Od Ampery do koncepcyjnej Zafiry Tourer

Od Ampery do koncepcyjnej Zafiry Tourer09.02.2011 Seryjny model produkcyjny Opla Ampery będzie miał swoją wielką premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego 2011 w Genewie (3 do 13 marca). Pierwsze dostawy dla klientów zostaną zrealizowane przed końcem bieżącego roku.

Dzięki temu Opel spełni złożoną przez siebie obietnicę, iż będzie pierwszym producentem, który udostępni innowacyjną technologię elektryczną o rozszerzonym zasięgu w Europie.

Od Ampery do koncepcyjnej Zafiry Tourer 1 Odwiedzający targi będą również mogli pokrótce zapoznać się z przyszłością kolejnej generacji Opla Zafiry: koncepcyjna Zafira Tourer stanowi przykład tego, jak może wyglądać elegancki „salon na czterech kołach”.

Seryjny Opel Ampera: e-mobilność w zasięgu ręki
Opel Ampera, pojazd elektryczny o rozszerzonym zasięgu, będzie pierwszym elektrycznym samochodem w Europie przystosowanym do codziennej jazdy: kierowcy nie będą musieli się martwić o to, że rozładuje się im akumulator. Wyposażona w wyjątkowy układ napędowy zapewniający doskonałe przyspieszenie i znacznie udoskonalone rozwiązania, pięciodrzwiowa Ampera pomieści czterech pasażerów i zapewni im odpowiednią przestrzeń bagażową. Zawsze i niezależnie od prędkości napędzana jest ona prądem elektrycznym. Przez pierwszych 40-80 km energia dostarczana jest przez 16-kWh akumulator litowo-jonowy. Podczas jazdy z wykorzystaniem energii elektrycznej zapewnianej przez akumulator Ampera nie zużywa paliwa i nie emituje spalin.

W ramach niezależnych badań ustalono, iż około 80% Europejczyków nie przekracza dziennego dystansu 60 km dojeżdżając do i z pracy i załatwiając codzienne sprawy, tak więc Ampera z łatwością spełni ich oczekiwania.

Od Ampery do koncepcyjnej Zafiry Tourer 2Po rozładowaniu zastosowany w Amperze akumulator naładować można ponownie w ciągu około czterech godzin, podłączając pokładowy układ ładowania do standardowego, domowego gniazda 230V. Ponieważ akumulator naładować można bardzo szybko, w większości przypadków Ampera właściwie przez cały czas będzie korzystać tylko z napędu elektrycznego. W przypadku dłuższych podróży napędzany paliwem silnik/generator zwiększa całkowity zasięg pojazdu do ponad 500 km przy pełnym zbiorniku paliwa. Wyjątkowo cichy silnik elektryczny o mocy 111 kW/150 KM pozwala na uzyskanie momentu obrotowego rzędu 370 Nm zaraz po ruszeniu z miejsca. Pozwala on również Amperze na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 9 sekund i rozwinięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 161 km/h.

Koncepcyjna Zafira Tourer: Salon na czterech kołach
W Genewie Opel przedstawi również wizję tego, jak wyglądać może większy monocab nowej generacji. Nazywana „salonem na czterech kołach” koncepcyjna Zafira Tourer poszczycić się może wysokiej jakości przestronnym i jasnym wnętrzem.

Od Ampery do koncepcyjnej Zafiry Tourer 3 Zastosowaliśmy koncepcję salonu w pojeździe mechanicznym, mówi Mark Adams, wiceprezes Opla/Vauxhalla ds. designu. Salon to miejsce, do którego pragnie się uciec, w którym pragnie się wypocząć, w którym po prostu pragnie się przebywać. Te same wrażenia pragnęliśmy zaoferować w monocabie, czyniąc z niego salon na czterech kołach, w którym pragnie się spędzać czas.

Projektanci skupili się na zapewnieniu jak największej przestronności na tylnych siedzeniach, a kabina jest w dużym stopniu przeszklona, dzięki czemu jest w niej bardzo jasno. Obszerne i eleganckie wnętrze ma oprawę w postaci nowoczesnego, wyraźnie zarysowanego i dynamicznego nadwozia z maską o mocnym charakterze i przednimi reflektorami w kształcie skrzydła, potęgującymi wrażenie dynamiki.

Źródło: Opel