Renault Scenic i Grand Scenic gama 2012

Renault Scenic i Grand Scenic gama 201221.02.2012
Tandem Renault Scenic i Grand Scenic - europejski lider w segmencie kompaktowych vanów - wchodzi z początkiem bieżącego roku na rynek w odnowionym wydaniu. Wersja modelu na rok 2012 wyróżnia się nowym kształtem przodu ...

...i wyraźnie bogatszym wyposażeniem. Cel jest jasno określony – auto ma się podobać jeszcze większej liczbie klientów w bardzo konkurencyjnym segmencie pojazdów.

Renault Scenic i Grand Scenic gama 2012 1 W ofercie Nowego Scenica dostępne są nowe, benzynowe i wysokoprężne, wydajne i oszczędne jednostki napędowe: Energy TCe 115 i Energy dCi 110 (dostępne w zależności od kraju). Dzięki temu ostatniemu silnikowi, Scenic Gama 2012 pobił nowy rekord pod względem oszczędności paliwa, wynoszący 4,1 l/100 km.

Nowe Renault Scenic jest pierwszym modelem Renault wyposażonym w Visio System®, łączący dwie funkcje: system kontroli pasa ruchu oraz funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania. Nowy Scenic jest również wyposażony w standardzie w system wspomagania przy ruszaniu oraz „autostradowy” tryb pracy kierunkowskazów.

Nowe Renault Scenic, zaprezentowane po raz pierwszy publiczności podczas Salonu Samochodowego w Brukseli, trafiło na rynki około 40 krajów już w styczniu 2012 roku.

Bardziej wyrazisty, przyciągający uwagę design
Scenic Gama 2012 to przede wszystkim zmiany stylistyczne. Udoskonalona linia nadwozia jest teraz bardziej wyrazista i płynna. Celem było zapewnienie bardziej zdecydowanego charakteru, podnoszącego jego atrakcyjność.

Wprowadziliśmy daleko idące zmiany stylistyczne. Zmieniony został cały przód auta: reflektory, błotniki, maska, zderzak, a nawet przednie słupki wraz z obramowaniem przedniej szyby. Celem tych zmian było uzyskanie bardziej dynamicznego wyglądu krótkiej wersji pojazdu oraz dodanie prestiżu wersji długiej, z równoczesnym wyeksponowaniem bogatszego wyposażenia obydwu modeli. W tym celu wykorzystaliśmy odpowiednie rodzaje wykończenia, takie jak błyszczący chrom czy błyszczącą czerń we wszystkich wersjach pojazdu… - powiedział Jean-Philippe Texier, szef działu designu Renault Scenic Gama 2012.

Scenic otrzymał więcej elementów w kolorze błyszczącego chromu, w szczególności w obrębie przedniego zderzaka, z akcentami ozdobnymi stanowiącymi przedłużenie wykonanych w technologii LED świateł do jazdy dziennej. Chrom w połączeniu z elementami w kolorze błyszczącej czerni stwarza wrażenie przynależności auta do wyższej klasy. Niektóre elementy zostały zmodyfikowane w celu uzyskania wrażenia większej solidności. Wbudowany w przedni zderzak „żaluzjowy” grill w większym stopniu osłania chłodnicę. Wprowadzenie tych zmian miało na celu podniesienie skuteczności działania układu chłodzenia silnika.

Renault Scenic i Grand Scenic gama 2012 2 Grand Scenic ma zmodyfikowany przód z wyraźniej zaznaczonymi poziomymi liniami. Zmiana ta w połączeniu z relingami dachowymi pozwoliła nadać tej wersji vana jeszcze bardziej prestiżowy wygląd. Długa wersja wyróżnia się szerszą, wbudowaną w przedni zderzak osłoną chłodnicy oraz relingami dachowymi. W ofercie przewidziano także dwa nowe kolory nadwozia: Niebieski Majorelle i Czerwień Grenat oraz nową gamę obręczy kół. {akapit} Przy tworzeniu kolejnych poziomów wyposażenia wnętrza użyto nowych kolorów i nowych rodzajów materiałów. Grafikę i świetlisty wystrój ekranu TFT na desce rozdzielczej zaprojektowano na wzór nowoczesnych urządzeń elektronicznych. Pojawiają się nowe wystroje wnętrza, nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary.

Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose® Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia. Dzięki temu gama ulega wzbogaceniu o wyróżniającą się wersję, stanowiącą połączenie sportowej elegancji i unikalnych doznań akustycznych.

