Clio Renault Sport Concept

Clio Renault Sport Concept10.09.2005
Te auto o zdecydowanej linii, mocnym charakterze, unikalnym, wyrafinowanym i sportowym wnętrzu stanowi konkretny przykład know-how Renault Sport Technologies. Jest godnym następcą Clio Renault Sport 2.0 16V ...

W Clio Renault Sport Concept idealnie wykorzystano dynamikę Clio III. Te auto o zdecydowanej linii, mocnym charakterze, unikalnym, wyrafinowanym i sportowym wnętrzu stanowi konkretny przykład know-how Renault Sport Technologies. Jest godnym następcą Clio Renault Sport 2.0 16V. Po raz pierwszy w tym segmencie wprowadzono w nim dyfuzor. Element ten, podobnie jak wloty powietrza w przednich błotnikach, wywodzi się bezpośrednio z Formuły 1. Przednie zawieszenie posiada niezależny sworzeń gwarantujący precyzję i przyjemność kierowania. Clio Renault Sport Concept stanowi zapowiedź seryjnego modelu, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszym półroczu 2006.

Clio Renault Sport Concept 1 Przed konstruktorami Clio Renault Sport Concept pracującymi w Renault Sport Technologies stanęło ambitne wyzwanie zachowania oryginalnego charakteru Clio III przy jednoczesnym wyeksponowaniu właściwych mu zalet i dynamiki, aby stworzyć wyjątkowy samochód o wysokich osiągach podporządkowany pasji i przyjemności jazdy.

Mocna sylwetka

Unikalny czerwony kolor Clio Renault Sport Concept doskonale oddaje jego dynamiczny temperament. Charakterystyczna linia Clio została wyeksponowana poprzez atletyczne wyprofilowania. Dzięki zmienionej stylistyce boków sylwetka auta zyskała na mocy i energii. Poszerzone przedni i tylne błotniki, obniżone nadwozie, wyprofilowane progi, oraz wloty i dyfuzor powietrza podkreślają sportowy i aerodynamiczny charakter auta. Siedmioramienne, 18-calowe obręcze, z linią w kolorze nadwozia pozwalają dostrzec zaciski i ogromne tarcze hamulcowe.

Szeroka kratownica w kolorze chromowanego cynku zasłaniająca wlot powietrza w zderzaku zapowiada wysoką moc wolnossącego silnika 2.0 16V skonstruowanego przez Renault Sport Technologies. Chromowana jest również osłona chłodnicy i obwódki świateł przeciwmgielnych oraz lusterka boczne w stylu high-tech. Do unikalnego, rasowego wyglądu przyczyniają się również tylny dyfuzor w kolorze chromowanego cynku oraz dwie rury wydechowe.

Aerodynamiczny, sportowy kształt

Clio Renault Sport Concept charakteryzuje się starannie rozwiązaną aerodynamiką. Najważniejszą nowością technologiczną, widoczną na pierwszy rzut oka jest wbudowanie w tylny zderzak dyfuzora. Obecnie te elementy konstrukcyjne są oferowane seryjnie jedynie w wysokiej klasy sportowych samochodach. Pozwalają na skanalizowanie i przyspieszenie przepływu powietrza, co wytwarza podciśnienie i przyciąga dyfuzor do dołu, zapewniając lepszy docisk tyłu bez konieczności montażu spoilera. Aby podnieść skuteczność działania dyfuzora obie rury wydechowe zostały umieszczone w bocznych kanałach. Również wloty powietrza umieszczone w przednich błotnikach poprawiają aerodynamikę, pozwalając na neutralizację turbulencji. Przyczyniają się także do poprawy obiegu powietrza i eliminacji ciepłego powietrza spod maski. Ponadto odpowiednie ustawienie kratek wlotowych kieruje strumienie powietrza na boki pojazdu w celu zwiększenia osiągów.

Precyzyjne zachowanie samochodu zapewniające przyjemność jazdy

Renault Sport Technologies opracował zawieszenie przednie nowej generacji z niezależnym sworzniem częściowo wykonanym z aluminium. Clio Renault Sport Concept dysponuje dzięki temu doskonałą przyczepnością. Zastosowane rozwiązanie zapewnia lepsze zachowanie na drodze i precyzyjniejsze utrzymywanie kierunku jazdy. Szeroki rozstaw kół (1 520 mm) oraz osi (2 585 mm) zapewnia dużą przyjemność jazdy Clio Renault Sport Concept, które sprawnie i zdrowo reaguje na polecenia kierowcy. Przyjęte rozwiązanie konstrukcyjne oraz opony odpowiadające wysokim osiągom pojazdu (215/40 R18) wymagały poszerzenia nadwozia.

Clio Renault Sport Concept 2 Konstruktorzy z Renault Sport Technologies pracowali również nad skutecznością działania układu hamulcowego w celu zapewnienia wyjątkowo wysokiej mocy hamowania oraz wytrzymałości na nagrzewanie. Przednia oś jest wyposażona w zaciski z 4 tłoczkami z aluminium w kolorze czerwonym oraz perforowane hamulce tarczowe marki Brembo o średnicy 330 mm (280 mm z tyłu). Clio Renault Sport Concept zostało zaprojektowane z myślą o wysokich osiągach. Jego zalety jezdne pozwalają w pełni wykorzystać potencjał wolnossącego silnika 2.0 16V, zaprojektowanego specjalnie dla tego modelu przez Renault Sport Technologies. W połączeniu z 6-biegową skrzynią ta elastycznie pracująca, mocna jednostka zapewnia sportowe osiągi i wysokiej klasy przyjemność jazdy.

Zdecydowanie sportowy charakter

Wnętrze Clio Renault Sport Concept świadczy o niepospolitej osobowości. Zastosowane materiały, a w szczególności skóra i chrom, podkreślają zdecydowany, pełen hartu, charakter tego auta. Szeroki panoramiczny dach ze szkła pozwala wyeksponować zasadnicze zalety Clio III : poczucie przestrzeni i komfortu. Cztery niezależne, kubełkowe fotele są oddzielone centralną konsolą w kolorze chromowanego cynku. Czystość linii podkreśla cienka kreska w kolorze nadwozia. Obite czerwoną skórą siedzenia z wbudowanymi zagłówkami zapewniają użytkownikom komfort i dobre trzymanie.

Deska rozdzielcza o płynnej linii, utrzymana w duchu Clio III, jest również pokryta skórą. Białe tarcze zegarów podają informacje niezbędne do prowadzenia auta, zapewniając ich optymalną czytelność. Obrotomierz posiada wbudowaną kontrolkę zmiany biegów. Mała, sportowa kierownica pokryta w górnej części czerwoną i czarną skórą, spłaszczona w dolnej części, idealnie leży w ręku. Aby zapewnić optymalną ergonomię hamulec ręczny o innowacyjnym designie został wbudowany w konsolę centralną. Pedały oraz podnóżek z aluminium w stylu sportowym podkreślają sportowy charakter kabiny Clio Renault Sport Concept.