Zmodernizowana linia modelu Kangoo

Zmodernizowana linia modelu Kangoo15.07.2001
Lipiec 2001 roku to czas na wprowadzenie zmodernizowanej gamy Renault Kangoo. Początkowo do sprzedaży trafią wersje z napędem na przednią oś. Odmiana 4x4 wprowadzona zostanie na rynek polski we wrześniu br ...

Zmodernizowana linia modelu Kangoo 1 Lipiec 2001 roku to czas na wprowadzenie zmodernizowanej gamy Renault Kangoo. Początkowo do sprzedaży trafią wersje z napędem na przednią oś. Odmiana 4x4 wprowadzona zostanie na rynek polski we wrześniu br., jako uzupełnienie oferty Scénic RX4. Pierwsze modele Kangoo pojawiły się w roku 1997 i od tego czasu są one liderem nowej niszy rynkowej. Dowodem na to jest ilość sprzedanych samochodów we Francji. W ubiegłym roku Renault Kangoo w wersji osobowej osiągnęło udział 42,5% w swoim segmencie. W tym samym czasie Citroen Berlingo uzyskał wynik 30,8% a Peugeot Partner 12,4%. Sprzedaż w całej Europie osiągnęła natomiast poziom 28,1%. Kangoo.

Wzorem Twingo, Kangoo posiada ponadczasową linię nadwozia. Mimo tego firma Renault zdecydowała się na dość poważne zmiany, dzięki którym samochód został nie tylko odświeżony, ale i poprawie uległa jego funkcjonalność, niezawodność, dynamika i inne.

Stylistycznie zmieniona została deska rozdzielcza, którą utrzymano w dwóch kolorach z dominującym odcieniem jasnoszarym. Odnowieniu uległy materiały tapicerskie a w oparciach przednich siedzeń pojawiły się kieszenie. Dodatkowo do dyspozycji jadących są cztery tylne, boczne schowki typu lotniczego o łącznej pojemności aż 60 litrów. Wyższy komfort podróżowania zapewnia lepsze wyciszenie wnętrza auta, które uzyskano dzięki zastosowaniu nowych elementów izolacyjnych. Mniej szumów powodowanych opływającym powietrzem udało się uzyskać dzięki nowej konstrukcji lusterek zewnętrznych i o 22% grubszym szybom.

Lepsze bezpieczeństwo czynne zapewnia pewniejsze zachowanie Kangoo na drodze. Efekt ten uzyskany został dzięki nowym oponom o rozmiarze 175/65 R 14 oraz większemu rozstawowi kół tylnych. Układ hamulcowy samochodu wyposażany jest obecnie w ABS, elektroniczny korektor siły hamowania kół tylnych EBV i w system wspomagania nagłego hamowania.

Zmodernizowana linia modelu Kangoo 2 Wyższy poziom bezpieczeństwa biernego uzyskano dzięki nowym wzmocnieniom drzwi i progów oraz dwóm czołowym poduszkom powietrznym i napinaczom pasów. Opcjonalnie dostępne są poduszki boczne. Z myślą o dzieciach zastosowano system mocowania fotelików "Isofix". Kolejna znaczna zmiana w nowej edycji Kangoo to gama silników benzynowych, która obejmuje obecnie dwie jednostki. Mniejsza to 1,2-litrowa o mocy 75 koni mechanicznych a większa to 1,6 o mocy 95 KM. Oba motory mają po cztery zawory na cylinder i charakteryzują się zmniejszonymi kosztami eksploatacji dzięki zwiększeniu przebiegów między przeglądami z 20 000 do 30 000 kilometrów. Oferta jednostek wysokoprężnych pozostała bez zmian i obejmuje 65-konny motor 1,9 D i 80-konny 1,9 dTi. Kangoo Express.

Odnowienie osobowych wersji Kangoo było doskonałą okazją do wprowadzenia zmian również w dostawczej odmianie Express. Główne różnice to zmiana stylistyki podobna jak w podstawowych samochodach. Dodatkowo zwiększeniu z 238 do 259 mm uległy przednie tarcze hamulcowe oraz wprowadzono układ ABS i system wspomagania nagłego hamowania (opcja). Widoczne są nowe, poszerzone, boczne listwy ochronne, zmienione, asferyczne lusterka oraz w wersji Grand Confort kołpaki. Do napędu odmiany furgon służą te same silniki, co w samochodach osobowych - z wyjątkiem silnika 1,6 16V. Kangoo 4x4.

Po modelu Scénic RX4 firma Renault postanowiła wzbogacić ofertę o kolejny uniwersalny pojazd rekreacyjny z napędem na cztery koła. Jest nim Kangoo 4x4, który początkowo dostępny będzie tylko w wersji osobowej. W późniejszym okresie, aby spełnić oczekiwania klientów instytucjonalnych firma zamierza wprowadzić model Kangoo Express 4x4.

Modele z napędem na obie osie dość znacznie różnią się od wersji przednionapędowych. Samochód wyposażono w specjalne zderzaki przedni i tylny. W wersji Altica dostępne będą ponadto ozdobne, lakierowanie listwy zderzaka, zabezpieczenia nadkoli i osłona progów. Wszystkie Kangoo 4x4 zaopatrzono w dedykowane specjalnie temu modelowi stalowe felgi "Aria" lub obręcze aluminiowe "Galion". Koła te podkreślają wygląd typowy dla pojazdów SUV.

Dla klientów, którzy pragną nadać samochodowi bardziej indywidualny charakter opracowano specjalna gamę akcesoriów. Obejmuje ona osłonę chłodnicy, poszerzane progi i relingi dachowe. Wersji "terenowej" zadedykowano ponadto dwa dodatkowe kolory lakieru.

Funkcjonalność wnętrza nie odbiega od Kangoo z napędem na koła przednie, jednak zmianie uległa stylistyka. Możliwe jest wyposażenie auta w dwie nowe tapicerki, białe tarcze zegarów i specjalne, kubełkowe siedzenia. W przestrzeni bagażowej o pojemności od 550 do 2500 litrów w pozycji pionowej umieszczone zostało koło zapasowe.

Oferta silnikowa obejmuje 16-zaworowy silnik benzynowy o pojemności 1600 cm³ i mocy 95 KM lub 1,9-litrowy dCi o mocy 80 koni mechanicznych. Napęd na wszystkie koła, podobnie jak w modelu Scénic RX4 przekazywany jest automatycznie. Nowość stanowi natomiast samoczynnie dostosowujące się sprzęgło hydrokinetyczne Nissana. Pomiędzy kołami przednimi a tylnymi napęd rozkładany jest w zależności od warunków drogowych, w oparciu o trzy tryby pracy zależne od prędkości samochodu. Poślizgowi kół zapobiega system ASR.

Przednia oś typu McPerson została wzmocniona, natomiast oś tylna to całkowicie nowa konstrukcja. Zapewnia to wyższą wytrzymałość w ciężkich warunkach i jest jednocześnie udanym kompromisem między komfortem a dobrym trzymaniem się drogi.

Nie obciążone Kangoo 4x4 odznacza się prześwitem 200 mm, katem natarcia 29 stopni, katem zejścia 36 stopni i głębokością brodzenia 400 milimetrów. Skuteczną ochronę silnika przed uszkodzeniami zapewnia specjalna, stalowa osłona.

Zmodernizowany układ hamulcowy odznacza się zwiększonymi do 280 mm przednimi tarczami, układem ABS, który współpracuje z EBV oraz systemem wspomagania nagłego hamowania.