Mercedes-Benz Sprinter ma za sobą najlepszy kwartał w historii

Mercedes-Benz Sprinter ma za sobą najlepszy kwartał w historii09.05.2017
Mercedes-Benz Sprinter rozpoczął 2017 rok od nowego rekordu: od stycznia do marca oddział Mercedes-Benz Vans dostarczył klientom na całym świecie około 45 000 egzemplarzy tego dużego auta dostawczego.

Oznacza to około 10-proc. wzrost względem analogicznego okresu ub.r. Sprinter „zaliczył” więc najlepszy pierwszy kwartał w swojej ponad 20-letniej historii. Szczególnie solidny wzrost zanotował w Europie (+12%), przede wszystkim na wysokowolumenowych rynkach Niemiec (+15%) i Wielkiej Brytanii (+10%). W obu tych krajach sprzedaż jednostkowa Sprintera wzrosła bardziej niż lokalne rynki. Przyrost liczby dostaw zaobserwowano również w innych regionach, w tym w Ameryce Łacińskiej i Rosji. Z wynikiem około 3,3 mln dostarczonych do dziś egzemplarzy Sprinter jest jednym z najpopularniejszych aut dostawczych wszech czasów i jednym z bestsellerów portfolio koncernu Daimler.

Obecna generacja modelu jest obecna w sprzedaży od 2006 r. i po 10 latach na rynku wciąż cieszy się dużym wzięciem. Oddział Mercedes-Benz Vans systematycznie pracuje nad zwiększaniem atrakcyjności Sprintera w oczach klientach. Od połowy 2017 r. model będzie dostępny z dodatkowym pakietem wyposażenia.

Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans:

„Dzięki Sprinterowi od ponad 20 lat mamy na rynku pierwszorzędny produkt – produkt, który definiuje cały segment. Nigdy dotąd nie wybrało go aż tylu klientów. To przede wszystkim nasza dostawcza ikona sprawiła, że oddział Mercedes-Benz Vans zanotował najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii – w zakresie sprzedaży jednostkowej, przychodów i zysku EBIT”.

Nowe rekordy także w zakresie sprzedaży jednostkowej, przychodów i zysku EBIT

W pierwszym kwartale br. Mercedes-Benz Vans ustanowił również nowe rekordy w zakresie sprzedaży jednostkowej wszystkich serii modelowych. Oddział koncernu Daimler wyspecjalizowany w produkcji aut dostawczych sprzedał łącznie 86 800 pojazdów (I kw. 2016 r.: 76 600 szt., +13%). Miniony marzec był najlepszym miesiącem w całej jego historii – do klientów trafiło wówczas 38 000 samochodów (marzec 2016 r.: 32 700 szt., +16%). W ciągu trzech pierwszych miesięcy br. względem tego samego okresu w roku ubiegłym przychody wzrosły o 6%, do 3 mld euro (I kw. 2016 r.: 2,8 mld euro), a zysk operacyjny (EBIT) – o 19%, do około 357 mln euro (I kw. 2016 r.: 301 mln euro). Zwrot ze sprzedaży oddziału zwiększył się z 10,7 do 11,9%.

Mercedes-Benz Sprinter

Sprinter popularny wśród klientów flotowych i innych nabywców instytucjonalnych

Istotny czynnik wzrostu zapotrzebowania na Sprintera w pierwszym kwartale 2017 r. stanowiły zamówienia od klientów flotowych i innych nabywców instytucjonalnych. Przykładowo, model niezmiennie wybiera Europcar – największa europejska wypożyczalnia samochodów. W marcu firma odebrała od Mercedes-Benz Vans pierwsze samochody z dużego, liczącego ponad 2100 egzemplarzy zamówienia na ten rok – w tym właśnie Sprintery. Dostawcze auta trafią do floty Europcar w Niemczech. W lutym Bawarski Czerwony Krzyż odebrał z kolei 12 zbudowanych na bazie Sprintera ambulansów. Dostawa ta stanowi element nowego zamówienia publicznego dla wszystkich służb pogotowia w Bawarii, sięgającego roku 2020 i obejmującego 480 Sprinterów. To zresztą jedyny model, który służy jako ambulans na terenie Bawarii – jest w tym segmencie zdecydowanym liderem.

