Nowa Corsa: pięć gwiazdek za poziom bezpieczeństwa

Nowa Corsa: pięć gwiazdek za poziom bezpieczeństwa29.08.2006
Opel Corsa jest już jednym z najlepszych modeli w swojej klasie pod względem bezpieczeństwa. Euro NCAP przyznała modelowi Corsa najwyższą notę (pięć gwiazdek) za poziom bezpieczeństwa pasażerów ...

Rüsselsheim. Wkrótce po światowej premierze na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Londynie nowy Opel Corsa jest już jednym z najlepszych modeli w swojej klasie pod względem bezpieczeństwa. Niezależna europejska organizacja oceniająca nowe samochody Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) przyznała modelowi Corsa najwyższą notę (pięć gwiazdek) za poziom bezpieczeństwa pasażerów. W wymagających testach wysoko oceniono Corsę także pod względem ochrony dzieci i pieszych, przyznając w obydwu kategoriach po trzy gwiazdki.

Nowa Corsa: pięć gwiazdek za poziom bezpieczeństwa 1 Hans Demant, Dyrektor Generalny Adam Opel GmbH i Wiceprezes ds. Technicznych GM Europe: "Z wielką przyjemnością przyjmujemy ten dowód uznania dla zaangażowania firmy Opel na rzecz bezpieczeństwa. Jednakże dobre wyniki w testach zderzeniowych to dopiero część efektów naszych intensywnych prac konstrukcyjnych. Równie ważne jest dla nas zapobieganie wypadkom poprzez zaawansowane koncepcje podwozia lub takie innowacje, jak system adaptacyjnego oświetlania drogi Adaptive Forward Lighting. W badaniach nad bezpieczeństwem pasywnym koncentrujemy się głównie na zapewnieniu maksymalnej ochrony pasażerom, pieszym i innym użytkownikom dróg we wszystkich rodzajach wypadków".

Integralny system bezpieczeństwa w nowej Corsie to efekt kilkudziesięciu lat prac badawczo-rozwojowych prowadzonych w Rüsselsheim przez inżynierów zajmujących się bezpieczeństwem. Wszystkie istotne systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, które przyczyniają się do ograniczenia zagrożeń w czasie jazdy lub kolizji, należą w samochodach marki Opel do jednego systemu: SAFETEC.

Do elementów podnoszących pasywne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów w nowej Corsie należą między innymi: zoptymalizowane strefy kontrolowanego zgniotu i wzmocnienia specjalnie dostosowane do tych stref, dwufazowe czołowe poduszki powietrzne, których stopień napełnienia zależy od siły uderzenia w czasie kolizji, boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa i regulacja wysokości mocowania przednich pasów bezpieczeństwa, a także opatentowany system odłączania pedałów PRS (Pedal Release System), który w razie silnego uderzenia w przód pojazdu zmniejsza ryzyko urazów stóp kierowcy. System ISOFIX gwarantuje optymalne zamocowanie nosidełek i fotelików dziecięcych, a o obowiązku zapięcia pasa bezpieczeństwa przypomina kierowcy optyczny i akustyczny sygnał ostrzegawczy. Bezpieczeństwo aktywne zapewniają między innymi: zaawansowane podwozie i najnowocześniejsze systemy ABS i ESP, a także innowacyjne rozwiązania w układzie oświetlenia pojazdu, takie jak reflektory poprawiające widoczność w zakrętach.

W razie uaktywnienia się układu ABS w czasie hamowania, adaptacyjne światła "stop" świecą światłem pulsującym z częstotliwością pięciu błysków na sekundę, ostrzegając innych kierowców. Napełnienie się poduszek powietrznych powoduje automatyczne włączenie świateł awaryjnych jako ostrzeżenia dla innych użytkowników drogi. Takie rozwiązania, jak specjalna pianka o małej gęstości przed belką wzmacniającą przedni zderzak oraz maska silnika specjalnie zaprojektowana pod kątem skutecznego pochłaniania energii uderzenia pomagają ograniczyć urazy pieszego w razie kolizji z jego udziałem.

Oceniając bezpieczeństwo pasażerów Euro NCAP przeprowadza trzy różne testy zderzeniowe: zderzenie czołowe przy prędkości 64 km/h ze stałą odkształcalną przeszkodą przesuniętą względem osi symetrii pojazdu o 40 procent, uderzenie bokiem pojazdu z prędkością 50 km/h w ruchomy odkształcalny obiekt (w obydwu przypadkach przeszkody symulują inny pojazd) oraz uderzenie bokiem pojazdu w słup z prędkością 29 km/h. Partnerami programu Euro NCAP są między innymi: Komisja Europejska, niemieckie, brytyjskie i holenderskie ministerstwa transportu, a także automobilkluby, w tym niemiecki ADAC.

Źródło: GM Poland