Kia Optima - europejski debiut w Paryżu

Kia Optima - europejski debiut w Paryżu06.10.2010
Premiera należącego do segmentu D modelu Kia Optima była jedną z największych atrakcji tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Kia Optima jest w każdym calu konstrukcją całkowicie nową. Jest to pojazd dłuższy, niższy oraz szerszy, ...

...który dysponuje wyraźnie wydłużonym rozstawem osi w stosunku do poprzednich propozycji Kia w tym segmencie i uosabia − jak mówi naczelny projektant Kia (CDO) Peter Schreyer − „ducha nieskrępowanej, atletycznej i wizualnej, sportowej energii”.

Kia Optima - europejski debiut w Paryżu 1 Koncepcję tego pojazdu oparto na czterech podstawowych elementach:

  • Wybitna Stylizacja − a więc niepospolita linia nadwozia i zorientowany na kierowcę układ wnętrza;
  • Wiodące w Klasie Osiągi − czyli poddane downsizingowi, lecz mocniejsze silniki z sześciostopniowymi skrzyniami przekładniowymi;
  • Komfort i Przestrzeń we wnętrzu − tj. nowa platforma o wydłużonym rozstawie osi oraz
  • Zaawansowane Wyposażenie − w postaci licznych opcji high-tech.

Odpowiadający tym założeniom samochód został bardzo dobrze przyjęty. Po wprowadzeniu na lokalny rynek koreański w maju 2010, spotkał się z natychmiastowym uznaniem klientów, a jego sprzedaż w czerwcu i lipcu przekroczyła poziom 10.000 sztuk − przynosząc po raz pierwszy marce Kia tytuł krajowego „bestsellera”.

Specyfikacja i wyposażenie Kia Optima będą naturalnie „skrojone” pod gusta europejskie. Od momentu swej premiery, auto dostępne będzie w Europie z dwoma silnikami do wyboru: benzynowym o pojemności 2,0 litrów i mocy 170 KM oraz 136-konnym, wysokoprężnym o pojemności 1,7 litra. W terminie późniejszym oferowana będzie także druga wersja 1,7-litrowego Diesla o podwyższonej do 160 KM mocy (przybliżone wartości docelowe wg danych producenta).

Szereg rozwiązań paliwo-oszczędnych (m.in. alternator z systemem oszczędzania mocy i odsprzęganiem granicznym oraz innowacyjny system zarządzania działaniem akumulatora BMS) powoduje, iż Kia Optima ma szansę być pojazdem o najniższej emisji dwutlenku węgla w swej klasie − zaledwie 122 gramy CO2 na kilometr. Dla kierowców pragnących jeszcze bardziej ograniczyć oddziaływanie na środowisko naturalne oferowany będzie jako opcja układ Kia ISG, który automatycznie wyłącza, a następnie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. Pozwoli to redukować emisję CO2 nawet do 113 g/km co oznacza, że w większości krajów europejskich Kia Optima należeć będzie do kategorii pojazdów o najniższym opodatkowaniu.

Kia Optima - europejski debiut w Paryżu 2 Wszystkie silniki dostępne będą w parze z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną

Ukierunkowany na komfort kierowcy, nowy sedan Kia charakteryzuje się dynamiką i precyzją prowadzenia − w połączeniu z wyszukanym wyposażeniem oraz bogatą listą wyposażenia high-tech, spotykanym z reguły w pojazdach klasy Premium.

Kia Optima to samochód o szczególnych wymiarach i proporcjach, który bez wątpienia wyróżnia się na tle swego segmentu. Nowa, średniowymiarowa platforma i konstrukcja karoserii przenosi ten pojazd na kolejny szczebel naszej rewolucji designu. - twierdzi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu Kia Motors Europe.

Badania Kia pokazują, iż pomimo trwających problemów ekonomicznych w skali globalnej, popyt na samochody typu sedan segmentu D utrzyma w wielu krajach tendencję rosnącą na przestrzeni kolejnych trzech lat. Spodziewamy się wzrostu sprzedaży o 23% z 4,3 mln w roku ubiegłym − do 5,3 miliona w roku 2013. Mimo, iż liczymy się z kurczeniem się tego segmentu w Zachodniej Europie − Kia Motors dąży do zwiększenia swego udziału w tym sektorze rynkowym. Ankiety konsumenckie na temat nowego auta przyniosły bardzo pozytywny odzew i dlatego uważamy, iż Kia Optima wyraźnie zwiększy naszą obecność w segmencie D − czyli pojazdów klasy średniej na rynkach całego świata. − mówi w konkluzji Benny Oeyen.

