Renault - Nowy Master Maxi

Renault - Nowy Master Maxi22.01.2007
Renault kontynuuje proces odnowy gamy pojazdów dostawczych i wprowadza do sprzedaży Nowego Mastera Maxi. Model ten będzie dostępny w Polsce w połowie 2007 roku. Nowy Master Maxi z tylnym napędem posiada wszystkie zalety ...

Renault kontynuuje proces odnowy gamy pojazdów dostawczych i wprowadza do sprzedaży Nowego Mastera Maxi. Model ten będzie dostępny w Polsce w połowie 2007 roku. Nowy Master Maxi z tylnym napędem posiada wszystkie zalety przednionapędowego Nowego Mastera wprowadzonego na rynek jesienią 2006 r.

Renault - Nowy Master Maxi 1 Dodatkowo oferuje bogatą gamę wersji o DMC od 3.5 t do 6.5 t, bliźniacze koła i wzmocnione zawieszenie. Nowa oferta pojawia się w chwili, gdy zakład produkujący modele Master i Master Maxi w Batilly, we wschodniej Francji, świętuje nowy rekord produkcji – w 2006 roku wyprodukowano w nim 120 000 sztuk pojazdów (w stosunku do 117 000 w 2005 r.).

Nowy Master Maxi dysponuje wszelkimi atutami Nowego Mastera. Nowoczesna kabina zapewnia wysoki poziom komfortu i ergonomii, posiada bogate wyposażenie ułatwiające codzienną eksploatację pojazdu – automatyczne wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, automatycznie włączane światła mijania, możliwość selektywnego otwarcia drzwi dzięki kluczowi z 3 przyciskami, funkcję oświetlenia drogi do domu itd. Nowy Master Maxi oferuje także nowe schowki, jak na przykład kieszeń na dokumenty A4 w konsoli centralnej i obszerne schowki pod dachem. Nowa tapicerka materiałowa została przystosowana do intensywnego użytkowania.

Nowy Master Maxi jest dostępny z silnikiem opracowanym we współpracy z Nissanem – jest to jednostka 3.0 dCi, spełniająca normy Euro IV, w wersji dCi130 (moc 130 KM, moment obrotowy 300 Nm) i dCi150 (moc 150 KM, moment obrotowy 350 Nm), współpracująca z nową 6-biegową skrzynią mechaniczną. Do udoskonalenia układu napędowego Nowego Mastera Maxi przyczyniają się również nowe mosty DANA z bezobsługowymi łożyskami. Zapewniają one większy prześwit w modelach o DMC 3,5 t oraz posiadają blokadę mechanizmu różnicowego. Zoptymalizowano również układ hamulcowy, dzięki wprowadzeniu nowej generacji systemu ABS i systemu wspomagania nagłego hamowania.

Renault - Nowy Master Maxi 2 Renault oferuje bogatą ofertę obejmującą różne kombinacje zabudów, dopuszczalnych mas całkowitych i silników, aby jak najlepiej spełnić wymagania klientów związane ze specyfiką ich branży:
- furgon to samochód dostosowany do zróżnicowanych potrzeb użytkowników dzięki optymalnej kombinacji DMC i dwóch długości.
- wersja do przewozów ładunków wielkogabarytowych (kontener) posiada wszystkie zalety furgonu oferując pojemność użytkową od 20 do 22 m3.
- podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną pozwala na opracowanie zabudów spełniających specyficzne oczekiwania.
- lekka wywrotka z pojedynczą lub podwójną kabiną wyposażona w osłonę chłodnicy jest przeznaczona do eksploatacji w umiarkowanie ciężkich warunkach.
- wywrotka budowlana z pojedynczą lub podwójną kabiną została zaprojektowana do intensywnej eksploatacji. Posiada specjalne wyposażenie (np. zabezpieczenia podwozia, opony do pracy na budowie).

Nowy Master Maxi jest dostępny w pięciu wersjach: furgon, furgon do przewozów wielkogabarytowych, lekka wywrotka, wywrotka budowlana oraz podwozie z kabiną. Podwozie jest przystosowane do różnorodnych transformacji i cechuje je bezprecedensowa uniwersalność – szerokie możliwości zabudowy spełnią wszelkiego rodzaju wymagania: nadwozia otwarte, zamknięte, izotermy / chłodnie czy samochody warsztatowe. Łącznie Nowy Master Maxi jest oferowany w ponad 20 kombinacjach.

Pod koniec 2006 roku firma Renault umocniła zajmowane trzecie miejsce na europejskim rynku furgonów. W Polsce Renault awansowało na II pozycję w rynku samochodów dostawczych osiągając 13,5% udziału, a w segmencie furgonów – większych samochodów dostawczych - jest zdecydowanym leaderem osiągając 15% tego segmentu rynku w Polsce. Dzięki swoim produktom - modelom Master, Trafic i Kangoo oraz wersjom société – już od 9 lat Renault jest pierwszą marką samochodów dostawczych w Europie, gdzie posiada ponad 15% udziału w rynku. Faza II Mastera, wprowadzona pod koniec 2003 roku, ustaliła nowe standardy w segmencie furgonów, oferując innowacyjne wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo, takie jak system wspomagania nagłego hamowania (oferowany w tym segmencie wyłącznie przez Renault), ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) czy 4 potężnej średnicy hamulce tarczowe. Szczególną uwagę zwrócono również na ergonomię furgonów, które zostały wyposażone w tak funkcjonalne i praktyczne rozwiązania, jak ławka typu biurowego (innowacja w tym segmencie) czy radar cofania, dzięki czemu są niezawodnym i solidnym partnerem firm, przyczyniającym się do umocnienia ich wizerunku. W 2005 roku zakład w Batilly pobił historyczny rekord produkcji - 117 000 sztuk. W 2006 roku padł kolejny rekord – wyprodukowano 120 000 samochodów.

Źródło: Renault