Nowy Megane Coupe-Cabriolet

Nowy Megane Coupe-Cabriolet03.03.2010
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi ukoronowanie odnowionej gamy Megane. Model ten wyróżnia się dyskretną elegancją i wielkim przeszklonym dachem, który sprawia, że nawet po rozłożeniu samochód przypomina kabriolet.

Błyszczący, czarny szklany dach w połączeniu z ozdobną listwą w kolorze matowego chromu, poprowadzoną dookoła przedniej szyby i wokół boków nadwozia, to znamiona luksusu, przywołujące na myśl świat legendarnych kabrioletów. Dzięki zastosowaniu charakterystycznych światłowodów i świateł stop z diodami LED − tylne światła w kolorze ciemnej czerwieni stanowią znak rozpoznawczy Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet.

Nowy Megane Coupe-Cabriolet 1 Design wnętrza jest elegancki i wyrafinowany dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, a także dzięki odpowiednio dobranej kolorystyce skórzanej tapicerki siedzeń (ciemnografitowej, jasnobeżowej lub dwukolorowej grafitowo-czerwonej). Deska rozdzielcza wyróżniająca się lekką linią jest taka sama jak w hatchbacku, natomiast fotele ze wzmocnionym podparciem bocznym oraz panele drzwi z charakterystycznymi wstawkami zostały opracowane specjalnie dla tego modelu, aby podkreślić jego elegancką stylistykę.

ELEGANCKI I PRAKTYCZNY
Pasażerowie siedzący w Nowym Megane Coupe-Cabriolet mogą w pełni cieszyć się otwartymi przestrzeniami w poczuciu pełnego komfortu psychicznego niezależnie od okoliczności. Sztywny, szklany, składany dach jest montowany seryjnie. Powierzchnia przeszklona wynosi 0,47 m² (najlepszy wynik w segmencie). Zapewnia on znakomite doświetlenie kabiny, pozwalając pasażerom cieszyć się przestrzenią i wolnością. Rozwiązanie to zapewnia równocześnie doskonały komfort akustyczny i termiczny, a także stanowi znakomite zabezpieczenie. Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Kierowca może złożyć dach naciśnięciem jednego przycisku – dach składa się w 21 sekund. W konfiguracji kabrioletu kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się niezwykłym wrażeniem otwartej przestrzeni. Przesunięty w stosunku do modelu Megane II Coupe-Cabriolet o 6 cm słupek przedniej szyby ułatwia dostęp do kabiny.

Aby wszyscy pasażerowie mogli w pełni cieszyć się jazdą kabrioletem, nie odczuwając żadnych niedogodności, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest seryjnie wyposażone w stałą osłonę – szybę przeciwwiatrową zamontowaną za zagłówkami na tylnej kanapie (co stanowi unikalne rozwiązanie w tym segmencie). Pozwala to na wygodne podróżowanie czterem osobom z prędkością do 90 km/h. Specjalna siatka montowana za przednimi fotelami chroni przed turbulencjami kierowcę i pasażera, niezależnie od prędkości.

Nowy Megane Coupe-Cabriolet 2 Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet o długości 4 485 mm zapewnia kierowcy i trzem pasażerom komfort podróżowania godny samochodu o klasycznej wersji nadwozia. Miejsce kierowcy charakteryzuje się starannie dopracowaną ergonomią rozwiązań znanych z modeli Megane i Megane Coupe:elementy sterowania są zebrane wokoło kierownicy i na centralnej konsoli, fotel kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach (wysokość - w zakresie 70 mm i wzdłużnie - w zakresie 240 mm), pamięć ustawień przednich foteli po złożeniu, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach (głębokość - w zakresie 45 mm i wysokość - w zakresie 5°).

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet to nie tylko stylowe auto, ale i praktyczny samochód o następujących rozwiązaniach w zakresie przestrzeni bagażowej:
- automatyczny zamek zapewniający łatwe i bezpieczne blokowanie dostępu do bagażnika,
- dobre proporcje pojemności przestrzeni bagażowej: 417 dm³ w konfiguracji coupe i 211 dm³ w konfiguracji kabrioletu,
- ułatwiony dostęp - najlepszy wynik w segmencie: wysokość progu załadunku (590 mm od podłoża) i otworu bagażnika (258 mm) w konfiguracji kabrioletu, co pozwala na załadowanie 3 sztuk walizek kabinowych.

