Opel w Bolonii - więcej emocji i wyższa jakość

Opel w Bolonii - więcej emocji i wyższa jakość03.12.2010
Podczas Salonu Samochodowego w Bolonii 2010 (4 - 12 grudnia) w Bologna Fiere Expo Opel zaprezentuje coś dla każdego. Zwiedzający po raz pierwszy będą mieli okazję podziwiać piękną Astrę Sports Tourer, która łączy walory praktyczne ...

...ze stylem i dynamiką kojarzonego z wypoczynkiem kombi. Odwiedzjący Expo jako pierwsi poznają też nowości w modelu Corsa, która po liftingu dołącza do rodziny Opla wyróżniającej się nową stylistyką, oferując nowe, pełne energii kolory. Nowa Corsa ecoFLEX z silnikiem 1.3 CDTI o mocy 70 kW/ 95 KM wykorzystuje obecnie technologię Start/Stop w standardowym wyposażeniu. Wersja trzydrzwiowa spala zaledwie 3,5l oleju napędowego na 100 km i emituje tylko 94 g CO2/km. Obecnie zarówno Corsa, jak i Agila oferują technologię Start/Stop, która ogranicza emisję spalin, szczególnie w duzym ruchu miejskim. Pod koniec przyszłego roku wszystkie modele Opla będą dostępne z tą technologią.

Opel w Bolonii - więcej emocji i wyższa jakość 1 Dzięki nowościom w modelu Antara w segmencie kompaktowych pojazdów SUV pojawił się całkowicie nowy konkurent. Opierając się o informacje od klientów, Opel zmodernizował układ napędowy, wprowadzając trzy oszczędne silniki o wyższej mocy, zarówno w wersji przednionapędowej, jak i z napędem na cztery koła. Uwadze klientów nie ujdzie też z pewnością lepsze wyciszenie kabiny. Zmiany obejmują też stylistykę – ostrzej zarysowane reflektory i bardziej wyrazista atrapa chłodnicy sprawiają, że łatwo zidentyfikować ten szykowny crossover jako członka rodziny Opla.

Opel koncentruje swoje działania na zmniejszaniu zależności od paliw kopalnych, co będzie doskonale widoczne w Bolonii. Opel Ampera, pierwszy europejski samochód rodzinny zasilany energią elektryczną, wykorzystujący rewolucyjne technologie, wchodzi do sprzedaży pod koniec przyszłego roku. Aby uzyskać najświeższe informacje o nim klienci mogą zarejestrować się na stronie www.opel-ampera.com i zostać e-pionierem – będą otrzymywać zastrzeżone informacje i będą mieli szansę odbycia jazd testowych tym elektrycznym samochodem. Poza tym znajdą się w grupie pierwszych właścicieli tego pierwszego w Europie praktycznego, rodzinnego samochodu na prąd.

Nowy przód nadaje Corsie wyrazu pełnego ekspresji i luksusu
W 2010 roku pod karoserią Corsy zmieniło się wszystko – układ jezdny, układ kierowniczy i gama silników. W styczniu ten popularny, mały samochód Opla otrzyma nową „garderobę”, która obejmie modne, atrakcyjne kolory, nowe wykończenie oraz poszerzoną ofertę wersji Color Line, umożliwiającą użytkownikom spersonalizowanie pojazdu. Nowa Corsa zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Bolonii.

Przód nowej Corsy ma bardziej sportowy i wyrazisty wygląd, dzięki czemu łatwo ją rozpoznać jako członka rodziny Opla wyróżniającej się nową stylistyką. W środku i na zewnątrz nowe, współczesne kolory i elementy dekoracyjne dostępne są we wszystkich wersjach. Oprócz nowoczesnego odcienia węgla drzewnego wnętrze jest bardziej wyraziste dzięki wykończeniom Tabasco Orange lub Steel Blue. Nowa paleta kolorów nadwozia obejmuje połyskujący białym odcieniem Guacamole, przyciągający wzrok zielony Grasshopper i śmiałą Hennę.

