Mercedes-Benz ma najbardziej zadowolonych klientów

Mercedes-Benz ma najbardziej zadowolonych klientów28.06.2010 Nie ma marki, z której właściciele byliby bardziej zadowoleni, niż z Mercedes-Benz. Potwierdza to duże badanie stopnia satysfakcji nabywców samochodów, przeprowadzone przez renomowaną J.D. Power and Associates Index.

Marka Mercedes-Benz pokonała w tym badaniu wszystkie inne marki i zajęła pierwsze miejsce. Ponadto Klasa C Mercedes-Benz i model CLK zdobyły pierwsze miejsca w swoich kategoriach. Stąd wniosek, że najbardziej zadowolonych kierowców można znaleźć w Mercedesach.

Najlepszym znawcą jest klient – zgodnie z tym założeniem powstała w 1968 roku działająca globalnie firma badań rynkowych J.D. Power z siedzibą w Los Angeles, która regularnie bada stopień satysfakcji właścicieli samochodów. Ankieta w ramach badania J.D. Power 2010 Vehicle Ownership Satisfaction Study 2010SM po raz drugi została zrealizowana online. Badanie obejmowało 16.330 niemieckich kierowców, których pytano o doświadczenia związane ze swoimi samochodami. Warunkiem uczestnictwa było ok. dwuletnie użytkowanie danego modelu pojazdu i pokonanie przynajmniej 34.000 kilometrów. W ten sposób uzyskano opinie, względnie doświadczenia wynikające z przebiegu łącznie ponad 500 milionów kilometrów. Kryteriami oceny, pozwalającymi jednoznacznie ocenić słabe i silne strony poszczególnych samochodów, była jakość wykonania, niezawodność, atrakcyjność, usługi serwisowe i koszty utrzymania.

Badanie J.D. Power Vehicle Ownership Satistfaction Study (VOSSSM), wykorzystywane jako poradnik przy kupnie, obejmowało ponad 100 modeli, podzielonych na 9 klas. Spośród wszystkich marek pierwsze miejsce zdobyła marka Mercedes-Benz. Jednocześnie Klasa C i model CLK zwyciężyły w swoich segmentach.

Dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz Cars, szef działu dystrybucji i marketingu: "Staramy się, aby nasi Klienci byli usatysfakcjonowani nie tylko naszymi produktami, ale również naszą opieką i naszym serwisem. Cieszymy się z ewidentnej poprawy we wszystkich tych sferach i na najróżniejszych rynkach. W końcu dobry kontakt z klientem i zapewnienie wysokiej jakości w pełnym zakresie to czynniki na stałe związane z pozycjonowaniem marki Mercedes-Benz – a wynik stanowi potwierdzenie naszych wysiłków."

Pozytywny wizerunek marki Mercedes-Benz, jako marki samochodów kategorii Premium, uzupełniają najnowsze prognozy cen odsprzedaży, obliczane przez niezależnych analityków rynku. Zgodnie z tymi badaniami dla czterech modeli Mercedesa przewiduje się najmniejszą stratę wartości w odpowiednich segmentach. "Mistrzem wartości 2010" mogą się w związku z tym mienić Klasy E, C, S i R.

Źródło: Mercedes-Benz