Studium VW W12

Studium VW W1231.10.2001
Na wystawie motoryzacyjnej Tokio Motorshow (24.10 – 4.11.2001) pokazano dwa egzemplarze koncepcyjnego bolidu Volkswagena W12 Coupé, które wyposażono w dwunastocylindrowy, 6-litrowy silnik o mocy 600 KM ...

Studium VW W12 1 Na wystawie motoryzacyjnej Tokio Motorshow (24.10 – 4.11.2001) pokazano dwa egzemplarze koncepcyjnego bolidu Volkswagena W12 Coupé, które wyposażono w dwunastocylindrowy, 6-litrowy silnik o mocy 600 KM. Po drobnych przeróbkach ten sam silnik ma być wykorzystywany również w luksusowej limuzynie VW D1 i nowym modelu. Maksymalny moment obrotowy jednostki to 620 Nm przy 7000 obr/min.

Zastosowany motor zapewnia W12 przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy i prędkość maksymalną 350 km/h, co czyni z niego jeden z najszybszych samochodów sportowych świata.

Studium VW W12 2 Pomimo, że jest to pojazd koncepcyjny zdążył on już ustanowić nowy rekord prędkości w kategorii jazdy 24-godzinnej. Dnia 14 października 2001 podczas testu przejechał dystans 7085 km ze średnią prędkością 295,24 km/h, pokonując tym samym dotychczasowy rekord o 12 km/h.

Dwuosobowy VW W12 waży tylko 1200 kilogramów, na długość 4,55 m, szerokość ponad 1,90 m i wysokość jedynie 1,1 metra. Nad stylistyką bolidu pracował zespół Ital Design pod kierownictwem Fabrizio Giugiaro. Stworzyli oni lepszą, bardziej wyrafinowaną wersję tego, co można było oglądać u dwóch poprzedników W12. Dach auta wykonano ze specjalnego szkła, jego drzwi otwierają się ku górze a przejrzysta maska silnika pozwala przyjrzeć się konstrukcji silnika o budowie podwójnego V.

Studium VW W12 3 Wnętrze pojazdu jest niemniej interesujące. Siedzenia, deskę rozdzielczą i obicia drzwi wykonano z czarno-szarej skóry. Deska rozdzielcza wygląda bardzo klasycznie, wręcz ubogo. Zaopatrzono ją w dwa okrągłe wskaźniki: prędkościomierz i obrotomierz. Na środku kokpitu znajduje się kolorowy wyświetlacz, wspomagający sterowanie klimatyzacją, systemami nawigacyjnymi, komputerem pokładowym i telefonem.