Nowy rekord oszczędności w zużyciu paliwa dzięki silnikowi Energy dCi 110
W okresie od maja 2011 r. do maja 2012 r. silniki Renault Scenic ulegną modyfikacji - do oferty wprowadzone zostaną trzy nowe silniki z rodziny Energy (dostępne w zależności od kraju). Są one wyjątkowo oszczędne pod względem zużycia paliwa, emisji CO2, kosztów eksploatacji, a jednocześnie zapewniają wysoki komfort jazdy.

  • Scenic Gama 2012 jest pierwszym samochodem wyposażonym w silnik Energy dCi 110, czyli kompletną metamorfozę silnika 1,5 dCi, bestsellera marki Renault.
  • Ten komfortowy minivan zainaugurował już z sukcesem silnik Energy dCi 130 w maju ubiegłego roku.
  • W niedługim czasie, w 2012 r. w ofercie Scenic znajdzie się najnowszy silnik benzynowy Energy TCe 115.

Od maja 2011 r. Scenic jest wyposażony w silnik Energy dCi 130 (o symbolu R9M). Jest to jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 litra prezentująca znakomite osiągi: 114 g CO2/km i 4,4 l/100 km, czyli spalanie o 20% niższe od zastępowanego w gamie tego modelu silnika 1.9 dCi 130 (F9Q). Dzięki temu silnikowi o niskim zużyciu paliwa i doskonałych osiągach, Renault Scenic i Grand Scenic stały się najbardziej ekonomicznymi samochodami w swej kategorii.

Renault Scenic i Grand Scenic gama 2012 3 Scenic i Grand Scenic są teraz oferowane z najnowszym silnikiem wysokoprężnym Renault, Energy dCi 110, będącym całkowicie nową generacją jednostki oznaczonej symbolem K9K, bestsellera, który w 2010 r. osiągnął sprzedaż w ilości miliona sztuk. Ten nowy silnik o pojemności 1,5 litra oferuje rekordowo niską na rynku emisję CO2: 105 g CO2/km, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa o 16% do 4,1 l/100 km. Natomiast moment obrotowy nowej konstrukcji uległ zwiększeniu do 260 Nm – już od 1 750 obr./min – czyli o 20 Nm więcej w porównaniu do wcześniejszej odmiany 1.5 dCi o mocy 110KM.}

Rekordowo niska emisja zanieczyszczeń i obniżenie zużycia paliwa nowych silników wysokoprężnych sprawiają, że Scenic jest samochodem szczególnie przystosowanym do użytkowania we flotach samochodowych przez klientów wykorzystujących auto do celów zawodowych. Koszty jego eksploatacji uległy znacznemu obniżeniu. W przypadku Renault Scenic wyposażonego w silnik Energy dCi 110 są one wręcz najniższe na rynku.

Silnik Energy dCi 110 nie tylko zapewnia wysokie osiągi, ale i wpływa na poprawę komfortu prowadzenia pojazdu dzięki wyjątkowo starannie opracowanej akustyce pracy. Niskie, ciepłe brzmienie tej jednostki, porównywalne z silnikiem R9M, staje się bardzo dyskretnym dźwiękiem słyszalnym przez użytkownika w codziennej eksploatacji samochodu.

Charakterystyka techniczna silnika Energy dCi 110

  • System Stop & Start z układem odzyskiwania energii przy hamowaniu (ESM).
  • Recyrkulacja gazów spalinowych (EGR): podobnie jak w silniku Energy dCi 130, w Energy dCi 110 zastosowano niskociśnieniowy układ EGR. Gazy spalinowe są następnie schładzane w chłodnicy układu doładowania i uczestniczą ponownie w procesie spalania mieszanki. Ten obieg gazów zwany „zimnym” pozwala na bardziej skuteczne ograniczenie emisji tlenku azotu niż w tradycyjnym, wysokociśnieniowym układzie EGR przy lepszej sprawności silnika i lepszym przebiegu procesu spalania.
  • Samoczynnie regulowana pompa oleju z termostatem: pojemność skokowa pompy dostosowuje się do aktualnego zapotrzebowania układu i wytwarza takie ciśnienie oleju, jakie w danej chwili jest niezbędne do prawidłowego smarowania silnika. W ten sposób ograniczona zostaje energia potrzebna do napędu pompy. Czujnik temperatury oleju steruje jej pracą w czasie rzeczywistym zmniejszając w ten sposób opory tarcia wynikające z lepkości oleju, co bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa.
  • Nowy kształt układu turbodoładowania: nowatorska konstrukcja turbo spowodowała zmniejszenie strat energii. Kanały układu dolotowego powietrza uległy znacznemu uproszczeniu, co podwyższyło sprawność turbo, a tym samym i osiągi silnika przy takim samym zużyciu paliwa.
  • Turbo o bardzo niskiej bezwładności: skróceniu uległ czas reakcji turbiny przy niskich obrotach dzięki zmodyfikowanym jej wymiarom.
  • Dysze wtryskiwaczy ANI (indywidualnie sterowany kąt wtrysku): ten bardziej precyzyjny sposób podawania paliwa wpływa bardzo korzystnie na proces spalania mieszanki (-15 % niespalonych cząstek) i bezpośrednio przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.
  • Zmniejszenie oporów tarcia ruchomych części silnika.

