Alians Renault Nissan sprzedał 085 058 aut w 2009

Alians Renault Nissan sprzedał 085 058 aut w 200905.02.2010
W 2009 roku na światowym rynku, który zmniejszył się o 4,5%, Alians Renault Nissan - wliczając po raz pierwszy sprzedaż marki AvtoVaz Lada - zdobył 9,8% udziału. (Całkowita sprzedaż pojazdów osobowych i pojazdów użytkowych ...

...według szacunków Renault: 62 208 320 sztuk ) W roku 2008, bez marki Lada, udział w rynku Aliansu wynosił 9,4%. Renault i Nissan sprzedały odpowiednio 2 309 188 oraz 3 358 413 pojazdów. Sprzedaż marki Lada wyniosła 417 457 aut. Sprzedaż światowa Renault spadła o 3,1%, a Nissana o 9,4%.

Ważne dane dotyczące Renault
Udział w rynku Grupy Renault zwiększył się do 3,7% pomimo zmniejszenia wielkości sprzedaży (3,1%). Na 15 głównych rynkach Grupy, 11 zasygnalizowało zwiększenie udziału w rynku. W Europie Zachodniej marka Renault ponownie zajęła trzecie miejsce głównie z uwagi na sukces rodziny Megane oraz Twingo. W sprzedaży pojazdów użytkowych, udział Grupy w rynku zwiększył się o 1,2 punktu procentowego i jest na poziomie 15,6%, a marka Renault utrzymała pierwsze miejsce. Sprzedaż Dacii w Europie zwiększyła się o 91% i stanowi obecnie 1,3% udziału w rynku europejskim.

We Francji sprzedaż pojazdów Grupy Renault zwiększyła się o 7,3%, osiągając poziom 701 998 sprzedanych samochodów. Renault pozostaje najlepiej sprzedającą się marką w tym kraju, z udziałem w rynku wielkości 23,5% (pojazdy osobowe oraz pojazdy użytkowe). Dacia stała się we Francji jedną z dziesięciu najlepiej sprzedających się marek, z 2,5-procentowym udziałem.

Renault Samsung Motors zwiększył udział w rynku o 0,8 punktu procentowego, osiągając 9,3%, a wzrost wolumenu sprzedaży o 31%, sprawił, że Korea Południowa stała się trzecim co do wielkości rynkiem Grupy, z 133 630 sprzedanymi pojazdami.

Ważne dane dotyczące Nissana
Nissan zakończył rok, rejestrując sprzedaż całkowitą na poziomie 3 358 413 pojazdów, co oznacza spadek o 9,4% w porównaniu z 2008 rokiem. Udział Nissana w rynku światowym zwiększył się o 5,4%.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż Nissana i Infiniti w 2009 roku stanowiła łącznie 770 103 pojazdy, co oznacza 7,4-procentowy udział w rynku. W roku 2009 Rogue ustanowił rekord 77 222 sprzedanych pojazdów co oznacza wzrost o wielkości 5,7% w porównaniu z 2008 rokiem. Sprzedaż Maxima i pojazdów sportowych 370Z zwiększyła się odpowiednio o 13,3% oraz 26,9% w stosunku do roku 2008.

W Chinach, które do tej pory były drugim światowym rynkiem Nissana, sprzedaż pojazdów osobowych spółki zwiększyła się o 38,7% i osiągnęła poziom 755 518 sprzedanych aut. Czołowy i najchętniej kupowany model, Teana, zarejestrował wzrost popytu o 149,2%, co oznacza 108 504 sprzedanych samochodów. Model Sylphy również zanotował znaczny wzrost — 81,4% czyli 96 174 jednostek.

W Japonii Nissan sprzedał 599 396 pojazdów, co oznacza spadek o 11,6% w stosunku do 2008 roku. Pojazd jednobryłowy Serena utrzymał – po raz trzeci z rzędu – swoją pozycję jako najlepiej sprzedający się model spółki, z 78 836 sprzedanymi samochodami.

W Europie Nissan sprzedał 498 027 pojazdów, co przekłada się na wzrost rzędu 17,2% w stosunku do roku 2008. Crossover Qashqai pozostał najpopularniejszym modelem Nissana w Europie, z 202 823 sprzedanymi pojazdami. Wielka Brytania stanowi główny rynek Nissana, z ilością 84 441 sprzedanych aut. W Niemczech sprzedaż wzrosła o 32% (64 092 pojazdy).

Na innych rynkach sprzedano 498 863 pojazdy, co oznacza spadek o 21,5%.

Źródło: Renault