Egeus: wysokiej klasy samochód typu SUV

Egeus: wysokiej klasy samochód typu SUV10.09.2005
We Frankfurcie Renault przedstawi swój nowy concept-car Egeus – pojazd typu SUV z napędem na obie osie należący zdecydowanie do klasy wyższej. Jego pociągający i elegancki wygląd, wygodna i luksusowo wyposażona kabina są godne limuzyny wysokiej klasy ...

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Renault Przedstawia swój nowy concept-car Egeus – pojazd typu SUV z napędem na obie osie należący zdecydowanie do klasy wyższej. Jego pociągający i elegancki wygląd, wygodna i luksusowo wyposażona kabina są godne limuzyny wysokiej klasy.

Egeus: wysokiej klasy samochód typu SUV 1 Dzięki wymiarom typowym dla samochodów segmentu SUV, Egeus oferuje dużą ilość miejsca w kabinie, a linia nadwozia podkreśla solidną konstrukcję i dynamiczny charakter pojazdu. Wydłużona pokrywa silnika zapowiada łagodny design nadwozia godny coupé wysokiej klasy.

Elegancja limuzyny, dynamika coupé

Egeus uosabia idealną równowagę pomiędzy elegancją, sportowym charakterem, mocą i solidną budową. Jego design wpisuje się w tradycję poprzednich concept-carów Wind i Fluence, i przywodzi na myśl wysokiej klasy limuzynę. Płynny i jednorodny stylistycznie, jest pozbawiony agresywności cechującej zazwyczaj samochody typu SUV. Design przodu jest prosty i czysty. Wloty powietrza wbudowane pod reflektorami pozwoliły na rezygnację z osłony chłodnicy o często zbyt aroganckiej linii. Widoczne jest lekkie, podwójne złamanie linii boków, tworzące grę światłocieni, podkreślającą płynną bryłę Egeusa.

Miękkość linii jest widoczna w połączeniu maski z zaokrągloną przednią szybą, idealnie przechodzącą w linię przeszklonego, wypukłego dachu. Wypukłość tylnej szyby stanowi przedłużenie krzywizny przedniej szyby, tworząc płynną i ciągłą linię godną aerodynamicznego coupé. Tylna szyba wspiera się na szerokich błotnikach, dzięki którym samochód wydaje się przywierać do drogi.

Egeus: wysokiej klasy samochód typu SUV 2 Dzięki wydłużonej masce, krótkiemu przedniemu i tylnemu zwisowi oraz wyprofilowanym tylnym błotnikom Egeus tchnie mocą i dynamiką. Duże 22-calowe koła w połączeniu z prześwitem większym niż w klasycznym aucie, sugerują solidną konstrukcję. Wysokie siedzenia zapewniają lepszą widoczność, potęgując poczucie komfortu i bezpieczeństwa.

"Wnętrze jest bardzo jednorodne stylistycznie, proste i zmysłowe. Odnosi się wrażenie, ze auto zostało wykonane z jednego bloku metalu. Płynne linie i zmysłowe bryły spontanicznie kojarzą się z przyjemnością jazdy."

Funkcjonalny i innowacyjny samochód wysokiej klasy

Egeus oferuje cztery indywidualne siedzenia i komfort pojazdu klasy S. Przestronne wnętrze przyciąga uwagę szlachetnymi materiałami oraz subtelnymi połączeniami kolorów i materiałów. Łagodne i eleganckie wnętrze cechuje pogodna atmosfera.

Niebieski kolor nadwozia, deska rozdzielcza w kształcie manty oraz utrzymana w odcieniach niebieskości kolorystyka wnętrza przywodzą na myśl podwodny świat. Płowa skóra siedzeń czerpie inspirację z zachodu słońca z widoczną pikselizacją, tworząc ciepłą atmosferę. Płynny kształt niebieskawej konsoli centralnej nawiązuje do kształtu boków. W desce rozmieszczono trzy duże schowki. W drzwiach przednich znajdują się ponadto dwie kieszenie.

"Wnętrze jest ciepłe i przyjazne dzięki szklanemu dachowi i centralnemu wzmocnieniu z dwiema przezroczystymi częściami." Klamki drzwi bocznych przylegają do nadwozia, aby zachować wrażenie płynności linii boków. Po zbliżeniu dłoni czujnik optyczny powoduje odchylenie klamki o kilka centymetrów, aby ułatwić jej uchwycenie.

Egeus: wysokiej klasy samochód typu SUV 3 Zegar analogowo-cyfrowy podaje pośrodku zalecaną prędkość, podawaną przez system nawigacji GPS. W przypadku wyprzedzania kierowca jest ostrzegany poprzez wyświetlenie korony z diod.

Po przejściu w tryb półterenowy pokazuje się automatycznie wskaźnik, podający kąt pochylenia auta i ostrzegający kierowcę w przypadku ryzyka dachowania.

Umieszczony w górnej części deski rozdzielczej oraz pośrodku pojazdu interaktywny ekran podaje pasażerom informacje dotyczące komfortu we wnętrzu oraz szczegółową mapę systemu nawigacji.

Łatwe, intuicyjne w obsłudze elementy sterujące są wierne zasadzie Touch Design. Umieszczony centralnie obrotowy selektor biegów jest ergonomiczny i prostszy w obsłudze. Idealnie usytuowane pokrętło do sterowania informacjami multimedialnymi zapewnia łatwość manipulacji, a dźwignie i łopatki sterujące umieszczone pod kierownicą są dopasowane do kształtu dłoni.

"Kabina jest przestronna, komfortowa, prosta i dyskretna. Minimalistyczna stylistyka ma na celu zapewnienie wygody podróży. Podczas jazdy liczy się spektakl, który rozpościera się za oknem."

Kubełkowe fotele zapewniają wysoki poziom komfortu i wyróżniają się innowacyjnymi funkcjami. Przednie fotele obracają się na zewnątrz, a przód siedzenia obniża się o 70 mm, aby ułatwić wsiadanie. Przeciwstawnie otwierające się drzwi oraz brak środkowego słupka umożliwiają łatwy dostęp do tylnych miejsc.

Dostęp do bagażnika zapewniają dwuczęściowe drzwi : klasyczna klapa oraz dolna część z napędem, która opuszcza się i tworzy coś w rodzaju windy, pozwalającej na łatwy załadunek ciężkich lub dużych przedmiotów.

Ruchomy panel posiada elektryczną regulację wysokości ustawienia i umożliwia podzielenie bagażnika.

Przyjemność jazdy, moc i pełna kontrola nad autem

Umieszczony wzdłużnie silnik wysokoprężny 3.0 V6 o mocy 250 KM zapewnia Egeusowi dużą moc i dynamikę reakcji. Spełnia normy Euro 4 i jest wyposażony w filtr cząstek. Przeniesienie napędu na 4 koła jest całkowicie automatyczne. Zapewnia regulację napędu przenoszonego na 4 koła w zakresie 0-100% w zależności od przyczepności. Ten typ napędu w połączeniu z automatyczną 7-przełożeniową skrzynią z impulsową zmianą biegów zapewnia wysokiej klasy przyjemność jazdy, a jednocześnie znaczną oszczędność paliwa i obniżenie emisji CO2 .

Źródło: Renault