Picanto i cee'd szaleją na ul. Karowej w Warszawie

Picanto i cee'd szaleją na ul. Karowej w Warszawie10.12.2007
Od lat sezon sportów samochodowych kończy warszawska Barbórka. Ten szczególny rajd, w którym rywalizacja toczy się na kilkunastu kilometrach, zawodnicy nie zdobywają żadnych punktów ani tytułów, a do startu dopuszczeni są zawodnicy ...

...z różnych dyscyplin sportów samochodowych, co rok przyciąga najlepszych kierowców, wzdłuż trasy gromadzi tysiące kibiców, a relacje z zawodów przekazują niemal wszystkie media.W 45. Rajdzie Barbórka na starcie stanęli kierowcy w samochodach Kia Picanto rywalizujący w minionym sezonie w cyklu mistrzowskim KIA LOTOS Cup, a w samochodzie otwierającym, cee’dzie z numerem „0” jechał rajdowy mistrz sprzed lat, Robert Herba.

Kulminacyjnym punktem zabawy jest Ogólnopolskie Kryterium Asów na ulicy Karowej. Rozgrywany wieczorem, przy sztucznym oświetleniu, odcinek jest, obok słynnej kostki w Walimiu, uważany za najbardziej klasyczną i szalenie wymagającą próbę w polskich rajdach.

Picanto i cee'd szaleją na ul. Karowej w Warszawie 1 O prawo startu do przejazdu po zabytkowej, arcytrudnej trasie rywalizowało dziesięcioro zawodniczek i zawodników w samochodach Kia Picanto. Wszyscy startowali w klasie 1 i otrzymali numery startowe od 97 do 106. Na liście startowej do Kryterium Asów znalazły się jedynie dwie załogi w wyścigowych samochodach markowego Pucharu Kia Picanto. Michał Kijanka, pilotowany przez Michała Gołąbka oraz Rafał Grzesiński, którego wspierał z prawego fotela Rafał Szebla. W końcowych wynikach rajdu zajęli odpowiednio 28. i 29. miejsca.

Rezultaty uzyskane na poszczególnych odcinkach specjalnych są o tyle ważne, że dają szanse startu na ulicy Karowej. Dla tych, którzy na liście startowej tej prestiżowej próby się nie znaleźli, nie ma większego znaczenia czy zostaną sklasyfikowani na 37. czy 73. miejscu. Ważny jest udział w tych zawodach i, zwłaszcza dla zawodników innych dyscyplin sportów samochodowych, doświadczenie zdobyte na szutrowych próbach. Ta ostatnia w sezonie prezentacja przed liczną publicznością jest też okazją do pokazania się przed kolejnym sezonem. Stąd też, jako samochód otwierający rajd, na trasie pojawił się wyścigowy cee’d. Za kierownicą zasiadł znakomity kierowca rajdowy, Robert Herba, który karierę kierowcy wyczynowego zakończył w 2001 roku.

Podobnie jak dwa lata wstecz, kiedy na trasie Rajdu Barbórka pojawiło się wyścigowe Picanto zapowiadające start pierwszego markowego pucharu wyścigowego koreańskiego producenta, tak i w tym roku cee’d jest zapowiedzią wyścigowego cyklu tego modelu. Puchar cee’da rusza od 2008 roku. Weźmie w nim udział około 35 kierowców, którzy będą startowali w samochodach w nadwoziu trzydrzwiowym, z silnikiem o pojemności 2 l.

Picanto i cee'd szaleją na ul. Karowej w Warszawie 2Auto będzie niemal seryjne, z niewielkimi modyfikacjami (m. in. zawieszenia, wyczynowe ogumienie) i pełnym wyposażeniem bezpieczeństwa. Rywalizacja o punkty i nagrody finansowe (pula na każdy wyścig – 15 000 zł, na cały sezon około 100 000 zł) będzie się odbywała na czeskim torze w Moście (16-18 maja), na Węgrzech - Hungaroring (12-15 lub 19-22 czerwca) na Słowacji w Pieszczanach (23-24 sierpnia) i na trzykrotnie torze w Poznaniu (terminy będą znane po ogłoszeniu kalendarza sportowego PZM).

Jednocześnie kontynuowany będzie Puchar Picanto. Zawodnicy będą startowali w tych samych zawodach, co rywalizujący w Pucharze cee’da, a zasady i regulamin rywalizacji będzie bardzo podobny do obowiązującego w sezonie 2007. Udział w zawodach dla nowych zawodników będzie łatwiejszy niż w poprzednich latach. Warunkiem startu jest posiadanie samochodu - istnieje jedynie możliwość zakupu samochodu używanego od któregoś z zawodników. Samochody te oferowane są przez zawodników w atrakcyjnych cenach, zwykle z dużą ilością części zapasowych, felg, opon itd. Poza tym każdy zawodnik musi posiadać licencję sportową WT/WTJ oraz przesłać do KIA MOTORS Polska formularz zgłoszeniowy. Start w wyścigach nie wiąże się przed sezonem z żadnymi dodatkowymi formalnościami.

Na podstawie minionych dwóch lat istnienia markowego pucharu niewielkich samochodów Picanto można sądzić, że zarówno jeśli idzie o widowisko, jaki i emocje sportowe oba wyścigowe puchary organizowane przez KIA MOTORS Polska nie zawiodą kibiców, zawodników i sponsorów.

Źródło: KIA