MotoNews.pl

BMW i3 Concept Coupe – światowa premiera na Los Angeles Auto Show

30 listopada 2012

Marka, model | ,
BMW- i3 Coupe 22

Tegoroczny Los Angeles Auto Show jest miejscem światowej premiery BMW i3 Concept Coupe, czyli szczególnie dynamicznej wersji bezemisyjnego konceptu klasy premium. Trzydrzwiowy model ma nadwozie wykonane z włókna węglowego, a jego wygląd w dużej mierze określa elegancka, płynna linia dachu w stylu coupe. Wewnątrz znajdziemy przestronną kabinę oraz osobne fotele zamiast klasycznej tylnej kanapy. Kierowca i pasażerowie mogą korzystać z szerokiej palety usług BMW i ConnectedDrive.

Jednak projektanci BMW i3 Concept Coupe główny nacisk położyli nie na wygląd samochodu, lecz na osiągnięcie maksymalnego efektu dynamiki, jaki można uzyskać z czysto elektrycznego napędu korzystającego z technologii BMW eDrive. Podobnie, jak BMW i3 Concept, Coupe jest napędzane przez silnik elektryczny o mocy 170 KM/25 kW i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Silnik elektryczny czerpie moc z baterii litowo-jonowych umieszczonych pod podłogą. Takie umiejscowienie pozwoliło na obniżenie środka ciężkości pojazdu, dzięki czemu samochód jest wyjątkowo zrywny.

Napęd i3 Concept Coupe pracuje w trzech trybach: Comfort, Eco Pro i Eco Pro+. Pierwszy to ustawienie o najbardziej sportowym i komfortowym charakterze. Drugi skupia się na ekonomicznym wykorzystaniu energii, dzięki czemu zwiększa zasięg o 20% w stosunku do trybu Comfort. Tryb Eco Pro+ maksymalizuje zasięg kosztem innych przyjemności, np. maksymalna prędkość zostaje ograniczona do 90 km/h. Maksymalny zasięg BMW i3 Concept Coupe po jednokrotnym naładowaniu baterii to 160 km.

Koncepcyjne coupe BMW bazuje na architekturze LifeDrive, którą łatwo połączyć z napędem eDrive. Technologia ta jest już niemal na etapie produkcyjnym. Konstrukcja jest podzielona poziomo na dwa niezależne elementy. Jeden z nich jest przystosowany do montażu napędu elektrycznego, natomiast sercem modułu Life jest klatka pasażerska wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP)

BMW i3 Concept Coupe ma 3964 mm długości, 1768 mm szerokości i 1555 mm wysokości., a więc jest szersze niżej zawieszone w porównaniu z BMW i3 Concept. Rozstaw osi pozostał niezmieniony.

Zdjęcia: BMW, opracowanie: BM