Porsche we Frankfurcie

Porsche we Frankfurcie05.09.2011 Oczywiście najważniejszą premierą na stoisku Porsche we Frankfurcie będzie nowa generacja modelu 911 Carrera. W Niemczech zadebiutuje także Panamera Diesel i model 911 GT3 RS 4.0 oraz limitowana edycja Cayman S Black Edition.

Nowe oblicze Porsche zostanie uzupełnione o prezentację kilku historycznych modeli marki.

Porsche we Frankfurcie 1 Porsche 911 Carrera
Ta ikona pojazdów sportowych przedstawi się widzom we Frankfurcie w nowej odsłonie z niżej zawieszoną, wydłużoną sylwetką, dynamicznymi konturami i precyzyjnie zaprojektowanymi szczegółami – osie rozstawiono w odległości o 100 mm większej niż w poprzedniej wersji, zmniejszono wysokość pojazdu i zamontowano nowe, 20-calowe felgi podkreślające atletyczny wygląd Carrery.

Wszystkie warianty Coupe będą zużywać poniżej 10 l paliwa na 100 km. Emisję CO2 zredukowano o 16% w porównaniu z poprzednią Carrerą. Nowa Carrera została wyposażona w 3,4-litrowy silnik typu boxer o mocy 350 KM/257 kW, który w połączeniu z dostępną opcjonalnie dwusprzęgłową skrzynią PDK zużywa 8,2 l paliwa na 100 km w nowym europejskim cyklu jazdy – o 1,6 l mniej w porównaniu z poprzednią wersją i emituje 194 g CO2 na km. To pierwszy model Porsche, który zszedł poniżej granicy 200 g CO2/km.

Porsche Carrera S zostanie natomiast wyposażone w 3,8-litrowy silnik o mocy 400 KM/294 kW, zużywający w połączeniu ze skrzynią PDK o 1,5 l paliwa mniej na każde 100 km. Potrzebuje 8,7 l benzyny na 100 km mimo, że dysponuje mocą zwiększoną o 15 KM/11 kW w porównaniu z poprzednią generacją. Poziom emisji CO2 w tym przypadku utrzymuje się na poziomie 205 g/km.

Nowe, lekkie nadwozie to inteligentna konstrukcja z aluminium i stali, która pozwoliła zmniejszyć masę pojazdu o 45 kg. W Carrerze zastosowano także nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak: nowy system aktywnej kontroli dynamiki jazdy, nowy elektro-mechaniczny układ wspomagania kierownicy, pierwsza na świecie siedmiobiegowa przekładnia manualna i dodatkowe systemy, takie jak auto start/stop czy system rekuperacji.

Porsche we Frankfurcie 2 Panamera Diesel
Nowa Panamera Diesel to ekonomiczna limuzyna GT zużywająca 6,3 l oleju napędowego na 100 km w nowym europejskim cyklu jazdy (gdy korzysta z opon niskooporowych). Pod maską kryje 3-litrową jednostkę V6 o mocy 250 KM/184 kW i maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Silnik współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną.

Porsche 911 GT3 RS 4.0
Ten bazujący na modelu Porsche 911 GT3 również zadebiutuje we Frankfurcie. Jego produkcję ograniczono do zaledwie 600 egzemplarzy. Został dopuszczony do ruchu drogowego, jednak łączy w sobie wszystkie zalety seryjnego zwycięzcy wyścigów: 911 GT3. Jego 4-litrowy, sportowy silnik to największa jednostka, jaką jak dotąd zamontowano w produkcyjnej wersji modelu 911. Generuje moc 500 KM/368 kW i pozwoliło Porsche 911 GT3 RS 4.0 osiągnąć czas 7:27 minut okrążenia Nordschleife na Nürburgring.

Cayman S Black Edition
Limitowana seria Cayman S Black Edition powstanie w 500 egzemplarzach i również będzie mieć swoją premierę we Frankfurcie. Czarne coupe wyróżnia się lepszymi osiągami niż bazowy model Cayman S oraz wyjątkowo obszerną ofertą wyposażeniową. Cayman S Black Edition napędza 3,4-litrowy silnik o mocy 330 KM/243 kW (o 10 KM więcej niż w Caymanie S). Dwusoobowy pojazd wyposażony w 6-biegową przekładnię manualną przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 5,1 sekundy, a z dwusprzęgłową skrzynią PDK zajmuje mu to 5 sekund.

Porsche we Frankfurcie 3 Modele historyczne
Światowym premierom towarzyszyć będą dwa samochody reprezentujące historyczne dokonania marki. Będą to Boxster E i legendarny „Semper Vivus”, pierwszy na świecie działający pojazd hybrydowy.

Boxster E wyposażony w silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi korzysta wyłącznie z energii elektrycznej, która napędza wszystkie koła równocześnie i pod względem dynamiki jazdy jest odpowiednikiem Boxstera S. Prototyp ten posłużył do badań nad zastosowaniami pojazdów elektrycznych w życiu codziennym. Skupiały się one zwłaszcza na charakterystyce jazdy i problemie ładowania baterii.

Wierna rekonstrukcja “Semper Vivus” to hołd złożony wizjonerskiemu wynalazkowi Ferdynanda Porsche, który stworzył ten pojazd na początku XX w. Był to pierwszy na świecie funkcjonujący pojazd z seryjnym napędem hybrydowym. Dokładna replika to efekt współpracy między Porsche Engineering a Karosseriebau Drescher, niemieckiego producenta nadwozi.

Źródło: Porsche, opracowanie: BM