Volkswagen Sharan BlueMotion premiera w Genewie

Volkswagen Sharan BlueMotion premiera w Genewie10.03.2008
Volkswagen będzie kontynuował swoją ofensywę BlueMotion. Najnowszym modelem jest zaprezentowany po raz pierwszy Sharan BlueMotion. Średnie spalanie to tylko 6.0 litrów oleju napędowego na 100 km. Van będzie napędzany silnikiem...

...TDI o mocy 103 kW/ 140 KM z filtrem cząsteczek stałych (PDF). Na rynku europejskim Sharan BlueMotion pojawi się już latem i będzie dostępny w wersjach wyposażenia Trendline i Comfortline. Sharan BlueMotion zużywa o 0,7 litra paliwa mniej, niż „tradycyjny” model. Analogicznie zmniejsza się również emisja CO2 z 177 g/km do 159 g/km. Dla siedmioosobowego vana z bagażnikiem o maksymalnej pojemności 2.610 litrów i dopuszczalnej masie całkowitej 2.510 kg są do doskonałe wartości.

Volkswagen Sharan BlueMotion premiera w Genewie 1 Mimo swojej wzorcowej oszczędności Sharan BlueMotion pozostaje jak zawsze dynamiczny. Dzięki mocnemu silnikowi 2.0 TDI (310 Nm przy 1.750 obr./min) ten rodzinny samochód przyspiesza od zera do 100 km/h w 11,9 sekundy. Jego szybkość maksymalna wzrosła nawet ze 192 km/h do 195 km/h.

Zużycie paliwa udało się zmniejszyć między innymi dzięki modyfikacjom w samym silniku oraz dłuższym przełożeniom przekładni. Na pełnym 70-litrowym zbiorniku Sharan BlueMotion przejedzie teraz ponad 1.100 km.

Najoszczędniejszy Sharan w historii – i jak dotąd jedyny model BlueMotion – napędzany jest efektywnym, a jednocześnie mocnym silnikiem 2.0 TDI. Aby także w dużym Sharanie osiągnąć ambitny cel ograniczenia spalania, specjaliści od silników wysokoprężnych modyfikując oprogramowanie ważnych parametrów, takich jak ciśnienie doładowania, punkt wtrysku i szybkość recyrkulacji spalin, zmniejszyli emisję szkodliwych substancji.

Volkswagen Sharan BlueMotion premiera w Genewie 2 Na redukcję zużycia paliwa ma również wpływ dłuższe przełożenie sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Czwarty bieg otrzymał o 7,2 procent dłuższe przełożenie. To samo dotyczy również biegu piątego (+8,1 procent) i szóstego (+7,7 procent).

Tak jak wersje BlueMotion modeli Polo, Golf, Golf Plus, Jetta, Passat i Touran, także Sharan został zoptymalizowany pod względem aerodynamiki. Dzięki odpowiedniemu dopracowaniu podwozia inżynierom udało się zmniejszyć współczynnik oporu powietrza o 6,3 % z cW 0,31 do cW 0,29.

Zmniejszeniu oporu powietrza służy także seryjne obniżenie zawieszenia o 25 milimetrów. Sharan jest sprzedawany z oponami w rozmiarze195/60 R16. Ze względu na optymalny opór toczenia się mają one o 0.3 bar podwyższone ciśnienie.

Źródło: Volkswagen