Nowy Espace - wyższa klasa podróżowania

Nowy Espace - wyższa klasa podróżowania07.03.2006
Łagodniejsza stylistyka, zastosowanie innowacyjnego systemu oświetlenia kierunkowego i dodanie nowej jednostki napędowej 2.0 dCi - ten lider w segmencie luksusowych samochodów jednobryłowych jest dobrze wyposażony, by bronić swojej przewagi ...

Wyposażony w filtr cząstek stałych nowy silnik wysokoprężny 2.0 dCi dostępny jest w wersjach o mocy 150 i 175 KM. Pozwala on Nowemu Espace uzyskiwać wyjątkowe osiągi, jak na taką pojemność skokową. W automatycznej skrzyni biegów, współpracującej z wysokoprężnym silnikiem V6 3.0 dCi, którego moment obrotowy zwiększono do 400 Nm, dodany został szósty bieg dla zapewnienia jeszcze większej elastyczności i przyjemności jazdy. Dysponujący gamą 3 silników benzynowych i 3 wysokoprężnych, współpracujących z 5- lub 6-biegowymi mechanicznymi skrzyniami biegów lub skrzyniami Proactive, Nowy Espace stawia na dynamikę i przyjemność kierowania.

Nowy Espace - wyższa klasa podróżowania 1 Zewnętrzna linia pojazdu została złagodzona, zachowując jednak przy tym silną osobowość auta, znak jego przynależności do segmentu pojazdów jednobryłowych wyższej klasy. Nowy Espace jest pierwszym pojazdem w swojej kategorii, wyposażonym w dwufunkcyjne, kierunkowe reflektory ksenonowe.

Wewnątrz pojazdu, wysoka jakość postrzegana oraz wrażenie ogromniej przestrzeni czynią Nowy Espace jeszcze przyjemniejszym i komfortowym. Tylne siedzenia są przesuwne i posiadają funkcję automatycznego blokowania : pozwalają się z łatwością wyjmować, przesuwać i ustawiać, zapewniając każdemu pasażerowi możliwość skorzystania z licznych możliwych konfiguracji wnętrza oraz idealnie płaskiej podłogi.

Bezpieczeństwo czynne i bierne w Nowym Espace plasuje się niezmiennie na najwyższym standardzie w tym segmencie, zapewniając możliwość całkowicie bezstresowego podróżowania wraz z całą rodziną.

Nowy Espace – nowy wymiar przyjemności

Zewnętrzna linia Nowego Espace została złagodzona, zachowując jednak przy tym silną osobowość auta, znak jego przynależności do segmentu pojazdów jednobryłowych wyższej klasy. Wewnątrz pojazdu, wysoka jakość postrzegana oraz wrażenie ciepła i jasności sprawiają, że podróżowanie Nowym Espace jest jeszcze przyjemniejsze. Liczne możliwości aranżacji wnętrza wyposażonego w przesuwne i automatycznie mocowane fotele oraz idealnie płaską podłogę, ogranicza jedynie ludzka wyobraźnia.

Kształt przodu Nowego Espace został nieco złagodzony. Zmieniony rysunek reflektorów stanowi przedłużenie linii pokrywy silnika. Uproszczony kształt osłony chłodnicy i smuklejszy kształt zderzaka podkreślają przynależność Nowego Espace do pojazdów klasy wyższej. Kształt kierunkowych, dwufunkcyjnych reflektorów ksenonowych, których ustawienie zależy od toru jazdy pojazdu, nadają Nowemu Espace unikalny wygląd. Chromowana listwa łącząca reflektory przeciwmgielne w dyskretny sposób podkreśla elegancję nowej stylistyki. W ofercie pojawiają się dwa nowe kolory nadwozia: Beż Sahara oraz Świetlisty Błękit.

Nowy Espace - wyższa klasa podróżowania 2 Nowe wzory kołpaków kół przydają dynamiki Nowemu Espace, podczas gdy rysunek nowych obręczy z lekkich stopów 17 i 18 cali świadczy o jego wyrafinowanym charakterze. Kształt tylnych świateł nawiązuje do ogólnej linii pojazdu, podkreślając tym sposobem harmonijność całej sylwetki. Światła te, nierzucające się w oczy na postoju, po włączeniu widoczne są w całej okazałości.

Górna część deski rozdzielczej występuje obecnie w eleganckim ciemnografitowym kolorze. Natomiast dolne partie deski rozdzielczej oraz obicia drzwi mają kolor beżowy lub jasnografitowy. Dzięki temu wnętrze Nowego Espace stało się bardziej rozświetlone i ciepłe. Deska rozdzielcza i środkowa konsola są idealnie dopasowane do oferowanych kolorów i odcieni. Z wyjątkiem niedawno wprowadzonej wersji Dynamique, w Nowym Espace zastosowano całkowicie nowy zestaw tapicerek.

Szklany dach panoramiczny, stały lub otwierany elektrycznie, jest nadal uznawany za najwyższy standard na rynku pod względem wymiarów i przyjemności podróżowania. W połączeniu z elektryczną przesłoną, zapewnia on jedyny w swoim rodzaju panoramiczny widok i chroni pasażerów, stwarzając przy tym wrażenie jazdy pod gołym niebem. Wnętrze Nowego Espace jest bardziej przyjazne dla użytkowników : oferuje z tyłu do 5 przesuwnych foteli z automatycznym mocowaniem, dających się bardzo łatwo ustawiać i umożliwia korzystanie z zalet idealnie płaskiej podłogi. Po całkowitym złożeniu oparcia, każdy fotel pozwala się łatwo zamienić w bardzo praktyczny stolik.

