Renault Clio Gordini R.S.

Renault Clio Gordini R.S.04.03.2010
Po wprowadzeniu Twingo Gordini R.S. - pocket rocket Renault Sport, marka prezentuje na Salonie Genewskim Nowe Clio Gordini R.S. Podobnie jak Renault Twingo Gordini R.S. zaprezentowane w listopadzie 2009 roku, Renault Clio Gordini R.S. ...

...stanowi nowoczesną interpretację kanonów stylistyki i ducha aut Gordini. Renault Clio Gordini R.S., stanowiące alternatywną ofertę nacechowaną French Touch, z pewnością podbije serca coraz liczniejszych kierowców szukających wyjątkowego auta.

Renault Clio Gordini R.S. 1 Renault Clio Gordini R.S. oferuje to, co najlepsze w Clio:
• silnik 2.0 16V o mocy 203 KM i momencie obrotowym 215 Nm, o równie wysokich osiągach na niskich obrotach, co w czerwonym polu,
• zawieszenie Renault Sport umożliwiające pełne wykorzystanie mocy silnika,
• charakterystyczny design: nadwozie w kolorze Błękitny Malte z dwoma kultowymi białymi pasami, wystrój wewnętrzny harmonijnie łączący skórę, metal i czarny lakier,
• wyposażenie godne dużego samochodu: karta hands free, Carminat TomTom® z funkcją IQ Routes™, ogranicznik-regulator prędkości oraz liczne automatyczne funkcje podnoszące komfort (np. automatycznie włączane wycieraczki i światła), dzięki którym Clio zdecydowanie wybija się na pozycję lidera w tej kategorii.

Clio Gordini R.S. zostanie wprowadzone do sprzedaży w Europie w czerwcu 2010 roku.

RENAULT CLIO GORDINI R.S.: MOCNE DOZNANIA I PEŁNA KONTROLA
Nowa wersja posiada wszystkie elementy wyposażenia opracowane przez Renault Sport Technologies dla Clio R.S. Jest godnym następcą wyczynowych tradycji aut Gordini. Doskonałe zawieszenie i osiągi podzespołów mechanicznych stanowią determinujący element dla zapewnienia przyjemności za kierownicą Clio Renault Sport. Inżynierowie z Renault Sport Technologies byli wielokrotnie nagradzani za opracowanie Clio R.S., uznane przez prasę za najlepszy sportowy samochód w tej kategorii.

W Clio Gordini R.S. możemy odnaleźć wszystkie czynniki, które złożyły się na sukces modeli Renault Sport:
- specjalny układ jezdny: Renault Clio Gordini R.S. może mieć dwie wersje zawieszenia: w standardzie montowane jest zawieszenie Sport, a w opcji Cup,
- przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem gwarantujące precyzję działania i doskonałe przeniesienie napędu w każdych okolicznościach,
- mocny, odporny na nagrzewanie układ hamulcowy wyposażony w zaciski Brembo i duże tarcze,
- mocny silnik - rozwija ponad 100 KM z litra pojemności, a jego moc osiąga 147,5 kW (203 KM).

Renault Clio Gordini R.S. 2 PRZYJEMNOŚĆ PROWADZENIA WIDOCZNA W WYRAŹNIE SPORTOWYM DESIGNIE
Muskularne nadwozie Clio R.S. podkreśla:
- kolor nadwozia Błękitny Malte i dwa charakterystyczne białe pasy,
- elementy przedniego zderzaka i dyfuzora polakierowane na czarny błyszczący kolor,
- biały lakier na obudowach lusterek bocznych i przedni spoiler podobny do stosowanego w Formule 1.

Po obu bokach auta pojawia się napis Gordini Series odwołujący się do niegdysiejszego Pucharu Gordini, którego jazdy kwalifikacyjne były określane nazwą Series.

17-calowe aluminiowe felgi ciemnografitowe z diamentowym połyskiem stanowią kolejny ekskluzywny element dopełniający design auta.

Również w kabinie widać ducha Gordini:
- fotele Renault Sport ze wzmocnionym podparciem, tapicerka z czarnej i niebieskiej skóry z wytłoczonym napisem Gordini,
- kierownica pokryta czarną i niebieską skórą z dwoma białymi paskami oznaczającymi punkt 0,
- dźwignia zmiany biegów z niebieską osłoną i gałka dźwigni wykonana z metalu z logo Gordini,
- obrotomierz z białą tarczą,
- wykończony specjalnym pokryciem daszek nad zegarami z ozdobnym stebnowaniem,
- plakietka Gordini z numerem auta na konsoli dźwigni zmiany biegów,
- dywaniki z napisem Gordini.

SUCCESS STORY CLIO − CIĄG DALSZY
Clio to prawdziwy bestseller od 1990 roku, momentu wprowadzenia na rynek jego pierwszej wersji. Plasuje się w czołówce segmentu. W ciągu 20 lat podbiło serca ponad 10 milionów użytkowników. Clio R.S., sprzedane w ilości ponad 70 000 sztuk (od 2000 roku), jest jednym z najlepiej sprzedających się w Europie samochodów wyczynowych (do wyścigów na torze i rajdów). Obecnie zajmuje drugie miejsce w swoim segmencie w Europie.

Renault Clio Gordini R.S. 3 Wprowadzenie wersji Gordini R.S. o wyróżniającej się, wyrafinowanej stylistyce, ma pomóc Clio w zdobyciu nowych, nawet najbardziej wymagających klientów. Logo Gordini, wyraża sportowe zacięcie samochodów Renault wpisane w geny marki, która oferuje obecnie klientom swój najlepiej sprzedający się model nacechowany słynnym French Touch.

WYPOSAŻENIE GODNE DUŻEGO SAMOCHODU
Wyposażenie plasujące Clio Gordini R.S. w czołówce aut w tej kategorii:
- Kolory nadwozia: Błękitny Malte, Czarna Perła, Biel Alpejska i Biały Perłowy,
- Aluminiowe obręcze kół 17’’, ciemnografitowe o diamentowym połysku,
- Automatycznie włączane światła i czujnik deszczu,
- Światła przeciwmgłowe spełniające funkcję świateł doświetlających zakręty,
- Elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne,
- Carminat TomTom® z funkcją IQ Routes™,
- Ogranicznik i regulator prędkości,
- Karta hands free umożliwiająca odblokowanie drzwi i uruchomienie samochodu,
- Automatyczna klimatyzacja,
- Podgrzewane siedzenia,
- ESP z możliwością całkowitego wyłączenia,
- Radioodtwarzacz 80 W CD MP3 z oddzielnym wyświetlaczem i pilotem przy kierownicy,
- Gniazdo RCA umożliwiające podłączenie przenośnych odtwarzaczy (iPod’a® lub MP3),
- Dodatkowo przyciemniane szyby z tyłu.

Ceny zostaną podane w momencie rozpoczęcia przyjmowania zamówień (w przypadku Francji w maju 2010 roku).

Źródło: Renault