Opel w Bolonii - więcej emocji i wyższa jakość 2 Jeśli chodzi o napęd, na rynek wchodzi nowa Corsa ecoFLEX z silnikiem 1.3 CDTI o mocy 70 kW/95 KM, wykorzystująca technologię Start/Stop w standardzie. Wersja trzydrzwiowa spala zaledwie 3,5l oleju napędowego na 100 km i emituje tylko 94 g CO2/km.

Łączność ze światem w Corsie zapewni nowy, multimedialny system audio-informacyjny z siedmioma głośnikami, kryjący się pod nazwą „Touch & Connect”. Wszechstronny i innowacyjny system wyposażony jest w pięciocalowy ekran dotykowy, mapy 28 krajów, system Bluetooth oraz gniazdo do iPod-a i USB. Jest uniwersalny, prosty w obsłudze i bardzo wygodny, a dodatkowo oferowany w konkurencyjnej cenie.

Rodzina modelu Corsa nadal rozwija modne modele z serii Color Line. Udana wersja Color Edition z czarnym dachem i błyszczącymi, czarnymi 17‑calowymi felgami, jasnymi kolorami nadwozia i mnóstwem dodatków już stanowi około 20% całej sprzedaży Corsy w Niemczech. W efekcie ogólnej popularności, Opel wprowadza wersję Color Edition w całej Europie.

Opracowano nowy pakiet „Linea”, którego zadaniem jest przyciągnięcie młodej klienteli, pragnącej spersonalizować swoją Corsę. Obejmuje on dwa białe lub czarne pasy, biegnące wzdłuż całego nadwozia. Są one skoordynowane kolorystycznie z 17-calowymi felgami z lekkich stopów i obudowami lusterek.

Popularność Corsy wzrasta. Jej udział w segmencie małych samochodów zwiększył się w bieżącym roku w wielu krajach Europy, np. we Włoszech, w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Niemczech. Włochy to trzeci najważniejszy rynek modelu Corsa, odpowiadający za około 15% całej sprzedaży.

Światowa premiera – nowy Opel Antara to miejski szyk i terenowe możliwości
Odświeżony Opel Antara łączy sportowe możliwości i miejski wygląd z ogromną funkcjonalnością i bezpieczeństwem. Dzięki udoskonaleniom układu napędowego, stylizacji zewnętrznej i komfortu wnętrza, Antara może być teraz postrzegana jako silny konkurent w rozwijającym się segmencie samochodów SUV.

Opel w Bolonii - więcej emocji i wyższa jakość 3 Najważniejszą zmianą w nowej Antarze, która zadebiutuje w Bolonii, jest napęd. Całkowicie zmieniona gama silników, zgodnych z normą emisji spalin Euro 5, zapewnia lepsze osiągi oraz znacznie obniżone zużycie paliwa i poziom emisji spalin. Nawet dwie dostępne skrzynie biegów – sześciobiegowa manualna i automatyczna – zostały całkowicie odnowione i są obecnie wydajniejsze oraz bardziej dynamiczne. Komfort jazdy Antarą zdecydowanie wzrósł.

Precyzyjnie zestrojone podwozie oznacza, że Antara poradzi sobie w trudnym terenie, ale przy tym będzie wystarczająco wygodna w codziennych podróżach. Ponadto inżynierowie wykorzystali opinie klientów i zdecydowanie poprawili akustykę wnętrza, dzięki czemu jest ono bardzo ciche podczas jazdy, niezależnie od rodzaju silnika.

Na ulicy Antara zwraca na siebie uwagę elegancją i luksusowym wyglądem. Nowa atrapa chłodnicy ze śmiałym logo sprawia, że bez trudu jest ona rozpoznawana jako rodziny Opla wyróżniającej się nową stylistyką. Światła przeciwmgielne wraz z chromowanymi obwódkami i zintegrowanymi zabezpieczeniami chroniącymi przechodniów nadają pojazdowi harmonii i poczucia pewności. Zmodyfikowane lampy tylne i opcjonalnie dostępne felgi 19-calowe z lekkich stopów uzupełniają wrażenie solidności.

