Trafic Deck'up - studium na bazie Trafic

Trafic Deck'up - studium na bazie Trafic11.01.2004 Po Trafic Dataspace z roku 2001, samochodzie studyjnym przeznaczonym do transportu klientów biznesowych, koncern Renault zaprezentował podczas Salonu Samochodowego w Brukseli nowy concept-car, dedykowany rekreacji na świeżym powietrzu ...

Od momentu swej prezentacji pod koniec 2001 roku, Trafic jest nieustannym źródłem inspiracji dla projektantów Renault. Po Trafic Dataspace z roku 2001, samochodzie studyjnym przeznaczonym do transportu klientów biznesowych, koncern Renault zaprezentował podczas Salonu Samochodowego w Brukseli nowy concept-car, dedykowany rekreacji na świeżym powietrzu oraz przygodom wykraczającym poza utarte szlaki. Trafic Deck'up jednocześnie przypomina, nawiązując do projektów Modus 2 i Operandi, że aspekt użytkowy może iść w parze z komfortem i elegancją.

Trafic Deck'up - studium na bazie Trafic 1 Trafic Deck'up został wymyślony i zaprojektowany na bazie modelu Trafic, wyznaczającego standardy w segmencie kompaktowych furgonów i obranego "International Van Of The Year" roku 2002. Ten samochód zaprojektowany z myślą o poszukiwaczach nowych krajobrazów i widoków jest kontynuacją prac Renault nad samochodami przeznaczonymi do rekreacji w plenerze, które zostały zapoczątkowane przez Kangoo Break'up, zaprezentowany podczas Salonu samochodowego w roku 2002.

Trafic Deck'up – wygląd wytrawnego trapera

Trafic Deck'up zachowuje z przodu oryginalny design Trafica, łącznie z jego wyrazistą osłoną chłodnicy i zespołami reflektorów. O jego wyjątkowości stanowią proporcje, zarazem imponujące i kompaktowe. Krótszy o 180 mm – rozstaw osi został zmniejszony o 80 mm – ale szerszy od Trafica o 21 mm, Deck'up budzi wrażenie mocy i solidności. Przysadzisty pojazd ma zrównoważoną linię i niespodziewane rozmiary, przypominające wielkie pickupy amerykańskie. Wrażenie to jest zresztą wzmocnione przez skrócony o ponad 200 mm tylny zwis.

Trafic Deck'up - studium na bazie Trafic 2 Prześwit jest powiększony, natomiast stały napęd 4x4, jak też słusznych wymiarów koła z aluminiowymi obręczami o średnicy 20 cali świadczą o tym, że pokona każdą, najgorszą drogę: Trafic Deck'up został zaprojektowany z myślą o przygodach "off-road" i doskonale wywiązuje się z tej roli. Jednostka napędowa 2.5 dCi 16V, o maksymalnej mocy 99 kW (135 KM) przy 3 500 obr/min. czyni z niego prawdziwego trapera wielkich szlaków, umiejącego wydobyć się z każdej sytuacji dzięki wysokim osiągom i dużej dynamice w najniższym zakresie obrotów. Dwubarwne wykończenie również przyczynia się do tego « wojowniczego » wyglądu.

Trafic Deck'up – idealnie uniwersalny

Inspirowana przez Kangoo Break'up, tylna cześć concept-caru przejmuje kształt dachu i boków nadwozia, aby zaoferować tę samą funkcjonalność pickupa. Przeznaczony dla "łowców zdjęć", Trafic Deck'up jest wyposażony w otwartą platformę, na wzór pojazdów używanych podczas fotograficznych safari. Reporter-fotograf dysponuje w ten sposób panoramicznym, 360-stopniowym polem widzenia, pozwalającym na wykonanie idealnego ujęcia, możliwie jak najbliżej obiektu.