Nowy Espace – nowy wymiar doskonałości

Innowacyjny system oświetlenia zastosowany w Nowym Espace zapewnia poczucie większego bezpieczeństwa. Jego reflektory podążają za torem jazdy, zwiększając dzięki temu poziom komfortu i bezpieczeństwa w czasie jazdy. Pojazd odznacza się najwyższym w tym segmencie poziomem bezpieczeństwa czynnego i biernego, pozwalającym w pełni bezstresowo podróżować z całą rodziną.

W Nowym Espace oferowany jest w opcji system dwufunkcyjnego, ksenonowego oświetlenia kierunkowego. Ten zużywający dwukrotnie mniej energii system zapewnia dwukrotnie lepsze oświetlenie w porównaniu do tradycyjnego oświetlenia halogenowego. Zapewnia do 90% więcej światła przy pokonywaniu zakrętów. Moduł oświetlenia, aktywowany z chwilą ruszenia pojazdu z miejsca, może obracać się po przekroczeniu prędkości 7 km/h. Powyżej prędkości 30 km/h, wiązka światła podnosi się w celu poprawy widoczności, pełniąc równocześnie funkcję świateł mijania i funkcję świateł długich.

Nowy Espace jest wyposażony w czujniki deszczu i światła, funkcję oświetlenia drogi do domu, system wspomagania parkowania przodem i tyłem, system kontroli ciśnienia w oponach, funkcję wspomagania nagłego hamowania sprzężoną z systemem ABS oraz w funkcje kontroli podsterowności sprzężoną z systemem kontroli toru jazdy ESP. System Renault Protection zapewniający ochronę pasażerów składa się z 8 poduszek powietrznych i 3-punktowych pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia. Przednie fotele są ponadto wyposażone w podwójne napinacze pasów. Zoptymalizowano również poziom bezpieczeństwa dzieci, dzięki wyposażeniu wszystkich siedzeń w system mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz dwufunkcyjnym zagłówkom z możliwością dostosowania do wzrostu dziecka. Dzięki wzmocnionej konstrukcji nadwozia Nowy Espace zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, wyróżniony 5 gwiazdkami w testach zderzeniowych Euro Ncap.

Nowy Espace – nowy wymiar dynamiki

Szeroka oferta jednostek napędowych przyczynia się do zwiększenia dynamiki i przyjemności prowadzenia Nowego Espace: 3 silniki benzynowe i 3 silniki wysokoprężne, współpracujące z 5 lub 6-biegowymi mechanicznymi skrzyniami biegów lub skrzyniami Proactive.

Wyposażony w filtr cząstek stałych nowy silnik wysokoprężny 2.0 dCi dostępny jest w wersji o mocy 150 i 175 KM. Pozwala on Nowemu Espace uzyskiwać wyjątkowe osiągi, jak na taką pojemność skokową. W automatycznej skrzyni biegów, współpracującej z wysokoprężnym silnikiem V6 3.0 dCi, którego moment obrotowy zwiększono do 400 Nm, dodany został szósty bieg dla zapewnienia jeszcze większej elastyczności i przyjemności jazdy.

W jednostkach napędowych Nowego Espace wykorzystano wszystkie najnowsze rozwiązania techniczne. Dzięki temu nowy silnik 2.0 dCi o mocy 175 KM pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 10 sekund, co stawia ten model na pierwszym miejscu w tym segmencie pojazdów, przy rekordowo niskim zużyciu paliwa, wynoszącym zaledwie 7,4 litra / 100 km w cyklu mieszanym. Silnik ten wyróżnia się również wyjątkowo niskim poziomem emisji CO2, poniżej 200 g/km, co stanowi najlepszy wynik w tej kategorii pojazdów pod względem ochrony środowiska naturalnego. Montowany z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów, silnik ten wyróżnia się własnościami akustycznymi i dynamicznymi doskonale spełniającymi oczekiwania klientów. Nowy Espace stanowi połączenie wysokich osiągów, komfortu i dużego zasięgu.

Wprowadzenie szóstego biegu w automatycznej skrzyni biegów Proactive ze sterowaniem impulsowym spowodowało dodatkowe zwiększenie przyjemności jazdy pojazdem z silnikiem V6 3.0 dCi. Moment obrotowy tego silnika został podwyższony do 400 Nm, dając w efekcie zwiększenie elastyczności pracy tej jednostki oraz obniżenie zużycia paliwa (9,4 litra / 100 km w cyklu mieszanym). Do powyższej poprawy wyników przyczyniło się również wprowadzenie funkcji redukowania biegów przy gwałtownym hamowaniu oraz utrzymywania danego przełożenia przy gwałtownym zdjęciu nogi z gazu. Impulsowa zmiana biegów pozwala kierowcy na własnoręczne dokonywanie zmiany przełożeń.

Gama silników benzynowych składa się z 4 jednostek napędowych: 2.0 16V (140 KM), 2.0 Turbo (170 KM) z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów, 2.0 Turbo (170 KM) i 3.5 V6 (245 KM) z automatyczną, 5-biegową skrzynią biegów. Gama silników wysokoprężnych składa się z 8 jednostek napędowych: oprócz nowego silnika 2.0 dCi (150 i 175 KM z filtrem cząstek stałych) z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów oraz silnika 3.0 dCi z automatyczną, 6-biegową skrzynią biegów (180 KM), w ofercie znajduje się również silnik 1.9 dCi z mechaniczną, 6-biegową skrzynią biegów (120 KM).