Kierowca VW obejmuje prowadzenie w Rajdzie Dakar

Kierowca VW obejmuje prowadzenie w Rajdzie Dakar04.01.2010
Załoga Race Touarega Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D) zwyciężyła w drugim etapie Rajdu Dakar 2010. Liczył on 355 km, prowadził z Córdoby do La Rioja w Argentynie. Po wczorajszym odcinku na czele klasyfikacji generalnej ...

...uplasowały się dwa samochody Volkswagena. Na miejscu pierwszym – zwycięski duet dzisiejszego odcinka Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk, na pozycji vice lidera załoga Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E). Wszystkie Race Touaregi znalazły się wśród sześciu najlepszych samochodów w klasyfikacji generalnej.

Wczorajszy etap na drugim miejscu ukończyła załoga BMW Guerlain Chicherit/Tina Thörner (F/S). Trzeci czas uzyskał duet Volkswagena Maurício Neves/Clecio Maestrelli (BR/BR). Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E) dojechali do punktu pomiaru czasu na czwartej pozycji, przed Markiem Millerem/Ralphem Pitchfordem (USA/ZA). Na ósmym miejscu odcinek specjalny ukończyła załoga Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D).

Po drugim etapie Volkswagen objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar. Nasser Al-Attiyah wyprzedza o 1 minutę i 19 sekund swojego kolegę z zespołu Carlosa Sainza i o dwie i pół minuty Stephane Peterhansela jadącego BMW. Mark Miller, Maurício Neves i Giniel de Villiers zajmują pozycje od czwartej do szóstej. Odcinek specjalny, który prowadził uczestników „Dakaru” w kierunku północno-zachodnim, charakteryzował się zarówno szybkimi, szutrowymi prostymi jak i skokami i długimi zakrętami. Na końcu etapu na kierowców czekały bardziej dzikie i kamieniste fragmenty trasy.

Liczba dnia
Najszybsze ugięcie sprężyny Race Touarega zostało zmierzone drugiego dnia rajdu w samochodzie Maurício Nevesa – 8,3 metra na sekundę – ponad dziesięciokrotnie szybciej, niż w samochodzie poruszającym się po drogach publicznych. Średnio ponad 35 razy na kilometr sprężyny 300-konnego Race Touarega wyposażonego w amortyzatory ZF Sachs uginały się o ponad 20 centymetrów. Regulamin rajdu dopuszcza maksymalne ugięcie 25 centymetrów.

Kolejny etap…
Dziś: 3. etap La Rioja (RA) – Fiambalá (RA). Odcinek specjalny między La Rioja a Fiambalá w ubiegłorocznym Rajdzie Dakar 2009, przebiegającym w przeciwnym kierunku, był najważniejszym etapem. Sierras Pampeanas, morze piasku i sławne, wysokie białe wydmy to teren, jaki jest do pokonania trzeciego dnia. Wymaga on nie tylko dużych umiejętności od kierowców, lecz także od pilotów ze względu na wiele zdradliwych rozgałęzień dróg.

Źródło: Volkswagen