Nowa jednostka benzynowa Renault Avantime

Nowa jednostka benzynowa Renault Avantime15.04.2002
Początkowo Avantime został wyposażony w silnik V6 24v 210 KM z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów, a następnie automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów - Proactive. Obecnie poszerzono gamę silników o czterocylindrową jednostkę benzynową ...

Renault Avantime, oferowany we Francji od końca roku 2001, zaś od lutego bieżącego roku także w innych dużych krajach europejskich, jest odzwierciedleniem nowatorskiego i nonkonformistycznego podejścia do konstrukcji samochodu. Będący nowoczesną i śmiałą propozycją w kategorii coupé, Avantime jest adresowany do klientów zainteresowanych produktami luksusowymi, poszukujących nowych wrażeń i przyjemności oraz dążących do samorealizacji.

Nowa jednostka benzynowa Renault Avantime 1 Początkowo model Avantime został wyposażony w silnik V6 24v 210 KM z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów, a następnie automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów - Proactive. Obecnie Renault rozszerzył gamę Avantime dodając silnik benzynowy czterocylindrowy 2.0 T 16v 165 km.

Coupé Avantime - pierwszy samochód z gamy pojazdów luksusowych, składającej się docelowo z trzech modeli (Avantime, Vel Satis oraz następcy modelu Espace) - reprezentuje niespotykaną dotychczas koncepcję samochodu. Model Avantime nie zastępuje żadnego z wcześniej produkowanych i oferowanych w gamie Renault aut. Wykracza poza ograniczenia i kanony, jakie przyjęły się na rynku oferując nowatorską konstrukcję, zapewniającą wyjątkową przyjemność jazdy i komfort użytkowania.

Filozofią Avantime jest połączenie przyjemności podróżowania nim z przyjemnością dynamicznej jazdy. Oferowany początkowo z 3- litrowym, 24-zaworowym silnikiem V6 210 KM z ręczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, Avantime będzie teraz również oferowany z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.O T 16v 165 KM. Poza tym, w modelu z silnikiem V6 24v można zamówić obecnie automatyczną skrzynię biegów Proactive o 5 przełożeniach.

Nowa jednostka benzynowa Renault Avantime 2 Nowy 4-cylindrowy silnik 16V o pojemności 2 litrów, z turbodoładowaniem, rozwija moc 165 KM i uzyskuje moment 250 Nm w zakresie od 2000 do 4250 obr/min. W silniku tym wykorzystano turbosprężarkę dla zwiększenia wygody jazdy, ale też dla zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa. Konstrukcja turbosprężarki opracowana przez Renault w oparciu o silnik 2.0 16V (F4R) oraz zastosowanie podwyższonego stopnia sprężania (9.5/1) pozwoliły na uzyskanie osiągów porównywalnych z silnikiem atmosferycznym 2.5 l przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2 o 15 do 20% mierzonych w pełnym cyklu europejskim.

Silnik wyposażono w turbosprężarkę typu "Twin Scroll", czyli o podwójnym wlocie. Pozwala to na podwyższenie wydajności przy ograniczeniu ponownego zasysania gazów spalinowych, dzięki połączeniu I i IV cylindra z pierwszym wlotem turbiny oraz II i III cylindra z wlotem drugim. Tradycyjny problem wzajemnego oddziaływania na siebie cylindrów w fazie wydechu (na przykład: zasysanie do cylindra I, który prawie zakończył fazę wydechu, gazów spalinowych z cylindra II, który zaczyna wydech) został w ten sposób wyeliminowany powodując lepsze napełnianie komór czystym powietrzem. W nowej generacji turbosprężarek wprowadzono istotne zmiany konstrukcyjne, takie jak chłodzenie wodą, umożliwiające pracę w ekstremalnych warunkach. Dzięki zastosowaniu pompy elektrycznej, tego rodzaju układ chłodzenia pracuje przez pewien czas nawet po wyłączeniu zapłonu, aby uniknąć wstrząsów termicznych szkodliwych dla turbiny. Przy pełnym obciążeniu silnika, turbosprężarka osiąga temperaturę pracy rzędu 1000°C, a jej prędkość obrotowa może dochodzić do 190 000 obr/min. W stosunku do wersji silnika bez turbodoładowania zmodyfikowano ponad 70 części. Wzmocniono tłoki, zawory wykonane są z nimoniku, kolektor i obudowa turbiny - ze stali nierdzewnej. Silnik ten spełnia normy czystości spalin Euro 3 (Euro 2000), a także odpowiada wymaganiom przyszłych norm emisji zanieczyszczeń IF 05 dla krajów, w których są one wymagane, jak Niemcy.