Renault Scenic i Grand Scenic gama 2012 4 Wiosną 2012 r. Scenic i Grand Scenic będą oferowane z całkowicie nowym silnikiem benzynowym Energy TCe 115, którego zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń będą o ponad 20% niższe od jednostki 1,6 16V 110 KM.

Więcej nowoczesnych technologii podwyższających poziom komfortu i bezpieczeństwa
W ofercie Nowego Scenica pojawiają się dwa nowe, dostępne w standardzie zaawansowane systemy pokładowe zwiększające komfort jazdy na co dzień: Visio System® oraz wspomaganie ruszania pod górę. W modelu tym rozbudowana została również oferta urządzeń multimedialnych, jednak z zachowaniem systemów, które przyczyniły się do jego sukcesu, takich jak system nawigacji Carminat TomTom® czy system nagłośnienia Bose® Energy Efficient Series.

Renault Scenic i Grand Scenic będą pierwszymi modelami z gamy Renault wyposażonymi w Visio System®. Pomaga on kierowcy w zachowaniu czujności na drodze oraz poprawia widoczność w nocy dzięki dwóm funkcjom:

  • System kontroli pasa ruchu: specjalna kamera o wysokiej rozdzielczości wykrywa linie oddzielające poszczególne pasy ruchu i ostrzega kierowcę za pośrednictwem sygnału wizualnego i dźwiękowego w przypadku niezamierzonego przekroczenia ciągłej lub przerywanej linii bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu. To bardzo cenna funkcja w przypadku spadku uwagi kierowcy!
  • Automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania: w nocy ta sama kamera steruje ustawieniem świateł przednich, dokonując automatycznego wyboru między światłami drogowymi a światłami mijania: w przypadku wykrycia nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu lub zbliżania się do strefy oświetlonej system automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania. System ten pozwala czterokrotnie wydłużyć czas użytkowania długich świateł, a w efekcie zwiększyć poziom bezpieczeństwa kierowcy oraz kierujących pojazdami jadącymi z naprzeciwka.

Komfort codziennego użytkowania auta zwiększają takie montowane w standardzie we wszystkich wersjach systemy, jak na przykład system wspomagania przy ruszaniu, który uniemożliwia cofnięcie się pojazdu na czas potrzebny do ruszenia pod górę, bez konieczności korzystania z hamulca postojowego czy też „autostradowy” tryb pracy kierunkowskazów, w którym jedno lekkie przesunięcie dźwigni kierunkowskazów uruchamia serię trzech mignięć informujących o zamiarze zmiany pasa ruchu.

Renault Scenic i Grand Scenic gama 2012 5 Wzbogacona została również oferta urządzeń multimedialnych poprzez wprowadzenie nowego radioodtwarzacza, dostępnego w Renault Scenic już od drugiego poziomu wyposażenia, w standardzie w Bluetooth® oraz złącza USB i Jack. Bardziej ergonomiczna fasada radioodtwarzacza umożliwia jego bardziej intuicyjną obsługę.

W Renault Scenic i Grand Scenic zachowane zostały również systemy, które przyczyniły się do ich dotychczasowych sukcesów:

  • system nawigacji Carminat TomTom® - ten wyjątkowo prosty w obsłudze system oferuje kompletny zestaw funkcji niezwykle praktycznych w każdej podróży, pozwalając z łatwością znaleźć każdą drogę. Wszystkie informacje są czytelnie wyświetlane na dużym, kolorowym ekranie, a intuicyjną i bezpieczną obsługę poszczególnych funkcji systemu zapewnia specjalny joystick;
  • kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT (Thin Film Technology) z możliwością personalizacji, pozwalający wyświetlać w bardzo czytelny sposób właściwe informacje we właściwym momencie. Prócz możliwości indywidualnych ustawień, wyświetlacz ten posiada szereg elementów wizualnych skojarzonych z układami wspomagania prowadzenia, urządzeniami oraz wskaźnikami bezpieczeństwa: Stop & Start, system wspomagania przy ruszaniu, ostrzeganie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, otwarcie drzwi, niezapięcie pasów bezpieczeństwa, ciśnienie w oponach itp.
  • system wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania ułatwiający manewry parkowania. Dzięki niemu parkowanie staje się dziecinnie proste;
  • oferujący niezrównany poziom doznań muzycznych system nagłośnienia Bose® Energy Efficient Series.

