VW e-Golf zjeżdża z taśm Szklanej Manufaktury w Dreźnie

VW e-Golf zjeżdża z taśm Szklanej Manufaktury w Dreźnie12.04.2017
Pierwszy e-Golf w kolorze "biały oryks z efektem perłowym" ma pod maską silnik o mocy 100 kW /136 KM i zużywa 12,7 kW/h energii elektrycznej na 100 km. Po zakończeniu pierwszej fazy rozruchu, od maja b.r., w fabryce będzie powstawać 35 elektrycznych pojazdów dziennie.

Po trwającej sześć miesięcy przebudowie Szklanej Manufaktury wyprodukowano w niej pierwszego e-Golfa. W obecności Kaia Siedlatzka, Dyrektora Działu Finanse & Controlling Volkswagen Saksonia, a także z udziałem kierownictwa oraz Rady Zakładowej drezdeńskiej fabryki Volkswagena pierwszy pojazd został przygotowany do przekazania go klientowi z Norwegii. Pierwszy e-Golf w kolorze „biały oryks z efektem perłowym” ma pod maską silnik o mocy 100 kW /136 KM i zużywa 12,7 kW/h energii elektrycznej na 100 km. Po zakończeniu pierwszej fazy rozruchu, od maja b.r., w fabryce będzie powstawać 35 elektrycznych pojazdów dziennie. Według "Nowego Cyklu Europejskiego" (NEFZ) nowy e-Golf ma zasięg 300 km. Model ten będzie nadal wytwarzany w głównym zakładzie w Wolfsburgu, a teraz także w Dreźnie. W tę drugą fabrykę Volkswagen zainwestował 20 milinów euro. Do użytku oddano ponadto stację tankowania energii e-Mobility, która znajduje się przed fabryką i jest najwydajniejszą publiczną stacją tego typu w Dreźnie, zasilaną energią słoneczną. Przez rok, nawet cztery pojazdy elektryczne równocześnie będą mogły ładować tu swoje akumulatory bezpłatnie.

"Dzisiejszy dzień to kamień milowy w historii Szklanej Manufaktury na jej drodze ku przekształceniu się w "Center of Future Mobility". Ale jest to przede wszystkim dobry dzień dla naszych pracowników, dla stolicy landu Saksonia i dla jego stolicy – Drezna. Właśnie w Dreźnie dla Volkswagena rozpoczyna się epoka elektrycznej motoryzacji" – powiedział nowy dyrektor fabryki, Lars Dittert.

Wraz z podjęciem produkcji e-Golfa w Dreźnie znajdzie zatrudnienie od 250 do 300 pracowników. Początkowo zakład będzie pracował w trybie jednozmianowym.

"Cieszymy się bardzo, że w Szklanej Manufakturze znowu ruszyła produkcja, i że właśnie tu powstają samochody elektryczne, do których należy przyszłość” – powiedział przewodniczący Rady Zakładowej drezdeńskiej fabryki, Thomas Aehlig. Odnosząc się do faktu, że na swoje stanowiska powrócili pracownicy, Aehlig stwierdził: „Dobrze, że część pracowników znowu pracuje w Dreźnie. Spodziewamy się, że dołączą do nich kolejni".

Rozpoczęcie produkcji w Dreźnie jest elementem ofensywy marki Volkswagen w dziedzinie samochodów elektrycznych. Właśnie takie pojazdy mają stać się specjalnością Volkswagena.

e-Golf

W obecności dr. Roberta Franke, Dyrektora Urzędu ds. Rozwoju Gospodarczego stolicy landu Drezna, do użytku oddano również nowo wybudowaną stację zasilania w energię elektryczną e-Mobility Station, usytuowaną przed Manufakturą. Znajdują się na niej dwa dystrybutory (4x50 kW; 2x43 kW) łącznie z czterema punktami zasilania, które mogą być wykorzystywane równocześnie. Energii dystrybuowanej na stacji dostarcza Manufaktura, wykorzystując do jej produkcji sześć fotowoltaicznych paneli o powierzchni 22 m2 każdy. Pojazdy zasilane tą energią poruszają się niemal neutralnie z punktu widzenia bilansu dwutlenku węgla. Punkty zasilania w energię są dostępne publicznie. Cechą szczególną stacji jest możliwość magazynowania nadwyżki energii w akumulatorze o dużej trwałości i pojemności 130 kWh, bądź też zasilania nią fabrycznej sieci energetycznej.

Robert Franke pokreślił, że: "Jest to stacja zasilania na miarę przyszłości. W Dreźnie Volkswagen wyznacza nowy kierunek i pokazuje, co znaczy Future Mobility. Chcemy stać się modelowym miastem w dziedzinie elektrycznej motoryzacji. Aby tak się stało będziemy potrzebować gęstej sieci publicznych stacji zasilania w energię".

Podczas uroczystości wznowienia produkcji przedstawiono nowego Dyrektora Szklanej Manufaktury – Larsa Ditterta (43 lata). Dittert jest dyplomowanym inżynierem ds. organizacji i zarządzania produkcją (studia na tym kierunku ukończył w Dreźnie), później pracował w Audi w Neckarsulm w dziale kontroli produkcji, a następnie przez cztery lata w Skoda Auto w Mlada Boleslav. Tam pełnił funkcję Dyrektora Działu Sprzedaży i Controllingu. Ostatnio Lars Dittert był szefem Działu Controllingu w Volkswagen Saksonia.

Volkswagen Saksonia oraz Drezno, stolica kraju związkowego, zawarły niedawno szerokie porozumienie o partnerstwie we wspieraniu elektrycznej motoryzacji oraz cyfryzacji. Dzięki niemu Drezno ma stać się modelowym miastem w dziedzinie rozwiązań dotyczących zintegrowanej komunikacji miejskiej działającej według zasad zrównoważonego rozwoju. Drezno, obok Autostadt w Wolfsburgu, jest miejscem, w którym klienci mogą odbierać elektryczne samochody marki Volkswagen. Są to takie modele, jak e-up!, e-Golf oraz Golf GTE i Passat GTE. Przed rokiem Szklaną Manufakturę otwarto dla zwiedzających jako miejsce, w którym można doświadczyć tego, czym są motoryzacja elektryczna oraz cyfryzacja. Ponad 30 eksponatów, w tym samochodów, pozwala poprzez interaktywną zabawę przekonać się, jak w przyszłości będzie wyglądała komunikacja. W 2016 roku miejsce to odwiedziło ponad 85.000 zwiedzających, a ponad 2300 osób skorzystało z jazdy próbnej elektrycznym samochodem.

Źródło: Volkswagen