Miłośnik i kolekcjoner Porsche, Victor Gómez z Portoryko, dzięki Porsche Sonderwunsch mógł spełnić swoje wyjątkowe marzenie: jego 20-letnia Carrera GT została technicznie przywrócona do stanu nowego samochodu i otrzymała malowanie Salzburg Design, nawiązujące do legendarnych barw wyścigowego 917, które w 1970 roku odniosło sensacyjne zwycięstwo w Le Mans. Również wnętrze zostało zindywidualizowane dzięki zastosowaniu czerwonej Alcantary oraz matowego włókna węglowego.

Austriackie miasto Salzburg słynie ze starówki, festiwalu, pralin Mozartkugeln oraz wyjątkowego designu wyścigowego samochodu. W 1970 roku Hans Herrmann i Richard Attwood odnieśli dla Porsche pierwsze zwycięstwo w „generalce” Le Mans, efektownym czerwono-białym 917 z krótkim tyłem i numerem startowym 23. Fani sportów motorowych znają te zjawiskowe barwy jako Salzburg Design. Za przygotowanie dwóch 917 do występu w słynnym maratonie na torze Sarthe – w tym zwycięskiego egzemplarza – odpowiadał punkt dealerski Porsche Alpenstraße na południu miasta.


Teraz salzburskie połączenie czerwieni i bieli posłużyło jako inspiracja dla wyjątkowego projektu Factory Re-Commission: entuzjasta Porsche i dyrektor zarządzający dużej firmy handlującej samochodami, Victor Gómez, zlecił przeprojektowanie swojego Porsche Carrera GT z roku modelowego 2005 w ramach programu Sonderwunsch.
Samochód został całkowicie rozebrany, jego komponenty, takie jak silnik V10, zostały kompleksowo odnowione, a elementy z włókna węglowego ponownie pokryto powłoką ochronną. Następnie, zgodnie z życzeniem klienta, oryginalny srebrny youngtimer otrzymał słynne malowanie Salzburg Design. Projekt okazał się niemałym wyzwaniem: geometria nadwozia Porsche Carrera GT oraz wymiary i odstępy między elementami są zupełnie inne niż w 917, dlatego barwy musiały zostać precyzyjnie dopasowane do kształtu karoserii.

Najpierw powstały szkice, a następnie komputerowe wizualizacje. Aby zapewnić spójność przebiegu wszystkich linii, przed stworzeniem szablonów do lakierowania projektant Grant Larson i jego współpracownicy okleili nadwozie taśmą. Ręcznie malowane wykończenie w kolorach czerwieni Indian Red i bieli – oraz słynny numer startowy 23 – są chronione przezroczystą folią, ponieważ Victor Gómez chce jeździć swoim samochodem po drogach portorykańskiej ojczyzny.
Przedsiębiorca kilkakrotnie odwiedzał siedzibę Porsche w Niemczech, aby odbyć konsultacje i śledzić postępy w realizacji projektu.
„Eksperci z Sonderwunsch pracowali z wielką pasją i niesłychaną dbałością o szczegóły. Teraz moja Carrera GT jest jak nowa, z »wyzerowanym« przebiegiem, a jej nadwozie i wnętrze odpowiadają moim osobistym pomysłom” - powiedział Gómez.

Indywidualny wygląd podkreśla również matowe, czarne włókno węglowe, które kontrastuje z czerwono-białym lakierem. Wykorzystano je między innymi do wykończenia połówek dachu, słupków A i B, lusterek zewnętrznych, wlotów powietrza z przodu oraz tylnego dyfuzora. Osłony silnika mają anodowaną, matowoczarną powłokę. Czarne obręcze kół o oryginalnym, pięcioramiennym wzorze zdobi kolorowy herb Porsche.
Czerwona Alcantara i matowe włókno węglowe we wnętrzu
Także wnętrze Porsche Carrera GT charakteryzuje styl typowy dla Goméza: na jego prośbę dział tapicerek wiele powierzchni wykończył Alcantarą w kolorze Indian Red. Dotyczy to między innymi elementów deski rozdzielczej oraz paneli drzwi, koła kierownicy i konsoli środkowej. Ten przyjemny w dotyku materiał w przyciągającej wzrok czerwieni pokrywa też wnętrze przedniego bagażnika oraz dopasowany zestaw akcesoriów transportowych.

Również w kabinie efektowny kontrast zapewniają elementy z matowego włókna węglowego. Należą do nich na przykład obudowy oparć foteli oraz osłony nawiewów na desce rozdzielczej i zestawu wskaźników. Do wykończenia środkowych paneli, boczków oraz zagłówków siedzeń specjaliści wykorzystali czarną tkaninę zgodną z normami FIA, znaną z modelu 918 Spyder; to niepalny materiał stosowany w sporcie motorowym. Co ciekawe, także Porsche 917 miało dwa fotele – były one wówczas obowiązkowe w samochodach wyścigowych.
Informacje na temat Factory Re-Commission
Factory Re-Commission to ekskluzywna oferta Porsche, element programu życzeń specjalnych – Sonderwunsch. W imieniu klienta eksperci producenta sportowych aut przeprowadzają kompleksowe modyfikacje techniczne posiadanego już pojazdu. Oferta dotyczy również modeli klasycznych.

W ramach kompleksowych prac modernizacyjno-restauracyjnych przeprowadzanych w fabryce samochód jest doprowadzany praktycznie do stanu zerowego przebiegu, a wszystkie procesy są odpowiednio dokumentowane. Dodatkowo Factory Re-Commission obejmuje przeprojektowanie koncepcji kolorystycznej nadwozia i wnętrza, włącznie z wprowadzeniem indywidualnych opcji dotyczących odcieni oraz materiałów.
W ścisłej współpracy z projektantami i konstruktorami Porsche klient może urzeczywistnić swoje specjalne życzenia. Po sprawdzeniu wykonalności pomysłów eksperci wspólnie z nim rozwijają projekt aż do etapu technicznego zatwierdzenia. Naczelnym celem obok satysfakcji klienta jest spełnienie standardów jakości Porsche. Dane samochodu są przesyłane do archiwum firmy, co pozwala na transparentne śledzenie wszystkich zmian.

Informacje na temat Porsche Carrera GT
Kiedy Carrera GT pojawiła się na rynku w 2003 roku, była jednym z najszybszych seryjnych samochodów na świecie – z prędkością maksymalną 330 km/h. Podwozie z włókna węglowego i centralnie umieszczony silnik bazują na rasowej technice wyścigowej. Pierwotnie Porsche opracowało ten wolnossący motor V10 na potrzeby 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Pojemność skokowa jednostki wynosi 5,7 litra, a moc – 450 kW (612 KM). Masa własna samochodu to zaledwie 1380 kilogramów.
