Szersza oferta skrzyń biegów dla Megane II

Szersza oferta skrzyń biegów dla Megane II17.09.2004
Renault wprowadza automatyczną skrzynię biegów Proactive dla silnika 1.5 dCi 100 w wersjach Mégane II 3 i 5-drzwiowej, (Grandtour i Sedan w późniejszym terminie). Nowa skrzynia dodatkowo zwiększy komfort jazdy ...

Renault wprowadza automatyczną skrzynię biegów Proactive dla silnika 1.5 dCi 100 w wersjach Mégane II 3 i 5-drzwiowej, (Grandtour i Sedan w późniejszym terminie). Nowa skrzynia dodatkowo zwiększy komfort jazdy, jaki zapewnia ta wysokoprężna jednostka już obecnie montowana w wyżej wymienionych modelach.

Już wcześniej montowana z silnikami 1.6 16V i 2.0 16V, automatyczna, 4-biegowa skrzynia biegów (DPO) będzie odtąd dostępna w modelu Mégane II z silnikiem 1.5 dCi 100 (K9K).

Szersza oferta skrzyń biegów dla Megane II 1 Parametry silnika 1.5 dCi 100 są identyczne jak w wypadku montażu z mechaniczną skrzynią biegów, to znaczy: moc 100 KM (74 kW) przy 4000 obr/min i moment obrotowy 200 Nm już od 1900 obr/min. Zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii zapewnia temu silnikowi wyjątkowe osiągi na wysokich obrotach przy zachowaniu dużej elastyczności na niskich obrotach. Zużycie paliwa jest jednym z najniższych w tej kategorii.

Automatyczna skrzynia biegów Proactive posiada moduł elektroniczny umożliwiający optymalizację wymiany informacji pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Przyczynia się on do jeszcze płynniejszej zmiany biegów i zapewnia doskonałą kompatybilność pomiędzy układem kontroli toru jazdy ESP a układem zapobiegającym poślizgowi kół podczas ruszania ASR. Pozwala też na przykład na automatyczne przejście na niższy bieg w razie ostrego hamowania. Dzięki swym 7 algorytmom zmiany biegów moduł może uwzględniać styl prowadzenia, profil drogi oraz masę pojazdu.

Przełożenie mostu napędowego 23/70 oraz moduł skrzyni biegów zostały specjalnie dostosowane do charakterystyki silnika 1.5 dCi 100.

W tym trybie przejście na wyższe lub niższe przełożenie przy nieodpowiednich obrotach silnika nie jest uwzględniane, co zabezpiecza mechanizm układu. Podczas zwalniania włączany jest automatycznie bieg najwłaściwszy dla aktualnej prędkości, bez względu na wybrany tryb pracy. Nie ma zatem możliwości, aby silnik pracował na zbyt wysokich lub zbyt niskich obrotach.

Połączenie silnika z automatyczną skrzynią biegów zapewnia modelowi Mégane II komfort jazdy i osiągi na najwyższym poziomie, nie mającym sobie równych w segmencie kompaktowych aut.

Opcja z automatyczną skrzynią biegów dla silników 1.5 dCi jest już możliwa do zamówienia za dopłatą 6000 pln.