Puchar pro_cee'da przed startem

Puchar pro_cee'da przed startem22.01.2008
W piątek, 18 stycznia zawodnicy rywalizujący w sportach samochodowych spotkali się na zorganizowanym przez Polski Związek Motorowy zakończeniu sezonu. Mistrzowie Polski dekorowani byli szarfami mistrzowskimi,...

...w świątecznej atmosferze wspominali wydarzenia minionego sezonu, ujawnili też zamierzenia na najbliższy sezon sportowy. Najlepsi kierowcy KIA LOTOS Cup będą kontynuowali swą karierę sportową w nowym pucharze markowym KIA Motors w samochodach pro_cee`d.

W salonach samochodowych można zamawiać najnowsze auto koncernu – model Kia pro_cee’d, natomiast w czasie oficjalnego zakończenia sezonu sportowego Polskiego Związku Motorowego po raz pierwszy publicznie zaprezentowany został ten samochód przygotowany do rywalizacji na torach wyścigowych. W najbliższych dniach pierwsi kierowcy nowego Pucharu pro_cee'da będą odbierali swoje samochody. Lista uczestników najnowszego sportowego przedsięwzięcia KIA Motors Polska nie jest jeszcze zamknięta, kierowcy wyścigowi wciąż jeszcze mają szansę wziąć udział w bardzo atrakcyjnym cyklu wyścigów.

W pierwszym sezonie Pucharu pro_cee`da uczestniczyć będzie do 35 kierowców. Oficjalny trening zawodników zaplanowano na drugą połowę kwietnia i wówczas będzie już znana lista startowa Pucharu KIA cee`d. KIA MOTORS Polska nadal utrzymuje wyścigowy puchar dla młodych, rozpoczynających karierę zawodników w samochodach Picanto, natomiast zmagania w znacznie szybszych i bardziej wymagających pro_cee`dach pomyślane są dla kierowców, którzy sztukę wyścigowej jazdy mają już opanowaną.

Puchar pro_cee'da przed startem 1 Głównym sponsorem cyklu wyścigowego będzie LOTOS, potwierdziła także swoje zaangażowanie firma Alcar – samochody zostaną wyposażone w siedemnastocalowe koła Dotz Daytona.

Trzykrotnie w sezonie rywalizacja będzie się odbywała na torach zagranicznych i trzykrotnie w Polsce.

Zawodnicy rywalizować będą o tytuły mistrza i wicemistrzów Polski oraz o atrakcyjne nagrody finansowe (pula na każdy wyścig – 15 000 zł, na cały sezon około 100 000 zł). Nagrodą dla zwycięzcy jest samochód Kia pro_cee`d o wartości niemal 90 tysięcy złotych.

Zawodnicy w samochodach Picanto będą startowali w tych samych zawodach, co rywalizujący w Pucharze cee’da, a zasady i regulamin rywalizacji będzie bardzo podobny do obowiązującego w sezonie 2007. Udział w Pucharze Picanto dla nowych zawodników będzie łatwiejszy niż w poprzednich latach. Warunkiem startu jest posiadanie samochodu - istnieje jedynie możliwość zakupu samochodu używanego od któregoś z zawodników. Samochody te oferowane są przez zawodników w atrakcyjnych cenach, zwykle z dużą ilością części zapasowych, felg, opon itd. Start w wyścigach nie wiąże się przed sezonem z żadnymi dodatkowymi formalnościami. Na podstawie minionych dwóch lat istnienia markowego pucharu niewielkich samochodów Picanto można sądzić, że zarówno jeśli idzie o widowisko, jaki i emocje sportowe oba wyścigowe puchary organizowane przez KIA Motors Polska nie zawiodą kibiców, zawodników i sponsorów.

Kamil Raczkowski: - W nadchodzącym sezonie zamierzam walczyć o zwycięstwo w nowym pucharze i w samochodzie Kia pro_cee`d. Chcę powtórzyć sukces, jaki odniosłem w KIA LOTOS Cup. To duże wyzwanie, pro_ cee`d jest samochodem znacznie mocniejszym. Na torach będziemy jeździli bardzo szybko. W tych wyścigach nie ma już miejsca dla kierowców niedoświadczonych, więc spodziewam się, że stawka będzie bardziej wyrównana. Interesuje mnie zwycięstwo i jest to dla mnie duże wyzwanie.

Puchar pro_cee'da przed startem 2 Rafał Grzesiński – Tam, gdzie w Picanto jechaliśmy 140 km/h w pro_cee`dzie będziemy jechali powyżej 200 km/h. W nowym aucie nie czuje się prędkości, więc trzeba bardzo dobrze czuć samochód, umieć hamować i wykorzystywać do maksimum możliwości opon i zawieszenia. Start w pucharze pro_cee`da dla każdego będzie ciekawym, sportowym wyzwaniem. Dla mnie jest też kolejnym, ekscytującym etapem mojej kariery sportowej.

Podstawowe dane wyścigowego pro_cee`da dostarczanego kierowcom:
- silnik benzynowy o pojemności 1975 cm3, czterocylindrowy, z dwoma wałkami rozrządu i systemem zmiennych faz rozrządu CVVT, zmodyfikowany sterownik silnika,
- klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J MKS,
- homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa,
- fotel sportowy homologowany FIA z "uszami", wraz z mocowaniami,
- sześciopunktowe, homologowane FIA, pasy bezpieczeństwa,
- kierownica sportowa z mocowaniem,
- gaśnica 2 kg,
- siatka ochronna po stronie kierowcy,
- nakładki na pedały,
- folia zabezpieczająca na szyby - zapinki zabezpieczające pokrywę silnika oraz bagażnika przed otwarciem,
- wyłącznik prądu,
- ucha holownicze, przód i tył - modyfikacje tapicerki drzwi i elementów wnętrza samochodu,
- usunięte elementy plastikowe, osłony i wygłuszenia,
- zmodyfikowany układ wydechowy (samochód jest wyposażony w katalizator),
- plastikowe elementy zastępujące przednie reflektory,
- zawieszenie - amortyzatory Bilstein, sprężyny H&R,
- felgi aluminiowe 7.5" x 17", Alcar Dotz Daytona,
- opony sportowe typu slick/wet,
- sportowe klocki hamulcowe Carbone Lorraine.

Źródło: KIA Motors Polska