Co najczęściej psuje się w Volkswagenach?

Co najczęściej psuje się w Volkswagenach?07.07.2019
Dwie dekady temu Volkswagen dla wielu kierowców był synonimem niemieckiej solidności, precyzji i trwałości. W Polsce dobrą opinię marka zawdzięcza przede wszystkim Golfowi, który przez wiele generacji był czołowym reprezentantem swojego segmentu - niedrogim, niezawodnym i całkiem komfortowym.

I choć dziś na tle konkurencji Niemcy nadal wypadają dość dobrze, nikt nie sądzi już, że kupując auto VW, nie będzie musiał przejmować się awariami. Trudno jednak powiedzieć, co w Volkswagenach psuje się najczęściej. Każdy model ma swoje słabsze strony, o których warto pamiętać rozważając jego zakup. By ułatwić wam zadanie, przygotowaliśmy zestawienie 3 popularnych linii wywodzących się z niemieckiej stajni pod kątem usterek, które ich właściciele i mechanicy zgłaszają najczęściej.

Volkswagen Golf VI – najczęstsze awarie

Szósty Golf to jeden z liderów niezawodności w segmencie C, jednak nie jest pozbawiony wad. Przed jego zakupem szczególną uwagę należy zwrócić na wersję silnikową. Jeśli nie chcecie zostać stałymi klientami serwisu, unikajcie jednostki 1.4 TSI, uchodzącej za najbardziej awaryjną. Najczęściej zgłaszane są awarie rozrządu – zwłaszcza łańcucha, napinacza oraz koła zmiany faz. Koszt wymiany tych podzespołów to zwykle około 3 tys. złotych. Mocniejsza wersja silnika TSI ma też tendencję do pękania tłoków (koszt naprawy takiej usterki zaczyna się od 4 tys. złotych) oraz odkładania się nagaru w zaworach.

Tych problemów zwykle nie mają zaś właściciele Golfów ze starszym silnikiem 1.6 8V. Niezależnie od konstrukcji jednostki, pozostałe podzespoły nie psują się często. Zadbana szóstka nie wydrenuje więc portfela, a wizyty w warsztacie mogą wiązać się jedynie z przeglądami i wymianą części eksploatacyjnych, które bez problemu kupisz na carpardoo.pl.

Volkswagen Passat B6 – najczęstsze awarie

Biorąc pod uwagę to, jak długa jest lista części Passata B6 podatnych na uszkodzenie, trudno zrozumieć popularność, jaką ten model cieszy się wśród polskich kierowców. Jeśli chodzi o elektronikę i elektrykę, właściciele B-szóstki często zgłaszają:

  • przerwanie wiązki elektrycznej poduszki bezpieczeństwa pod przednimi fotelami;
  • awarie immobilizera;
  • w standardowych reflektorach – wypalenie soczewek;
  • w modele ksenonowych – uszkodzenie modułu doświetlania zakrętów;
  • usterki oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej;

Wiele usterek dotyczy też awarii podwozia. Chodzi przede wszystkim o:

  • wybicie silentbloków przedniego zawieszenia;
  • uszkodzenia łożyska kolumny McPhersona;
  • parciejące uszczelki tylnych wahaczy poprzecznych;
  • awarie zacisków ręcznego hamulca

Jeśli chodzi o usterki silnika, w Passatach z dieslem najczęściej zgłaszane są:

  • pęknięcie głowicy;
  • wycieranie się wałka rozrządu (w wersjach 8-zaworowych);
  • awarie pomp oleju i, co za tym idzie, możliwe uszkodzenie turbosprężarki

W jednostkach benzynowych z kolei częstymi usterkami są:

  • zużycie łańcucha rozrządu;
  • pękanie tłoków i pierścieni;
  • wypadanie zapłonów;
  • szybka utrata jakości oleju;
  • awarie pomp;
  • niewydajne chłodzenie

Volkswagen Polo V – najczęstsze awarie

Volkswagen Polo, jako niezawodny miejski kompakt jest chętnie kupowany przez świeżo upieczonych kierowców. Wybierając go jako pierwsze auto, musicie jednak liczyć się z następującymi usterkami:

  • problemy z silnikami TSI (pękanie tłoków, awarie pompy wody, osadzanie nagaru);
  • awarie niszczenie układu wtryskowego w dieslach oraz zawodne działanie elektroniki;
  • błędy oprogramowania sterującego skrzynią DSG i szybkie zużywanie oleju przekładniowego;
  • wyrabianie synchronizatorów w skrzyniach manualnych;
  • szybkie zużywanie amortyzatorów;
  • głośna praca sprężarki klimatyzacji