Ta część pickupa może być oddzielona od kabiny kurtyną w formie żaluzji z przeźroczystego szkła. Dzięki temu, nawet w konfiguracji zamkniętej, kabina ma zapewnioną maksymalną ilość światła. Przy otwieraniu, przegroda ta wsuwa się w sufit podwójnej kabiny, aby uwolnić maksymalną ilość miejsca. Z tyłu, dostęp do platformy zapewniają drzwi otwierane pod kątem 90°. Na drzwiach umocowane jest koło zapasowe z dużym logo Renault.

Trafic Deck'up - studium na bazie Trafic 3 Z przodu, duża, podwójna kabina wyposażona jest w cztery fotele. Fotel kierowcy jest umocowany na stałe przodem do drogi, ale fotele pasażerów, zarówno z przodu, jak i z tyłu, obracają się o 180°. Oba tylne fotele, osadzone na szynach stosowanych w "Espace", również się przesuwają, aż do otwartej przestrzeni pickupa. Półka na dwóch szynach, centralnie umieszczona, może przesuwać się wraz z siedzeniami ku tyłowi pojazdu. Pasażerowie mogą w ten sposób modelować wewnętrzną przestrzeń pojazdu według własnego życzenia: mogą siedzieć przodem lub tyłem do drogi, vis à vis, pod osłoną lub na zewnątrz kabiny. Dodatkowo, dwa straponteny boczne, usytuowane w pickupie, umożliwiają przyjęcie dodatkowych pasażerów. Wielozadaniowy w warunkach drogowych, Trafic Deck'up posiada również uniwersalną kabinę: wszystko wewnątrz zostało tak pomyślane, aby przestrzeń mogła być modulowana zgodnie z potrzebą chwili. Będący skrzyżowaniem rodzinnego pojazdu rekreacyjnego i pickupa, Trafic Deck’up jest niepodobny do każdego innego auta w swojej kategorii.

Wnętrze High-Tech, odzwierciedlenie idei tego concept-caru

Trafic Deck'up - oryginalny w kształtach - jest również oryginalny w szczegółach. Najlepszym tego dowodem są jego asymetryczne drzwi: o ile po stronie kierowcy znajduje się klasyczna para drzwi, to po stronie pasażera mamy do czynienia z pomysłowym systemem otwierania przeciwsobnego. W połączeniu z brakiem słupka środkowego, rozwiązanie to ułatwia dostęp do tylnych miejsc, jak i do platformy pickupa. Znacznie łatwiejszy jest również załadunek sprzętu.

Trafic Deck'up - studium na bazie Trafic 4 Po otwarciu drzwi można zobaczyć wnętrze w stylu High-Tech, niemniej proste w użyciu. Ekran nawigacyjny Carminat usytuowany jest pośrodku obszernej, jasnobeżowej deski rozdzielczej, o odcieniu zharmonizowanym z nadwoziem. Podłoga z blachy aluminiowej oraz wzorzyste pokrycia foteli również przyczyniają się do nowoczesnego charakteru całości.

Będący syntezą badań Renault w dziedzinie pojazdów rekreacyjnych, concept-car Trafic Deck'up łączy estetykę, technologię i funkcjonalność. Tak samo jak Trafic i Kangoo Break'up, koncept Deck'up jest prosty, pomysłowy i uniwersalny.

Dane techniczne:
Silnik: 2.5 dCi 16V (135 KM, 99 kW)
Skrzynia biegów: ręczna – 6 biegów
Hamulce: 4 tarczowe (320 mm średnicy)
Koła: Aluminiowe 20 cali
Opony: Z przodu: 255 / 55 R 20, z tyłu: 255 / 55 R 20
Wyposażenie zewnętrzne: Otwieranie drzwi bocznych prawych typu przeciwsobnego
Wyposażenie wewnętrzne: 3 fotele obrotowe na szynach typu "Espace"


Wymiary:
Długość całkowita: 4600 mm
Szerokość całkowita: 1925 mm
Wysokość: 2085 mm
Rozstaw osi: 3020 mm
Zwis przedni: 833 mm
Zwis tylny: 747 mm