Przyszłość Sprintera: napęd całkowicie elektryczny, pełna łączność ze światem

Aktualnie Mercedes-Benz Vans wyznacza kurs dla przyszłego sukcesu Sprintera. Duży van od zawsze słynął z wyjątkowej wszechstronności i oferował klientom wysoce efektywne, a jednocześnie niezawodne rozwiązania transportowe. W następnej generacji modelu Mercedes-Benz Vans zamierza cechy te zdefiniować na nowo, korzystając z efektów inicjatywy strategicznej na rzecz przyszłości oddziału – adVANce. Nowe wcielenie Sprintera będzie więc w pełni połączone ze światem i dostępne również z napędem elektrycznym. Pierwszym klientem, który otrzyma elektrycznego Sprintera, zostanie firma logistyczna Hermes. Do końca 2020 r. Hermes Germany planuje użytkować 1500 elektrycznych użytkowych Mercedesów z serii Sprinter i Vito na obszarach miejskich w całych Niemczech. W pierwszej kolejności, na początku 2018 r., obie firmy rozpoczną pilotażową fazę eksploatacji elektrycznych aut dostawczych w codziennych warunkach na terenie Hamburga i Stuttgartu. Nowa odsłona Sprintera trafi do sprzedaży przed końcem bieżącej dekady.

Przygotowania do produkcji nowej generacji modelu

Obecnie Mercedes-Benz Vans intensywnie pracuje nad przygotowaniami do rynkowej premiery nowego Sprintera. Prace modernizacyjne prowadzone są w macierzystym zakładzie światowej sieci produkcji modelu w Düsseldorfie, a także w brandenburskiej fabryce w Ludwigsfelde (Niemcy) oraz w González Catán niedaleko Buenos Aires w Argentynie. W tym roku tylko w niemieckich zakładach wytwarzających Sprintera oddział zainwestuje łącznie około 260 mln euro – głównie na potrzeby przygotowań do uruchomienia produkcji nowej generacji modelu.

O Mercedesie Sprinterze

Wraz ze swoim debiutem w 1995 roku Mercedes-Benz Sprinter zapoczątkował segment dużych aut dostawczych – zwany właśnie „segmentem Sprintera” – i od tamtej pory w nim dominuje. W międzyczasie model trafił na drogi ponad 130 krajów świata. Coraz ważniejszą rolę w sprzedaży Sprintera odgrywa również rosnący rynek mobilnych domów. Dzięki odpowiednim modyfikacjom i konwersjom popularność tego bestsellera wciąż wzrasta. Mercedes-Benz Vans wytwarza Sprintera w sześciu lokalizacjach na świecie – i jako jedyny producent w segmencie dużych vanów będzie kontynuować produkcję następnej generacji modelu w dwóch fabrykach na terenie Niemiec, w Düsseldorfie i Ludwigsfelde. Sprinter powstaje też w Argentynie, USA, Chinach i Rosji. W 2015 r. model świętował swoje 20. urodziny i znalazł wówczas rekordową liczbę nabywców – około 194 200. Rok później dopisał dalszy ciąg tego sukcesu i trafił do niemal takiej samej liczby klientów – około 193 400.

Mercedes-Benz Vans w skrócie

Mercedes-Benz Vans jest globalnym dostawcą pełnej gamy samochodów użytkowych i powiązanych z nimi usług. Jego światowa gama produktów w segmencie komercyjnym obejmuje duży pojazd dostawczy Sprinter, średniej wielkości model Vito (w USA sprzedawany pod nazwą Metris) oraz miejskie auto dostawcze Citan. W segmencie pojazdów dla klientów indywidualnych oddział oferuje vana – Klasę V – oraz kampery Marco Polo. Mercedes-Benz Vans dysponuje fabrykami w dziewięciu lokalizacjach: w Niemczech, Hiszpanii, USA, Argentynie, Chinach (joint venture z Fujian Benz Automotive Co., Ltd.), we Francji (strategiczny alians z Renault-Nissan) oraz w Rosji (z partnerami – firmami GAZ i YaMZ). Oddział systematycznie wykorzystuje swój nowy potencjał wzrostu w ramach globalnej strategii „Mercedes-Benz Vans goes global”.

Źródło: Mercedes-Benz