Nowa Meriva będzie produkowana w Saragossie

Nowa Meriva będzie produkowana w Saragossie07.03.2006
General Motors ogłosił decyzję, że po 2008 roku minivan będzie produkowany w zakładach GM w Saragossie. Decydującym czynnikiem była konieczność dokonania dodatkowych inwestycji w Polsce ...

15 lutego 2006 General Motors (GM) ogłosił decyzję, że nowa generacja modelu Opel/Vauxhall Meriva będzie produkowana w zakładach w Saragossie (Hiszpania).

W ramach standardowych procedur planowania, w sierpniu 2005 r. GM Europe przystąpił do wyboru miejsc, w których można byłoby zlokalizować produkcję następnej generacji popularnego jednobryłowego modelu. Za najbardziej odpowiednie lokalizacje pod względem terminów i konkurencyjności uznano zakłady GM w Gliwicach (Polska) i Saragossie (Hiszpania). Przed podjęciem decyzji zgromadzono różne dane dotyczące obydwu lokalizacji w celu przeprowadzenia obiektywnej i szczegółowej analizy.

Nowa Meriva będzie produkowana w Saragossie 1 Decyzja o produkcji nowego Opla Meriva w Saragossie została podjęta w oparciu o takie czynniki, jak: wymagania w zakresie mocy produkcyjnych, inwestycje, wydajność i elastyczność zakładu, system czasu pracy, logistyka, kursy walutowe i wielu innych. Analiza wykazała, że z ekonomicznego punktu widzenia produkcję modelu należy zlokalizować w zakładach w Saragossie, które będą mogły znacząco zwiększyć wydajność produkcji.

"Z ekonomicznego punktu widzenia obydwie opcje wydawały się konkurencyjne. Gliwice miały oczywistą przewagę pod względem kosztów strukturalnych i materiałowych. Jednakże decydującym czynnikiem okazała się wielkość dodatkowych inwestycji, koniecznych do zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu" – powiedział Carl-Peter Forster, prezes General Motors Europe.

Jednocześnie GM potwierdził swoje zaangażowanie w fabrykę w Gliwicach. "Nadal dostrzegamy potrzebę rozszerzania działalności na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rozwój tych rynków i konkurencyjne koszty, jest to bez wątpienia słuszny kierunek" – dodał Forster. "Będziemy oczywiście analizować przyszłe możliwości rozwoju naszych placówek w tym regionie, uwzględniając tempo wzrostu lokalnego rynku."

Eric Stevens, wiceprezes ds. produkcji GM Europe powiedział: "Obydwa zakłady zaprezentowały się z jak najlepszej strony. Ostatecznie, dominującym kryterium okazał się poziom wymaganych inwestycji, który w przypadku Gliwic musiałby być ponad dwukrotnie wyższy niż w Saragossie."