Silnik ten, opracowany wspólnie przez Renault i koncern PSA Peugeot-Citroën, jest wyposażony w zautomatyzowaną przepustnicę, układ rozrządu o zmiennych fazach z dwoma układami przesuwnymi wałka rozrządu (po jednym na każdy rząd cylindrów) umożliwiającymi pracę w dwóch różnych fazach rozrządu, zależnie od prędkości obrotowej silnika. Jednostka rozwija moc 210 KM przy 6000 obr/min oraz znaczący moment 280 Nm przy 3750 obr/min, z czego 90% jest dostępne już od 2500 obr/min. Silnik ten posiada homologację Euro 3 (Euro 2000) i spełnia normy emisji spalin Euro 4 (Euro 2005).

Nowa jednostka benzynowa Renault Avantime 3 Silniki 3,0 V6 i 2,0 T dostępne są z nową, mechaniczną skrzynią 6-biegową. Konstruktorzy tej skrzyni, wprowadzonej do sprzedaży w modelu Laguna II, zwrócili szczególną uwagę na płynność zmiany przełożeń przy zimnym jak i przy rozgrzanym silniku, na ograniczenie siły potrzebnej do zmiany biegu i zmniejszenie skoku dźwigni oraz na precyzję i elastyczność pracy.

Silnik 3,0 V6 jest również oferowany z automatyczną skrzynią biegów Proactive o 5 przełożeniach, która samoczynnie przystosowuje się do stylu i warunków jazdy. Podnosi ona przyjemność jazdy, zwiększając dynamikę silnika przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa. Sterowanie impulsowe pozwala kierowcy na przejęcie w dowolnym momencie kontroli nad zmianą biegów.

Dla posiadaczy Avantime oferowana jest dwuletnia gwarancja przy nielimitowanym przebiegu, którą uzupełnia 12-letnia gwarancja antykorozyjna oraz 3-letnia gwarancja na lakier. W razie konieczności klient może skorzystać z szybkiego i pełnego serwisu Renault Assistance. Serwis ten jest dostępny 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu po wybraniu specjalnego numeru telefonu. W 2-letnim okresie gwarancyjnym bez ograniczeń przebiegu specjalny dział obsługi zapewnia nieodpłatne znalezienie najdogodniejszego rozwiązania umożliwiającego kontynuowanie podróży: szybką naprawę pojazdu (naprawa na miejscu lub odholowanie i naprawa w najbliższym warsztacie), zakwaterowanie w hotelu dla kierowcy i pasażerów, powrót do domu lub kontynuację podróży w możliwie najlepszych warunkach (samochód zastępczy klasy minimum Scénic, podróż pociągiem w 1 klasie, przelot samolotem w klasie biznes). Samochód zastępczy oferowany jest także bezpłatnie w przypadku umówionych napraw trwających powyżej dwóch godzin.

Avantime jest wyposażony w kompletną gamę elementów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz elementów zapewniających komfortowy wygląd i wyposażenie wnętrza.
Ceny brutto Avantime na dzień 3 kwietnia 2002 r. :
- Dynamique 2.0 T 16v - 130 100 PLN - Privilege V6 24V - 168 100 PLN - Privilege V6 24V aut - 175 100 PLN Homologacja ciężarowa +3000 PLN

Źródło: Renault Polska