Tak jak wszystkie inne modele Kia oferowane w Europie, Kia Optima objęta będzie 7-letnią/150.000 km gwarancją producenta, którą w całości „dziedziczyć” mogą kolejni właściciele samochodu.

Dzieło zespołu designerów w niemieckim Frankfurcie oraz w kalifornijskim Irvine pod wodzą CDO Kia Petera Schreyera, nowy model Kia inspiruje i zachęca klientów do wyboru pojazdu tej marki.

Kia Optima - europejski debiut w Paryżu 3 Stworzyliśmy produkt, którego nikt się po Kia nie spodziewał i o to nam dokładnie chodziło.− twierdzi CDO marki Kia, Peter Schreyer − Kia Optima to więcej niż krok do przodu w stosunku do poprzednika, lecz i zupełnie nowy design. W każdym detalu dostrzec można nasze zdecydowanie, lub intencję − by zwiększyć udział Kia w tym segmencie. Dzięki wyważeniu muskularnych proporcji z elegancją spadzistej linii dachu, powstał samochód wprost emanujący wiarą i pewnością siebie z każdego punktu widzenia.” „Jest to nowy wątek w procesie ewolucji wzorniczego DNA naszej marki − a to dzięki kombinacji prostych i płynnych linii oraz eleganckich, lecz nieskomplikowanych kształtów, które przyciągają uwagę tak, jak idealnie skrojony, włoski garnitur. - mówi Peter Schreyer.

Wysoka i wyraźna linia okien, boczne przetłoczenia karoserii oraz dobitnie zaznaczone nadkola rysują bryłę o atletycznej lecz wdzięcznej sylwetce. Zbliżona do coupe linia karoserii nadaje Kia Optimie żywiołowej dynamiki lecz także poprawia efekt aerodynamiczny. Obniżony z 0,32 (dla poprzednika) do 0,29 współczynnik oporu powietrza Cd oznacza zwiększony komfort jazdy i lepsze osiągi − przy mniejszym zużyciu paliwa.

Zgodnie z firmową filozofią oferowania produktu o doskonałej wartości za swą cenę, Kia Optima posiadać będzie bogate wyposażenie seryjne oraz liczne elementy opcjonalne, które z reguły występują tylko w pojazdach klasy Premium.

Wyposażenie standardowe obejmować będzie (w zależności od wersji modelowej) m.in. szyby atermiczne (Solar Glass) oraz repetery kierunkowskazów w obudowach lusterek zewnętrznych. We wszystkich poziomach wyposażenia przewidziano elektryczne sterowanie podparcia lędźwiowego fotela kierowcy i choć specyfikacja pojazdu może się różnić na poszczególnych rynkach − nawet jej poziom podstawowy obejmować będzie chromowane nakładki słupków ‘A’ do ‘C’, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane okna przednie i tylne, radioodbiornik CD z sześcioma głośnikami, zdalnie sterowany zamek centralny i alarm przeciwkradzieżowy, kierunkowskazy LED w obudowach lusterek bocznych, aerodynamiczne pióra wycieraczek szyby czołowej, odmrażacz szyby czołowej oraz składany podłokietnik centralny kanapy tylnej z dwoma uchwytami na butelki/puszki.

Kia Optima - europejski debiut w Paryżu 4 Dostępne w ramach standardu dla wyższych poziomów wyposażenia lub opcjonalnie dla niższych − będą także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne oraz system wspomagający parkowanie SPAS.

Dostawy Optimy na rynki światowe pochodzić będą z koreańskiej fabryki Hwasung. Samochody przeznaczone na rynek chiński produkowane będą od 2011 roku w Chinach. Pierwsza generacja samochodów segmentu D marki Kia − Optima/Magentis weszła na rynki w roku 2001. Premiera drugiej generacji tej klasy pojazdów − stanowiąca dla Kia duży krok naprzód − nastąpiła w roku 2006. W przeciągu następnych czterech lat samochody te przyciągnęły tysiące klientów, a ich łączna sprzedaż w skali globalnej w roku 2009 przekroczyła 110.000 sztuk.


Źródło: KIA