Opel Signum2 - concept car przyszłości

Opel Signum2 - concept car przyszłości11.12.2000
Signum2 to nowy projekt Opla. Nazwę przejęto od projektu zaprezentowanego na wystawie we Frankfurcie w 1997 r - Signum, z którego Signum2 przejęło wiele elementów. Prototyp ma wiele interesujących rozwiązań ...

Signum2 to nowy projekt Opla. Nazwę przejęto od projektu zaprezentowanego na wystawie we Frankfurcie w 1997 r - Signum, z którego Signum2 przejęło wiele elementów. Prototyp ma wiele interesujących rozwiązań.

Signum2 to kompaktowe auto o dużym rozstawie kół (2,83 m) i krótkim zwisie tylnym. Wrażenie to wzmacniają wystające nadkola, pod którymi kryją się 19-calowe koła. Występują także typowe dla Opla elementy, takie jak imponujący słupek tylny. Projektanci zrezygnowali z kolumny środkowej dzięki czemu szyby boczne stanowią jednolitą płaszczyznę. Dzięki panoramicznemu dachowi ze szkła czterech pasażerów auta może rozkoszować się poczuciem swobody i przestrzeni.

W części przedniej dominują: atrapa chłodnicy w formie trapezu i trójwymiarowe wertykalne reflektory. Nowością w Signum2 jest pomysł, aby oparcia tylnych siedzeń i kanapę składać za przyciśnięciem specjalnego guzika w taki sposób, by powstała jednolita płaszczyzna wyściełana tapicerką. Z zewnątrz Signum2 wygląda wtedy jak samochód przeznaczony tylko dla dwóch osób. Jednocześnie złożona kanapa ukrywa bagaże przed spojrzeniami ciekawskich; zabezpiecza je także przed przesuwaniem podczas silnego hamowania lub gwałtownych manewrów. Wyjątkowe są także obrotowe fotele dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu. Wystarczy pociągnąć za wewnętrzna klamkę drzwi a fotele same automatycznie podjadą w kierunku otwartych drzwi. W tym samym czasie kierownica chowa się w tablicę rozdzielczą i nie przeszkadza przy wysiadaniu. Jeśli kierowca przesunie fotel ponownie ku przodowi i przyciśnie odpowiedni guzik, kierownica sama wysunie się z ukrycia. Jednocześnie odsłoni ona widok na wyświetlacz, na którym odczytać można ważne informacje dotyczące stanu samochodu oraz proste wskazówki dotyczące wybranej trasy (wszystko dzięki systemowi nawigacyjnemu).

Mapa z elektronicznym wskazywaniem drogi pokazuje się natomiast na monitorze w konsoli środkowej. Osobny ekran zarezerwowano dla pasażera na przednim siedzeniu. Wyświetlacz ten będzie można złożyć i schować w specjalnym schowku nad skrytką na rękawiczki. Futurystyczne detale odnajdziemy także w tyle samochodu. Pasażerowie na tylnej kanapie mogą poczuć się jak w kinie, wykorzystując odtwarzacz DVD i specjalne okulary do oglądania filmów.

Tak jak w Signum projektanci z Międzynarodowego Technicznego Centrum Rozwoju w Rüsselheim zrezygnowali w nowym studium z konwencjonalnego tunelu środkowego z gałką biegów i dźwignią hamulca ręcznego. Poszczególne biegi wrzuca się przy pomocy pokrętła na konsoli środkowej. Pomiędzy siedzeniami powstała w ten sposób przestrzeń na system pojemników. Na podłodze pojazdu zainstalowano specjalną szynę po której przesuwać można wiele małych pojemników, można je także "zakotwiczyć" w dowolnym punkcie szyny pomiędzy konsolą środkową a tylną kanapą. W ten sposób można mieć zawsze pod ręką, konsole do gry dla dzieci, przenośną lodówkę na napoje wraz z uchwytami na kubki, mobilne wyposażenie biura lub barek z kawą espresso. Można je także przechowywać w bagażniku lub wyjąć i udać się np. na piknik wśród zieleni czy spotkanie biznesowe.