Wewnątrz wzrosło poczucie komfortu, a to za sprawą nowych kolorów, współczesnego, wystroju i zoptymalizowanych materiałów oraz schowków, gwarantujących doskonałe warunki jazdy. Standardowo oferowany elektryczny hamulec postojowy nowej Antary, oznacza większą przestrzeń na schowki pomiędzy przednimi fotelami. Swobodny styl jest efektem zastosowania nowych tkanin, materiałów i kolorów wewnątrz i na zewnątrz. Zoptymalizowany układ wskaźników i wydajne oświetlenie wnętrza podkreślają atmosferę prestiżu.

Włoska premiera – Astra Sports Tourer do swojej klasy wnosi styl i praktyczność
Nowa Astra Sports Tourer do segmentu kompaktowych kombi wnosi styl, praktyczność i przyjazną dla środowiska technologię. Zapewnia użytkownikom elastyczność, umożliwiającą wykorzystywanie jednego pojazdu w celach zawodowych i prywatnych.

Opel w Bolonii - więcej emocji i wyższa jakość 4 Astra Sports Tourer, która dzieli konstrukcyjne DNA Opla oraz nazwę Sports Tourer z modelem Insignia, również odznacza się najwyższą jakością i funkcjonalnością. Wyraziście zarysowane nadwozie mieści w sobie kabinę ze wszystkimi cieszącymi się szerokim uznaniem atrybutami Astry w wersji hatchback plus dodatkowo obszerną przestrzeń bagażową. Wydajną konstrukcję bagażnika o pojemności do 1 550l uzupełniają inteligentne rozwiązania, takie jak nowe fotele tylne FlexFold – system umożliwiający ich składanie po naciśnięciu odpowiedniego przycisku.

Atletyczna sylwetka Astry Sports Tourer odpowiada jej mocnym osiągom. Nowe kombi ma takie samo innowacyjne tylne zawieszenie i mechatroniczny system podwozia FlexRide, jak wersja hatchback. Inne, przodujące w tej klasie pojazdów rozwiązania, takie jak reflektory adaptacyjne AFL+ czy ergonomiczne przednie fotele, to dodatkowy komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Szeroki wybór dziewięciu oszczędnych silników to jednostki o mocy od 70 kW/95 KM do 132 kW/180 KM. Przyczyniająca się do oszczędności paliwa technologia Start/Stop po raz pierwszy pojawi się w wersji z silnikiem 1.3 CDTI (70 kW/95 KM) na początku przyszłego roku, zapewniając emisję CO2 na poziomie 109 g/km. Ten silnik będzie także oferowany w wersji pięciodrzwiowej, oferującej emisję CO2 na poziomie 104 g/km.

Oprócz obniżania rachunków za paliwo inżynierowie Opla przodują w branży pod względem minimalizacji kosztów napraw po kolizjach przy niskiej prędkości – najczęstszych zdaniem towarzystw ubezpieczeniowych. W efekcie użytkownicy nowej Astry mogą się spodziewać jednych z najniższych stawek ubezpieczeniowych w tym segmencie.

Astra Sports Tourer wykorzysta popularność, jaka jest efektem doskonałych wyników sprzedaży wersji hatchback. W ostatnich latach około 25% wszystkich wersji modelu Astra sprzedawanych w Europie stanowiło kombi.

Opel Ampera – przyszłość motoryzacji rozpoczyna się już dzisiaj
Samochody elektryczne to najlepsze rozwiązanie problemu emisji pochodzącej z pojazdów oraz zależności od paliw.

