Golf i Bora z silnikami FSI dostępne w Polsce

Golf i Bora z silnikami FSI dostępne w Polsce25.11.2002
Silniki FSI, w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o zbliżonej mocy i pojemności skokowej, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji szkodliwych substancji ...

Dostępna na polskim rynku oferta silników do samochodów Golf i Bora została rozszerzona o nowy, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI – Fuel Stratified Injection).

Golf i Bora z silnikami FSI dostępne w Polsce 1 Silniki FSI, w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o zbliżonej mocy i pojemności skokowej, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji szkodliwych substancji. W silnikach tego typu wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania, co pozwala efektywniej przeprowadzić proces spalania tworzącej się tam mieszanki paliwowo-powietrznej.

Wszystkie wprowadzane obecnie do sprzedaży samochody wyposażone w silniki FSI spełniają normę czystości spalin EU4. Wymogi tej normy staną się obowiązkowe we wszystkich krajach Unii Europejskiej dopiero w 2005 roku.

W silnikach FSI zalecane jest stosowanie lepszych jakościowo wysokooktanowych benzyn. Użycie tego rodzaju paliwa pozwala oczekiwać, że zachowane zostaną właściwe parametry użytkowania samochodu (takie jak moc czy niskie zużycie).

Podstawowe dane techniczne silników FSI:

VW BoraVW Golf
rodzaj silnika:4-cylindrowy, benzynowy4-cylindrowy, benzynowy
pojemność:1,6 / 1598 cm³1,6 / 1598 cm³
moc maksymalna
(kW(KM) przy obr/min):
81 (110) / 580081 (110) / 5800
max. moment obrotowy
(Nm przy obr/min):
155 / 4400155 / 4400
średnie zużycie paliwa:6,2 – 6,6 l /100 km6,2 – 6,6 l /100 km
zasięg:887 km887 km
masa własna:1200-1345 kg1117-1295 kg
przyspieszenie 0-100 km:11,2 s10,6 s
prędkość maksymalna: 194 km/h194 km/h

Źródło: Kulczyk Tradex