Porsche podczas Tygodnia Designu w Mediolanie

Porsche podczas Tygodnia Designu w Mediolanie09.06.2022
Jeszcze do 12 czerwca na dziedzińcu dawnego mediolańskiego pałacu Palazzo Clerici (Via Clerici 5) można oglądać botaniczną instalację Porsche podczas Tygodnia Designu w Mediolanie.

Czas na kolejną odsłonę serii wystaw Porsche pt. „The Art of Dreams”: podczas Tygodnia Designu w Mediolanie, odbywającym się równolegle do Salone del Mobile, producent sportowych aut prezentuje dzieło Ruby Barber (Studio Mary Lennox, Berlin), łączące naturę z nowoczesną techniką. Instalacja o nazwie „Everywhereness” (z ang. „wszędobylskość”) to labirynt dzikich róż, który pod znakiem zapytania stawia relacje pomiędzy matką naturą, przestrzeniami stworzonymi przez człowieka oraz techniką.

Porsche Milan Design Week

Część posadzki wykonano z luster, a dodatkowy, surrealistyczny wymiar zapewniają efekty dźwiękowe. Instalację można oglądać od 6 do 12 czerwca na dziedzińcu dawnego mediolańskiego pałacu Palazzo Clerici (Via Clerici 5).

W październiku 2021 r. Porsche zainicjowało „The Art of Dreams” – serię interaktywnych instalacji artystycznych prezentowanych w dużych miastach świata. Wszystkie są tematycznie związane z marzeniami, analizując je z różnych perspektyw. Zaczęło się od Paryża i pracy francuskiego artysty Cyrila Lancelina, którą później wystawiono także w Singapurze. Botaniczna instalacja Ruby Barber zachęca widza do kwestionowania własnego poczucia rzeczywistości i podążania za swoimi marzeniami w labiryncie życia – bez względu na to, jak surrealistyczne mogą się one wydawać.

Porsche Milan Design Week

„Cieszymy się, że po raz pierwszy bierzemy udział w Milan Design Week – to idealne miejsce, by kontynuować naszą z sukcesem zainicjowaną serię wystaw” – powiedział Robert Ader, dyrektor Porsche ds. marketingu (CMO). „Design, kreatywność, połączenie człowieka z techniką i motyw marzeń – to wszystko świetnie pasuje do naszej marki. Ruby Barber w inspirujący sposób stworzyła z tego dzieło sztuki. Mamy nadzieję, że jej surrealistyczny labirynt pobudzi i zachwyci wielu gości Tygodnia Designu”.

„Nasze studio mocno inspiruje się przenikaniem się środowiska człowieka i świata przyrody” – powiedziała Ruby Barber. „Praca z marką taką jak Porsche stanowi wspaniałą okazję do zbadania tych powiązań z naciskiem na technikę, architekturę, design i piękno. Tytuł »Everywhereness« przyszedł nam do głowy, gdy analizowaliśmy możliwą przyszłość botaniki i techniki oraz ich przestrzenie w świecie jutra. Instalacja nie jest związana z pojedynczym momentem lub miejscem – daje raczej wrażenie ekspansywnych możliwości w nieskończonych środowiskach”.
Porsche Milan Design Week

Pośród botanicznej instalacji artystki znalazł się odrestaurowany, unikatowy egzemplarz Porsche 911 S 2.4 Targa z 1972 r. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany z okazji 50. urodzin Porsche Design. Jako partner czasowy wystawie będzie towarzyszyć firma TAG Heuer, która informuje widzów o statystykach instalacji. Ponadto Porsche sponsoruje targi Brera Design Week 2022, zapewniając wszechstronne wsparcie przedstawicielom kreatywnej sceny artystycznej, którzy przybywają w tym czasie do Mediolanu.

Źródło: Porsche