Bezpieczne samochody, bezpieczni pracownicy

Bezpieczne samochody, bezpieczni pracownicy21.07.2006
Bezpieczeństwo jest priorytetem dla Renault w każdej dziedzinie działalności firmy. W ramach programu odpowiedzialności społecznej, Renault przykłada szczególną wagę do bezpieczeństwa swoich pracowników ...

W dziedzinie bezpieczeństwa czynnik ludzki jest bardzo ważny. Człowiek jest także główną przyczyną wypadków na naszych drogach. Nawet najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa nie zastąpią rozwagi, rozsądku i zachowania ostrożności w trakcie prowadzenia samochodu. Dlatego Renault Polska jako firma odpowiedzialna społecznie nie tylko produkuje najbezpieczniejsze samochody, ale również dba o bezpieczeństwo swoich pracowników. W ramach podpisanej w ubiegłym roku "Deklaracji na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego", Renault Polska przystąpiło do grona firm, w których uświadamianie zagrożeń ruchu drogowego i przestrzeganie odpowiednich zachowań na drodze rozpoczyna się od pracowników.

Firma Renault od lat prowadzi wiele kampanii edukacyjnych na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Jednak zewnętrzne działania bez wdrożenia i respektowania działań wewnątrz firmy nie byłyby wiarygodne - mówi Agata Szczech, Dyrektor Public Relations Renault Polska - żadne przedsiębiorstwo, uważające się za odpowiedzialne społecznie nie może pominąć kwestii bezpieczeństwa swoich pracowników, a zwłaszcza kierowców samochodów służbowych. Pracownicy Renault Polska przechodzą systematycznie kursy doskonalenia techniki jazdy w Szkole Jazdy Renault, pierwszej markowej szkole doskonalenia techniki jazdy Renault na świecie (www.szkolajazdyrenault.com.pl). Osoby zatrudnione w Renault mogą również znaleźć wiele porad z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego w biuletynie wewnętrznym, gdzie publikowane są porady i wskazówki, jak bezpiecznie zachować się na drodze. Przed wakacjami udzielane są porady, jak przygotować się do podróży, jak bezpiecznie zapakować bagaż do samochodu, jak dojechać bezpiecznie na miejsce i wrócić. Publikowane są również międzynarodowe kampanie reklamowe, poruszające tematykę bezpieczeństwa. Pracownicy Renault stają się ambasadorami bezpiecznej jazdy oraz marki Renault.