Volkswagen e-Golf najoszczędniejszym autem w Superteście Ekonomii

Volkswagen e-Golf najoszczędniejszym autem w Superteście Ekonomii27.09.2017
Elektryczny Golf okazał się bezkonkurencyjny w kategorii kosztów "paliwa" na 100 km, które wyniosły tylko 4,79 zł. Golf bez problemu pokonał trasę testową liczącą 240 km, w akumulatorach e-Golfa pozostało energii na przejechanie jeszcze kilkudziesięciu km

Poznań – wyniki XIV. Supertestu Ekonomii, którego organizatorem jest Auto Klub Dziennikarzy Polskich, nie pozostawiają złudzeń – koszt przejechania 100 km elektrycznym Golfem jest niemal czterokrotnie niższy od kosztów samochodów z silnikiem benzynowym lub turbodieslem pod maską. W podsumowaniu Supertestu Ekonomii organizator wskazał, że przy średnim zużyciu energii elektrycznej, które podczas testu wyniosło 11,1 kWh/100 km, przejechanie 100 km e-Golfem kosztuje tylko 4,79 zł, podczas gdy za paliwo na 100 km do najoszczędniejszego z konkurentów z silnikiem wysokoprężnym trzeba zapłacić 18,88 zł, a z benzynową jednostką napędową – 18,48 zł*.

Golf, najpopularniejszy samochód w Europie, od 2014 roku jest oferowany również w wersji nie emitującej żadnych szkodliwych substancji, czyli jako elektryczny e-Golf. Nowa generacja tego modelu odznacza się znacznie zwiększonym zasięgiem i silnikiem o większej mocy oraz nowymi detalami stylistycznymi oraz z cyfrowymi wskaźnikami we wnętrzu.

Volkswagen e-Golf

Według „Nowego europejskiego cyklu jazdy” (NEDC) zasięg e-Golfa wynosi 300 km. Zasięg w dużym stopniu zależy nie tylko od sposobu jazdy, ale także warunków atmosferycznych. Początek i koniec trasy podczas Supertestu Ekonomii uczestnicy pokonywali w kilkukilometrowych korkach, wyjazdowym na wylocie z Warszawy w kierunku Białegostoku i wjazdowym po kolizjach na S8, od Powązek do Wisły. Resztę trasy pokonali przy umiarkowanym ruchu i na ogół pochmurnej jesiennej aurze. Trasę o długości 240 km e-Golf pokonał w ciągu 4 godzin i 4 minut z przeciętną prędkością 59 km/h, zużywając średnio 11,1 kWh energii na 100 km.

„Jazda elektrycznym Golfem jest nie tylko ekologiczna, ale także bardzo ekonomiczna. W porównaniu z Golfem z silnikiem spalinowym, przejechanie 100 km jest czterokrotnie tańsze. Dużo mniej należy zapłacić także za obowiązkowe przeglądy serwisowe. Wizyta w serwisie, do którego należy udać się co 30.000 km, wymaga zapłaty ok. 200 zł, przy czym pakiet przeglądów na 4 lata Volkswagen oferuje dla e-Golfa bezpłatnie” – skomentował Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen.

Sercem e-Golfa jest zespół akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 35,8 kWh. Elektryczny silnik ma moc 100 kW (136 KM) i dysponuje momentem obrotowym równym 290 Nm. Typowo dla elektrycznych jednostek napędowych maksymalny moment obrotowy jest do dyspozycji kierowcy od razu po uruchomieniu silnika. Pod względem wartości maksymalnego momentu obrotowego bezemisyjny Golf wyprzedza nawet Golfa 1.8 TSI, którego silnik uzyskuje moc 132 kW/180 KM. Wyższe osiągi jednostki napędowej można odczuć przede wszystkim podczas rozpędzania auta ze startu zatrzymanego – do prędkości 80 km/h e-Golf przyspiesza w ciągu zaledwie 6,9 s, a do 100 km/h w czasie 9,6 s. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Mimo zwiększenia mocy i zasięgu średnie zużycie energii elektrycznej wg. cyklu NEDC wynosi 12,7 kWh.

Nowa funkcja asystująca pomaga kierowcy oszczędzać energię udzielając z wyprzedzeniem odpowiednich wskazówek. System wykorzystuje dane na temat trasy przejazdu pochodzące z seryjnego systemu nawigacji oraz informacje dotyczące parametrów pracy silnika, pobierane bezpośrednio z jego sterownika. Za pośrednictwem wielofunkcyjnego wskaźnika (MFA) kierowca otrzymuje wskazówkę, by zdjął stopę z pedału przyspieszenia – np. gdy za chwilę ma się pojawić ograniczenie prędkości lub zakręt, a prędkość auta bez trzymania nogi na „gazie” i tak będzie odpowiednia. Wskaźnik MFA obok polecenia „noga z gazu” zawiera także symbole graficzne – np. znaki zakrętu, rozwidlenia dróg, skrzyżowania, ronda czy wskazanie prędkości jazdy.

* dane z informacji prasowej Auto Klubu Dziennikarzy Polskich: diesel Shell V-Power – 4,78 zł/l, benzyna Shell V-Power Sport – 5,42zł/l, energia elektryczna od operatora Innogy w Warszawie - 0,4312 zł/1kWh

Źródło: Volkswagen