Niemiecka premiera Porsche Boxster RS 60 Spyder

Niemiecka premiera Porsche Boxster RS 60 Spyder28.03.2008 Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, pokaże po raz pierwszy w Niemczech nowego Boxstera RS 60 Spyder. Na 18. Auto Mobil International (AMI), 4 kwietnia swoją premierę będzie miał najmłodszy model z cieszącej się powodzeniem serii Boxster.

Ponadto na targach w Lipsku, mieście, w którym znajduje się drugi - obok macierzystego w Stuttgarcie - Zuffenhausen - zakład produkcyjny Porsche, zaprezentowane zostaną inne nowości tej marki: innowacyjny układ napędowy przyszłego, wyjątkowo oszczędnego Cayenne z Full Parallel Hybrid oraz samochód wyścigowy Porsche RS Spyder.

Odnosząc ósme zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w ramach American Le Mans Series (ALMS) 2007 RS Spyder uplasował się na pierwszym miejscu wśród skonstruowanych i zbudowanych w Niemczech samochodów pod względem ilości międzynarodowych zwycięstw w klasyfikacji ogólnej. A w dodatku RS Spyder podczas swoich zwycięskich wyścigów w Ameryce napędzany był ekologicznym paliwem E10 zawierającym dziesięć procent objętościowych bioetanolu.

Niemiecka premiera Porsche Boxster RS 60 Spyder 1 O wielkich sukcesach z lat 60-tych przypomina najnowsza wersja dwuosobowego samochodu z umieszczonym centralnie silnikiem – Porsche Boxster. RS 60 Spyder swoim kolorem, kształtem, wyposażeniem i filozofią nawiązuje do lat 60-tych, gdy Porsche królowało na torach wyścigowych. Nowy Boxster ze sportowym układem wydechowym, mocą 303 KM (223 kW) i montowanym seryjnie Porsche Active Suspension Management (PASM) z 19-calowymi kołami gwarantuje prawdziwie sportową dynamikę jazdy.

Ten nowoczesny roadster utrzymany w stylu lat 60-tych dysponuje najwyższej jakości wyposażeniem i tak jak jego wzorzec – Porsche 718 RS 60 Spyder z 1960 roku, będzie produkowany tylko w ilości 1960 sztuk.

W prace rozwojowe Porsche pozwala zajrzeć model Cayenne Hybrid, którego innowacyjny układ napędowy zostanie zaprezentowany na AMI. Budowany w Lipsku, wybitnie sportowy samochód terenowy będzie oferowany jeszcze w tym dziesięcioleciu jako tak zwana "Full Parallel Hybrid". W tym wyjątkowo efektywnym systemie hybrydowym między silnikiem spalinowym, a przekładnią umieszczony jest silnik elektryczny. Napęd hybrydowy gwarantuje maksymalną oszczędność paliwa oraz możliwość napędzania wyłącznie przez silnik elektryczny, zatem w sposób całkowicie eliminujący emisję substancji szkodliwych.

Zakłady Porsche w Lipsku ponownie reprezentowane są na stoisku targowym. Zwiedzający mogą tam umówić się na wycieczkę po zakładzie, na jazdę (samodzielną lub z kierowcą) samochodem Porsche na zakładowym torze testowym lub zasięgnąć ogólnych informacji o działalności Porsche w Lipsku. Od 2009 roku w lipskich zakładach planowane jest rozpoczęcie produkcji drugiego obok Cayenne modelu Porsche. Nowy, czterodrzwiowy Gran Turismo Panamera będzie powstawał w rozbudowanym, przystosowanym do najnowszych metod produkcyjnych zakładzie. Zainteresowani mogą obejrzeć w Internecie obraz transmitowany na żywo z dwóch kamer internetowych ze stoiska targowego Porsche pod adresem www.porsche.com.

Źródło: Kulczyk Tradex