Porsche 918 RSR debiutuje w Detroit

Porsche 918 RSR debiutuje w Detroit10.01.2011 Porsche uświetniło dziś rozpoczęcie North American International Auto Show mocnym akcentem w postaci światowej premiery modelu 918 RSR. Model ten to sportowy pojazd premium z napędem hybrydowym. Dwuosobowe coupe z silnikiem średniej wielkości demonstruje, ...

...co może się stać, gdy technologię z hybrydowego 911 GT3 R i design modelu 918 Spyder przeniesiemy do nowoczesnego i innowacyjnego, supersportowego pojazdu.

Porsche 918 RSR debiutuje w Detroit 1 Dzięki kołu zamachowemu pełniącemu rolę akumulatora hybrydowe, wyścigowe Porsche 911 GT3 R nieźle się spisywało podczas wyścigów na Nordschleife, podczas amerykańskiej serii Le Mans, czy podczas wyścigu ILMC w Chinach. Zaprezentowało wielki potencjał w realistycznych warunkach na torze i w starciu z konkurencją. Model ten wśród pracowników Porsche zyskał przydomek „wyścigowe laboratorium” i znacznie przekroczył oczekiwania menadżerów z Porsche Motorsport. 911 GT3 R Hybrid uzyskuje dodatkową moc dzięki energii odzyskiwanej podczas hamowania. Teraz technologię tę przeniesiono na coupe 918 RSR, sportową wersję koncepcyjnego modelu 918 Spyder.

918 RSR ma sylwetkę wyróżniającą się muskularnymi nadkolami, dynamicznymi wlotami powietrza i płynnymi liniami nadwozia oraz kokpit przypominający wyglądem pulpit. Nadwozie polakierowano na kolor „płynnego, chromowanego błękitu” z pomarańczowymi akcentami w postaci zacisków hamulcowych i pasów biegnących wzdłuż kadłuba pojazdu. Wykonano go z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, ma formę typu monocoque.

Porsche 918 RSR debiutuje w Detroit 2 Silnik V8 to kolejny etap ewolucji jednostki z wtryskiem bezpośrednim z wyścigowego RS Spydera. W 918 RSR odznacza się mocą 563 KM przy 10 300 obr./min. Dwa silniki elektryczne umieszczone przy przednich kołach dostarczają 75 kW każdy, co w sumie oznacza, że kierowca Porsche 918 RSR dysponuje mocą 767 KM.

W 918 RSR silniki elektryczne oferują możliwość kontrolowania momentu wektorowego, zmiennie rozdzielając moment między koła na przedniej osi. To dodatkowo zwiększa zrywność auta i poprawia szybkość reakcji układu kierowniczego na działania kierowcy. Zamontowany przy osi tylnej silnik benzynowy został zintegrowany z wyczynową przekładnią, również przejętą z RS Spyder.

We wnętrzu zamontowano fotele kubełkowe obite brązową skórą. Zamiast futurystycznej, awangardowej konsoli środkowej z dotykowym interfejsem użytkownika, która można było zobaczyć w koncepcie 918 Spyder mamy minimalistyczną konsolę z klasycznymi przełącznikami.

Źródło: Porsche, opracowanie: BM