Opel w Bolonii - więcej emocji i wyższa jakość 5Jednak jeśli samochody elektryczne mają wywrzeć korzystny i istotny wpływ na środowisko i społeczeństwo, muszą być atrakcyjne dla szerokiej rzeszy zróżnicowanych użytkowników, a nie tylko dla ludzi zamieszkujących obszary miejskie lub podmiejskie. Ten ambitny cel stał się teraz znacznie łatwiejszy do osiągnięcia – a to za sprawą rewolucyjnego samochodu elektrycznego Opel Ampera.

Większości kierowców z łatwością przyjdzie zaakceptowanie samochodu elektrycznego, takiego jak Opel Ampera. Jest tak dlatego, że oprócz mocnego, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 16 kWh pojazd wyposażony jest w unikalny system napędu elktrycznego, dzięki któremu wzrasta jego zasięg. Zapewniając wszystkie korzyści doskonałego samochodu elektrycznego, takie jak zerowa emisja spalin czy żwawe osiągi, innowacyjna Ampera nie jest skazana na typowe dla takiego pojazdu wady – ograniczony zasięg czy wielogodzinne ładowanie wielkiego akumulatora bez możliwości jazdy.

Dzięki temu ten pięciodrzwiowy, czteroosobowy pojazd jest pierwszym samochodem elektrycznym w Europie, który zapewnia użytkownikom pełną swobodę jazdy w każdym momencie bez obaw o wyładowanie akumulatora.

Opel Agila z systemem Start/Stop – niska emisja CO2 i cicha praca w mieście
Opel oferuje technologię Start/Stop nie tylko w Corsie, ale również w Agili ze spełniającym wymagania normy Euro 5 silnikiem benzynowym 1.2 (69 kW/94 KM) i pakietem optymalizacji emisji CO2. Jednostka ta charakteryzuje się niewielkim zużyciem paliwa podczas jazdy w mieście. Dzięki technologii Start/Stop, Agila z silnikiem 1.2 o mocy 94 KM (69 kW/118 Nm) spala 5,0l benzyny na 100 km i emituje 116 g CO2 – o około 2,5% mniej niż w przypadku tego samego silnika bez systemu Start/Stop. W cyklu miejskim system Start/Stop zmniejsza emisję spalin o 4,2%.

Technologia ecoFLEX dostępna będzie od stycznia w modelu Astra, począwszy od wersji z silnikiem 1.3 CDTI. Technologia ta, mająca wpływ na ograniczenie emisji CO2, do końca 2011 roku będzie dostępna we wszystkich ważniejszych modelach Opla.

Opel w Bolonii - więcej emocji i wyższa jakość 6 Wraz z wprowadzeniem technologii Start/Stop Opel kontynuuje działania na rzecz obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin. Firma jest zaangażowana w prace nad kilkoma innowacyjnymi rozwiązaniami, które mogą obniżyć, a ostatecznie zlikwidować zależność od ropy naftowej, zminimalizować emisję CO2 i wspomagać różnorodność energetyczną.

Technologia Start/Stop zapewnia największe korzyści w jeździe miejskiej, czyli w naturalnym środowisku modelu Agila. Zasada jest prosta – silnik, który nie pracuje, nie może zużywać paliwa. Zamiast pracy na wolnych obrotach na czerwonym świetle czy przejeździe kolejowym, silnik automatycznie wyłącza się, gdy kierowca wrzuci luz i puści pedał sprzęgła. Po zapaleniu się zielonego światła kierowca po prostu naciska pedał sprzęgła, aby uruchomić silnik, wrzuca pierwszy bieg i odjeżdża. Oczywiście, aby zachować bezpieczeństwo i komfort także w chwilach krótkotrwałego wyłączania silnika, cały czas działa ogrzewanie, wspomaganie układu kierowniczego i hamulcowego. Dzięki wyeliminowaniu pracy na wolnych obrotach silniki emitują mniej gazów cieplarnianych i co też ważne, są mniej hałaśliwe.

Źródło: Opel