Laguna nie jest już samotna

Laguna nie jest już samotna01.08.2002
Laguna II. Dynamiczna, ale stawiająca bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Nie jest już samotna... Do stworzonego przez nią klubu dołączył niemiecki Mercedes C-Klasse. Laguna była dotąd jedynym na świecie autem ...

Laguna II. Dynamiczna, ale stawiająca bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Nie jest już samotna... Do stworzonego przez nią klubu dołączył niemiecki Mercedes C-Klasse. Laguna była dotąd jedynym na świecie autem, które otrzymało pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa instytutu Euro NCAP. To najwyższa z możliwych ocen, stworzona na miarę Laguny. Na początku tegorocznego lata owe pięć gwiazdek Euro NCAP przyznało też Mercedesowi C-Klasse.

Laguna nie jest już samotna 1 Firma Renault zdecydowała się uczcić przyjęcie Mercedesa do elitarnego klubu ogłaszając gratulacje w prestiżowych pismach. "Inżynierowie firmy Mercedes-Benz ponownie udowodnili, że potrafią tworzyć samochody najwyższej jakości. (...) Witamy w klubie!" – czytamy w gratulacjach składanych przez Renault. Wcześniej takie ogłoszenia zostały opublikowane tylko w ojczyźnie Mercedesa - w Niemczech.

"Wprawdzie samotność ma swoje dobre strony, ale cieszymy się, że nowemu Mercedesowi C-Klasse udało się to, co dotychczas osiągnęła jedynie Laguna. Oznacza to, że uznana francuska pasja tworzenia samochodów i niemiecka solidność znalazły wspólny mianownik: najwyższy poziom bezpieczeństwa. Gdyby tak jak z samochodami było z małżeństwami, świat byłby o wiele przyjemniejszy" – powiedziała Agata Szczech, dyrektor Public Relations Renault Polska i dodała: "Najważniejsze jest to, że rośnie bezpieczeństwo samochodów, które z fabryk wyjeżdżają na nasze ulice. Mamy nadzieję, że śladem Laguny, pójdzie nie tylko Mercedes, ale i inne marki samochodowe".

Autorem kampanii gratulacyjnej jest agencja reklamowa Publicis, która współpracuje z koncernem Renault od kilkudziesięciu lat. W Polsce ogłoszenia ukażą się w Newsweeku, Wprost i Rzeczpospolitej. W Niemczech wydrukowano je m.in. w prestiżowym dzienniku Frankfurter Algemeine Zeitung.

"Uzyskanie przez Mercedesa oceny bezpieczeństwa podobnej do Laguny dało okazję do odejścia od stereotypowych propozycji przedstawiania samochodów w prasie. Przekaz dotyczący obu samochodów – zarówno Laguny, jak i Mercedesa – jest wszak bardzo pozytywny. To przecież obecnie najbardziej bezpieczne samochody świata!" – powiedział Marek Gargała, dyrektor generalny polskiego oddziału Publicis.

Mercedes C-Klasse otrzymał pięć gwiazdek Euro NCAP 25 czerwca 2002 roku. Renault Laguna II – 27 listopada 2001 roku. Po ogłoszeniu wyników korzystnych dla Mercedesa producent, koncern DaimlerChrysler ze Stuttgartu, nie zapomniał o Lagunie. Opublikował informację, w której napisano m.in. "Obecnie jedynie dwa samochody na świecie osiągnęły ten nadzwyczajny wynik". Chodziło oczywiście o Lagunę II.

Do tej pory poza Mercedesem C i nową Laguną żaden inny samochód nie otrzymał takich not w testach Euro NCAP. Testy te przeprowadzane są od 1997 roku. Euro NCAP jest niezależną organizacją, powołaną m.in. przez organizacje konsumenckie i wspieraną przez rządy państw Unii Europejskiej, a także Komisję Europejską.

Koncern Renault to obecnie jeden z największych koncernów samochodowych na świecie. Sprzedaje ponad 2 miliony 400 tysięcy pojazdów w ponad 100 krajach świata rocznie. W Polsce Renault znajduje się obecnie na drugim miejscu pod względem ilości sprzedawanych nowych samochodów. Francuska firma jest też właścicielem znacznego pakietu akcji japońskiego Nissana. Renault kładzie szczególny nacisk na bezpieczeństwo produkowanych aut. Sprawami bezpieczeństwa zajmuje się w koncernie 600 pracowników. Roczne nakłady na prace badawcze i opracowanie systemów bezpieczeństwa wynoszą 100 mln euro. Renault przeprowadza rocznie m.in. około 400 tzw. crash-testów oraz 4000 wirtualnych (komputerowych) testów zderzeniowych.

Agencja reklamowa Publicis prowadzi kampanie reklamowe dla Renault w Polsce od 1991 roku. To jedna z największych agencji reklamowych w Polsce. Głównym udziałowcem Publicis Sp. z o.o. jest Publicis Worldwide, jedna z największych na świecie sieciowych firm reklamowych oraz światowy lider w dziedzinie zakupu mediów i doradztwa medialnego. Grupa Publicis jest obecna w ponad 100 krajach, gdzie zatrudnia 38 tysięcy ludzi.

Źródło: Renault