KIA Motors Polska notuje wzrost sprzedaży

KIA Motors Polska notuje wzrost sprzedaży13.07.2005 Kolejny miesiąc z rzędu KIA wyróżniła się w czerwcu największą dynamiką sprzedaży spośród wszystkich producentów. Na uwagę zasługuje fakt, że od początku roku sprzedaż samochodów osobowych marki KIA wyniosła 2351 sztuk ...

Kolejny miesiąc z rzędu KIA wyróżniła się w czerwcu największą dynamiką sprzedaży spośród wszystkich producentów. Na uwagę zasługuje fakt, że od początku roku sprzedaż samochodów osobowych marki KIA wyniosła 2351 sztuk, co w porównaniu do 919 sztuk sprzedanych w tym samym okresie roku ubiegłego, stanowi wzrost aż o 156%! Udział marki KIA w polskim rynku, drugi miesiąc z rzędu przekroczył poziom 2%. Miniony miesiąc dla firmy KIA Motors Polska był pod względem wielkości sprzedaży najlepszy w historii. Nabywców znalazło 410 sztuk samochodów (osobowe) co stanowi wzrost o 94% w porównaniu z czerwcem 2004 roku. Najchętniej kupowanym samochodem koreańskiej marki było Picanto (171 sztuk). Jest to najwyższa, miesięczna sprzedaż tego modelu od momentu wprowadzenia go do sprzedaży. Od początku roku sprzedanych już zostało 863 sztuk Picanto. Coraz większe uznanie klientów zdobywa Sportage, który od początku roku znalazł 384 nabywców, co pozwala na uplasowanie tego modelu w czołówce segmentu SUV. W czerwcu zakupiły go 73 osoby.

Tradycyjnie już wysokie wyniki sprzedaży odnotowała w Polsce w minionym miesiącu również dostawcza KIA K2500. Sprzedaż tego modelu wyniosła 116 sztuk co dało najlepszy wynik w tym roku. W sumie 562 klientów zdecydowało się w pierwszym półroczu na zakup samochodu dostawczego marki KIA (K2500 i Pregio).

Sprzedaż samochodów marki KIA w Polsce systematycznie rośnie z każdym miesiącem. Stały wzrost sprzedaży odzwierciedla rosnące zaufanie klientów wobec marki oraz potwierdza dopasowanie najnowszych modeli, jak Picanto, Sportage, Sorento czy Cerato do gustów i oczekiwań klientów. Od czerwca rozpoczęła się sprzedaż całkowicie nowego Rio. Samochód pod każdym względem przewyższa swojego poprzednika i został na nowo zaprojektowany z myślą o europejskich klientach. Bardzo dużo pracy włożono w modernizację wnętrza nowego Rio. Wyraźnie widać tu przemianę KIA z azjatyckiego na europejskiego producenta. Nowe Rio przyczyni się już wkrótce do jeszcze większego wzrostu zainteresowania samochodami marki KIA.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży są także notowane w całej Europie, gdzie sprzedaż aut KIA w pierwszych 6 miesiącach tego roku wyniosła 136,360 sztuk. Stanowi to wzrost o 64% w stosunku do tego samego okresu roku 2004. W samym tylko czerwcu sprzedano 28,748 samochodów, co dało wzrost o 53% w stosunku do czerwca roku ubiegłego. Najpopularniejsze modele wśród europejskich klientów to obecnie Picanto, Cerato, Sportage i Sorento.

"Wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze 2005 roku są wręcz fantastyczne!"- mówi Yong-Hwan Kim, Wiceprezydent KIA Motors Corporation. "Wzrost sprzedaży o 64% świadczy o ogromnym zaufaniu jakim obdarzyli nas klienci na całym świecie. Samochody marki KIA charakteryzują się przecież wysoką jakością wykonania, zaawansowaną technologią i bezpieczeństwem. Cieszę się, że z miesiąca na miesiąc coraz więcej klientów to potwierdza, decydując się na zakup nowego modelu. Kolejny raz KIA wyróżniła się w czerwcu największą dynamiką sprzedaży spośród wszystkich producentów i zamierzamy utrzymać tą pozycję przez wiele kolejnych miesięcy. Do końca roku 2010 planujemy wprowadzić do sprzedaży 13 nowych modeli co pozwoli nam walczyć o wejście do pierwszej dziesiątki producentów" – dodał Yong-Hwan Kim.

Źródło: KIA