AUTO, KTÓRE PRZYJEMNIE SIĘ PROWADZI
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet prowadzi się równie precyzyjnie co Megane hatchback i Megane Coupe. Model ten charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi:
- przednie zawieszenie typu McPherson jest połączone z widlastą ramą podsilnikową, ograniczającą boczne przemieszczenia ramy silnika względem podwozia. Sztywność układu w kierunku poprzecznym jest trzykrotnie większa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji.
- Zastosowana w tylnym zawieszeniu oś sprężysta o przekroju zamkniętym jest bardziej odporna na działanie sił skrętnych, a równocześnie zmniejsza masę pojazdu.
- Nowe, zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia większą dynamikę i reaktywność pojazdu przy równoczesnym podniesieniu poziomu komfortu prowadzenia dzięki lepszemu wyczuciu drogi.

Nowy Megane Coupe-Cabriolet 3 W porównaniu do Megane II Coupe-Cabriolet, wytrzymałość nadwozia na działanie sił skrętnych została zwiększona o 80%, aby ją dostosować do sztywności przedniego i tylnego zawieszenia oraz zwiększyć precyzję zachowania się auta na drodze, zarówno w konfiguracji kabrioletu, jak i coupe.

Oferta Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet obejmuje siedem jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych:
- Silnik 1.6 16V 110 współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 1.4 16V TCe 130 - Turbo Control Efficiency, również montowany z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 2.0 16V 140 KM oferowany z nową, bezstopniową skrzynią biegów CVT, zwiększającą poziom komfortu prowadzenia dzięki wyeliminowaniu szarpnięć występujących przy zmianie biegów podczas przyspieszania.
- Silnik 1.5 dCi 110 FAP oferowany z nową, automatyczną, 6-biegową skrzynią z podwójnym sprzęgłem EDC - Efficient Dual Clutch (patrz: informacja w ramce) lub z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 1.9 dCi 130 FAP współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 2.0 dCi 160 FAP również dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

Automatyczna, 6-biegowa skrzynia EDC (Efficient Dual Clutch) z podwójnym sprzęgłem stanowi najlepszy dowód dążenia Renault do połączenia komfortu, przyjemności prowadzenia i poszanowania środowiska. Skrzynia ta, oparta na technologii podwójnego sprzęgła Dual Clutch Transmission, stanowi prawdziwy przełom w stosunku do klasycznych automatycznych skrzyń biegów dzięki:emisji CO2 i zużyciu paliwa na poziomie porównywalnym z samochodami wyposażonymi w mechaniczne skrzynie biegów, szybkiej i płynnej, automatycznej zmianie przełożeń, natychmiastowym reakcjom pojazdu na polecenia kierowcy.

PRZYJEMNOŚĆ W PEŁNI BEZPIECZNEJ JAZDY COUPE-CABRIO
W Nowym Renault Megane Coupe-Cabriolet wykorzystane zostało bogate doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Podobnie jak cała gama Megane, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi wzór pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Nowy Megane Coupe-Cabriolet 4 Oferta obejmuje liczne elementy wyposażenia pomagające kierowcy w reagowaniu z wyprzedzeniem na zagrożenia pojawiające się na drodze:
• kontrolki świetlne zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach,
• system kontroli ciśnienia w oponach,
• dwufunkcyjne reflektory ksenonowe z doświetlaniem zakrętów za pomocą świateł mijania,
• automatyczne włączanie świateł mijania,
• automatyczne włączanie wycieraczek,
• regulator-ogranicznik prędkości.

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest wyposażone we wszystkie systemy wspomagania prowadzenia:
• ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV,
• układ wspomagania nagłego hamowania,
• elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności.

W zakresie bezpieczeństwa biernego Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet dysponuje:
• nadwoziem ze strefami kontrolowanego zgniotu, które dzięki swojej konstrukcji i wzmocnieniom usytuowanym w słupkach przedniej szyby, bokach nadwozia, progach oraz podłodze, chroni wnętrze kabiny w przypadku wywrotki,
• pirotechnicznymi pałąkami przeciwkapotażowymi, wysuwającymi się automatycznie z chwilą wykrycia przez specjalne czujniki ryzyka wywrócenia się pojazdu,
• pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia,
• czołowymi poduszkami powietrznymi dostosowującymi się do siły zderzenia,
• bocznymi, dwukomorowymi poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę, klatkę piersiową i miednicę,
• zamontowanymi w siedziskach przednich foteli poduszkami zapobiegającymi zjawisku nurkowania,
• czujnikami zderzenia bocznego,
• zagłówkami chroniącymi okolice szyi przed skutkami zderzenia tylnego,
• systemem mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach.

Źródło: Renault