Mercedes klasa R 2010 po dużym faceliftingu

Mercedes klasa R 2010 po dużym faceliftingu05.04.2010 Klasa R zyskała właśnie nową "twarz", która podkreśla unikalny charakter tego wszechstronnego samochodu. Oprócz przemodelowanej karoserii Klasa R z 2010 roku wyróżnia się także wyposażeniem wnętrza. Oprócz przestronności ...

...na miarę najnowszych MPV, można odnaleźć tu wygodę, klasę i prestiż kojarzony z klasycznymi limuzynami Mercedes-Benz. Jednocześnie najnowsza generacja Klasy R oferuje nadal niezwykle wszechstronne wnętrze, które wyróżniało poprzednie wersje tego modelu i które pozwala w pełni cieszyć się mocą i innymi zaletami SUVa o napędzie na cztery koła. Klasa R świętuje swoją premierę 31 marca 2010 r. podczas międzynarodowego pokazu w Nowym Jorku - New York International Auto Show (NYIAS).

Ekonomiczne jednostki napędowe
Odnowioną Klasę R wyposażono w jednostki benzynowe i zoptymalizowane silniki wysokoprężne. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7,6 l/100 km, w porównaniu ze swoim poprzednikiem model R 300 CDI BlueEFFICIENCY potrzebuje na każde 100 km około model 7 procent mniej paliwa. Z kolei nowy silnik R 350 CDI 4MATIC łączy wysoką sprawność, typową dla modeli V8 z niskim spalaniem ekonomicznego wariantu V6. 350 CDI Zużywa 8,5 litra oleju napędowego na sto kilometrów, a więc o 0,8 litra mniej niż u poprzednika – przy jednocześnie wyższej mocy. Wcześniej osiągała ona 165 kW (224 KM); teraz wysokoprężny silnik V6 oferuje 195 kW (265 KM) oraz potężny moment obrotowy równy 620 niutonometrów. Ta odnowiona jednostka napędowa debiutuje w Klasie R i sprawia, że samochód może się pochwalić sportowym charakterem i znacznie lepszymi osiągami niż u poprzednika. Z nowym motorem Klasa R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i może uzyskać prędkość maksymalną 235 km/h.

Dzięki jednostce napędowej R 350 BlueTEC 4MATIC, Mercedes-Benz oferuje jeden z najczystszych modeli dieslowskich na świecie. Silnik V6 osiąga moc 155 kW (211 KM) przy wysokim momencie obrotowym równym 540 Nm. W porównaniu z po-przednimi wariantami, model ten uzyskuje znaczną oszczędność paliwa oraz niższą emisję spalin przy znacznie lepszych osiągach. Wyposażony w niezwykle czuły system kontroli emisji AdBlue©, silnik ten zużywa średnio o 0,3 l paliwa mniej przy spalaniu 8,4 litra oleju napędowego na sto kilometrów, emitując przy porównywalnie niską ilość zanieczyszczeń, tak jak w przypadku silnika benzynowego. Pojazd z silnikiem BlueTEC spełnia normy emisji spalin EU6 przewidziane na 2014 r. Wszystkie pozostałe wersje benzynowe i wysokoprężne Klasy R są zgodne z normą EU5.

Mercedes Klasy R 2010 na naszym fotoblogu.

Źródło: Mercedes-Benz