Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R

Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R 18.10.2019 Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R to najbardziej wyczynowy samochód seryjny w całej historii Renault, owoc wieloletniego zaangażowania Renault w sporty motoryzacyjne. Nowy model podtrzymuje legendę samochodów Megane R.S., które biją rekordy.

Po raz kolejny pozwala cieszyć się na drodze technologiami i know-how Renault Sport zdobytym dzięki startom w wyścigach samochodowych. Konstruktorzy Renault Sport dali wyjątkowy pokaz swoich umiejętności. Potencjał nowego modelu potwierdza nowy rekord na torze Nürburgring.

Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R jest napędzane silnikiem 1.8 l o mocy 300 KM w wyjątkowo wydajnej wersji Trophy. Wyczynowe osiągi zawdzięcza głównie dużej mocy, niskiej masie, świetnej aerodynamice i genialnemu układowi jezdnemu. Konstruktorzy Renault postawili na trzy kierunki działań:

  • Radykalne zmniejszenie masy - każdy najdrobniejszy element został przeanalizowany pod kątem obniżenia masy. Usunięto tylną kanapę, pojawiły się karbonowe elementy, wykorzystano tytanowy układ wydechowy Akrapovič, a w opcji pojawiły się karbonowe obręcze kół. W efekcie masa samochodu jest niższa o 130 kg w porównaniu do Megane Trophy-R.
  • Całkowicie zmieniony układ jezdny dla większych i bardziej ekstremalnych osiągów. Przednie zawieszenie z ujemnym pochyleniem kół, lżejsza tylna oś typu H, specjalne, regulowane amortyzatory marki Öhlins, opony Bridgestone Potenza S007 dostępne wyłącznie w samochodach Renault Sport i wyczynowy układ hamulcowy z opcjonalnymi karbonowo-ceramicznymi tarczami Brembo.
  • Doskonale dopracowana aerodynamika. Lepszy docisk i przepływ strumieni powietrza dzięki specjalnym osłonom pod podwoziem i karbonowemu dyfuzorowi. Optymalne chłodzenie dzięki wlotom powietrza NACA, wlotom chłodzenia hamulców itd.
Renault Megane R.S. Trophy-R
Renault Megane R.S. Trophy-R

Umiejętności konstruktorów potwierdził nowy rekord dla samochodów z przednim napędem. Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R 5 kwietnia 2019 roku pokonało 20,6 km północnej pętli Nordschleife na torze Nürburgring w ciągu 07’40’’100. Nowy model uzyskał również doskonały czas okrążenia 07’45’’389 (pełne okrążenie toru zgodnie z regulaminem). Jest to ekstremalny wynik. Na tym sportowym poziomie trudno jest uzyskać znaczącą poprawę.

Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R to wyjątkowy samochód. Pojawi się w sprzedaży w 2019 roku w limitowanej serii 500 numerowanych egzemplarzy. W Polsce po raz pierwszy będzie można zakupić jeden z 12 dostępnych na naszym rynku egzemplarzy.

Patrice RATTI, dyrektor generalny Renault Sport Cars: "Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R uzupełnia gamę Megane R.S. o ekstremalną sportową wersję. Jest bardzo zbliżone do samochodu wyścigowego, ale ma homologację do jazdy po drogach publicznych. Wiemy, że są klienci, którzy poszukują tego typu samochodów. To nie jest samochód dla wszystkich. Dla naszych inżynierów była to okazja do zaprezentowania w pigułce naszego know-how i stworzenia samochodu tak szybkiego, jak to tylko możliwe. Rekord na torze Nürburgring jest najlepszym dowodem osiągów nowego modelu."
Renault Megane R.S. Trophy-R
Renault Megane R.S. Trophy-R

Od 15 lat wyczynowe wersje opracowane przez Renault Sport na bazie Megane zapisują kolejne karty w historii nowoczesnych, kompaktowych samochodów sportowych. Od ponad 10 lat kolejne generacje Megane R.S. w najbardziej ekstremalnej wersji biją rekordy toru Nürburgring. Uzyskiwane na tym torze wyniki są na całym świecie wyznacznikiem osiągów samochodu.

Podobnie jest w przypadku najnowszej generacji Megane. W założeniach konstrukcyjnych szczególny nacisk położono na ekstremalne wyniki i Nowe Megane R.S. Trophy-R pobiło nowy rekord. Konstruktorzy nie wybrali łatwej drogi zwiększenia mocy. Uzyskali ekstremalne osiągi, stawiając na trzy kluczowe czynniki - zmniejszona masa, udoskonalona aerodynamika i ekstremalny układ jezdny. Nowy model jest godną kontynuacją tradycji rasowych modeli sygnowanych przez Renault Sport. Marka stawia bardziej na szybkość przy pokonywaniu zakrętów niż na dużą moc na prostej drodze.

Nowe Megane R.S. Trophy-R powstało dzięki wyczynowej pasji i zaangażowaniu marki w sporty samochodowe, które jest wykorzystywane w projektowaniu modeli produkcyjnych Renault Sport. Koniec kompromisów - to naprawdę ekstremalny samochód. Postawiliśmy w nim na efektywne rozwiązania zapewniające ekstremalne osiągi dla wymagających kierowców.

Renault Megane R.S. Trophy-R
Renault Megane R.S. Trophy-R

Nowe Megane R.S. Trophy-R to sportowy samochód do jazdy po drogach publicznych, gotowy do jazdy po torze. Lepszy napęd, wysoka prędkość wychodzenia z zakrętów i wytrzymały układ hamulcowy zapewnią ogromną przyjemność z jazdy tym kierowcom, którzy potrafią wykorzystać potencjał modelu. To samochód dla kierowców wyczynowych ― ekstremalny, o smukłym nadwoziu, z osiągami, które pozwalają stawić czoła maszynom z napędem na cztery koła i więcej niż 300 końmi pod maską.

Ten wyjątkowy samochód będzie dostępny w limitowanej serii 500 numerowanych egzemplarzy. W Polsce po raz pierwszy dostępnych będzie 12 aut.

Loïc FEUVRAY, kierownik projektu Trophy-R Renault Sport Cars: "Nowe Megane R.S. Trophy-R zainteresuje z pewnością doświadczonych kierowców, szukających ekstremalnych i bezkompromisowych osiągów, którzy chcą zafundować sobie wyjątkowy samochód. Powstanie jedynie 500 sztuk tego modelu, z czego 30 będzie wyposażonych w dostępny w opcji pakiet karbonowo-ceramicznych tarcz hamulcowych. To całkowicie nowy element wyposażenia w tym segmencie. Osiągi były wpisane w sam projekt i jego realizację. Założenia i cele projektu były od początku jasno określone. Pracował nad nim doborowy i stosunkowo nieliczny zespół „wyczynowy”, zarządzany zgodnie z metodologią agile. Decyzje były podejmowane natychmiast, aby nie hamować wdrożeń technicznych. Osiągnęliśmy założone cele zgodnie z harmonogramem i możemy zaoferować wyjątkowy produkt.

Źródło: Renault