Sprawdzone, nowoczesne technologie zwiększające poziom bezpieczeństwa
Renault Scenic i Grand Scenic uzyskały ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP już w chwili wprowadzenia na rynek w 2009 r. Te kompaktowe vany zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego dzięki zastosowaniu najskuteczniejszych, zaawansowanych technologii, takich jak:

  • montowany w standardzie ABS z korektorem siły hamowania oraz układem wspomagania nagłego hamowania;
  • system kontroli toru jazdy ESC (ESP®) z dodatkową funkcją kontroli podsterowności;
  • regulator/ogranicznik prędkości;
  • System Renault Protection (SRP) 3. generacji wraz z funkcją zapobiegania zjawisku nurkowania (podwójne napinacze pasów, ograniczniki napięcia i poduszki powietrzne dostosowujące swoje działanie do siły zderzenia);
  • podwójne czujniki zderzeń bocznych oraz dwukomorowe poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową/ tułów/ miednicę,
  • 3-punktowy system mocowania fotelików dziecięcych Isofix 3 na wszystkich 3 miejscach drugiego rzędu siedzeń;
  • system kontroli ciśnienia w oponach;
  • reflektory bi-ksenonowe z funkcją doświetlenia zakrętów;
  • automatyczne uruchamianie wycieraczek.

Renault Scenic i Grand Scenic gama 2012 6 Duża ilość miejsca oraz bogate możliwości aranżacji wnętrza
Renault Scenic i Grand Scenic oferują optymalną przestronność i możliwości aranżacji wnętrza. Powyższe dwa atuty zadecydowały o sukcesie kompaktowych vanów, w szczególności modelu będącego pionierem w tej kategorii.

Już w fazie jej projektowania w 2009 r. trzecia generacja tego kompaktowego vana była tworzona z myślą o zapewnieniu wszystkim pasażerom jak najprzyjemniejszych warunków podróżowania.

  • Z przodu, Scenic i Grand Scenic zapewniają rozległe pole widzenia dzięki szerszemu rozstawieniu przednich słupków, co przekłada się na lepszą widoczność na rondach i skrzyżowaniach: kąt widzenia na boki zwiększa się o ponad 8%, a kąt widzenia do góry o ponad 15%.
  • W drugim rzędzie foteli promień na wysokości kolan jest jednym z największych w tym segmencie i wynosi odpowiednio 235 mm w Scenic i 275 mm w Grand Scenic.
  • W trzecim rzędzie foteli wysokość od siedziska do dachu wynosi 842 mm, a promień na wysokości kolan - 102 mm, dzięki czemu Grand Scenic plasuje się w ścisłej czołówce kompaktowych 7-miejscowych vanów pod względem ilości miejsca dla pasażerów.
  • Renault Scenic i Grand Scenic oferują rekordową, sięgającą od 86 do 92 litrów (zależnie od wersji) ilość miejsca w rozmieszczonych we wnętrzu schowkach.

Scenic oferuje liczne możliwości aranżacji wnętrza dzięki dającemu się składać do pionu drugiemu rzędowi siedzeń oraz składanemu fotelowi pasażera z przodu. Całkowite wyjęcie siedzeń z drugiego rzędu pozwala dodatkowo zwiększyć objętość przestrzeni ładunkowej. W 7-miejscowej wersji Grand Scenica objętość bagażnika można również zwiększyć dzięki całkowicie chowanym w podłodze fotelom z trzeciego rzędu. Po wyjęciu 2 rzędu siedzeń, objętość przestrzeni ładunkowej wzrasta do ponad 2 m3. W celu ułatwienia dostępu do 3 rzędu siedzeń, boczne fotele w drugim rzędzie wyposażono w umieszczone po zewnętrznej stronie dźwignie umożliwiające złożenie oparć jednym ruchem do położenia stolika.

Dzięki siłownikom wspomagającym składanie drugiego rzędu siedzeń do pionu, wystarczy obecnie jeden ruch ręki, aby natychmiast uzyskać dostęp do całej tylnej części kabiny.

Źródło: Renault