Nowe Renault Kangoo Express dla zawodowców

Nowe Renault Kangoo Express dla zawodowców23.10.2007
Od 1997 roku Renault udało się przekonać ponad 1 300 000 profesjonalnych użytkowników do zakupu modelu Kangoo Express, a teraz pokazuje jego jeszcze bardziej praktyczną i komfortową wersję. Stary model został gruntownie ...

...przeprojektowany pod kątem stylistyki, komfortu, praktyczności i przyjazności dla środowiska i jak zapewnia producent jest teraz idealnym, komfortowym, ekonomicznym i pewnym partnerem dla każdego profesjonalisty.

Nowe Renault Kangoo Express dla zawodowców 1 Stylistyka nowego Kangoo Express odznacza się nowoczesnością i ekspresyjnością. Posiada krótki, mocny przód, przestronną kabinę i praktyczną przestrzeń ładunkową. Panoramiczna przednia szyba w stylu tych, stosowanych w pojazdach typu MPV, zapewnia właściwe oświetlenie kabiny.

We wnętrzu producent położył nacisk głównie na zapewnienie sporej przestrzeni, komfortu i praktyczności. Wysoka pozycja foteli daje dobrą widoczność. Wmontowana w deskę rozdzielczą dźwignia zmiany biegów powoduje, że komfort prowadzenia pojazdu jest podobny do tego, oferowanego przez samochody osobowe.

Nowe Kangoo Express wyposażono w kilka praktycznych schowków, w tym schowek na dokumenty formatu A4 na desce rozdzielczej, półkę nad głową kierowcy i duży schowek na rękawiczki o pojemności 15 litrów. To "biuro na kółkach" posiada także system multimedialny i złącze Bluetooth.

Nowe Renault Kangoo Express dla zawodowców 2 Długość nowej wersji Kangoo Express to 4,21 m, co pozwoliło na optymalizację przestrzeni ładunkowej, która teraz liczy sobie od 3 do 3,6 m³. Auto we wnętrzu jest też dostatecznie szerokie, aby zmieścić tam standardową europaletę. Asymetrycznie dzielone drzwi tylne i przesuwane drzwi boczne ułatwiają dostęp do przestrzeni ładunkowej.

Producent zadbał także o szeroką ofertę silnikową, trzy diesle 1.5 dCi są dostępne w wersji 70 KM, 85 KM i 105 KM, do tego dochodzą dwa silniki benzynowe: 1.6 8V o mocy 90 KM i 1.6 16V o mocy 105 KM. Napędzane dieslem o mocy 85 KM nowe Kangoo Express zużywa w cyklu mieszanym 5,2 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 137 g CO2 na kilometr. Dwie pierwsze wersje silnika 1.5 dCi emitują mniej niż 140g CO2 na kilometr, dzięki czemu mogą zostać zaliczone do klubu "eco²", jaki niedawno Renault stworzyło dla swoich najmniej szkodliwych dla środowiska pojazdów.

Nowe Kangoo Express bazuje na podwoziu z Scénica. Rozstaw kół – 2,7 m zapewnia dobrą równowagę i trzymanie się drogi.

Nowe Renault Kangoo Express dla zawodowców 3 W zależności od wersji i rynku, na jakim jest oferowane, nowe Kangoo Express może zostać wyposażone w rozwiązania typowe raczej dla samochodów osobowych: elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej "cruise control", czujnik parkowani, czy automatyczną aktywację świateł i wycieraczek

System bezpieczeństwa obejmuje: ABS najnowszej generacji, system przeciwpoślizgowy MSR, system awaryjnego hamowania EBA, ESP, funkcję kontroli podsterowności CSV i układ przeciwpoślizgowy kół napędowych ASR. Do tego dochodzą poduszki powietrzne.

Ceny nowego Kangoo Express mają być zbliżone do aktualnie obowiązujących.

Źródło: fot. Renault