Sukces Kia w badaniu J.D.Power

Sukces Kia w badaniu J.D.Power11.07.2007 Tegoroczne badanie jakości początkowej (Initial Quality Study - IQS) okazało się sukcesem dla marki Kia. Po raz pierwszy w historii koreański producent uzyskał notę przekraczającą średnią dla branż ...

Zdobywając łączną notę 125 punktów, Kia poprawiła ubiegłoroczny wynik o 11 punktów. Producent odnotował wyraźny wzrost w dwóch odrębnych kategoriach: jakość designu oraz jakość produkcji. Poprawiając swoje rezultaty o 43 punkty konsekwentnie od roku 2003, Kia osiągnęła najlepszy wskaźnik poprawy w grupie wszystkich marek w okresie 5 lat.

Sukces Kia w badaniu J.D.Power 1"Taki rezultat świadczy niewątpliwie o nieustannie podejmowanych przez producenta działaniach w kierunku poprawy jakości samochodów a tym samym zadowolenia naszych klientów" - stwierdził Yong-Hwan Kim, zastępca prezesa Kia Motors Corporation. Sukcesem marki jest także drugie z rzędu zwycięstwo modelu Kia Rio w segmencie samochodów małych.

Initial Quality Study to coroczne badanie przeprowadzane przez organizację J.D.Power and Associates, obejmujące swym zasięgiem klientów wykorzystujących samochody przez okres pierwszych 90 dni ich użytkowania. Bada ono właściwości samochodów w ośmiu kategoriach, takich, jak m.in. przyjemność prowadzenia, silnik i skrzynia biegów, a także szeroki zasięg problemów zgłaszanych przez właścicieli.

Studium obejmuje co roku blisko 40 marek samochodów i opiera się na komentarzach otrzymanych od ponad 60.000 nabywców i użytkowników pojazdów fabrycznie nowych.

Źródło: KIA