Doskonały w formie: Mercedes Klasy C Coupe

Doskonały w formie: Mercedes Klasy C Coupe01.03.2011
Nowy model korzysta z technologii wprowadzonej niedawno, najnowszej Klasy C, ubranej w wyrazistą szatę coupe. Skutkiem jest czysta radość z jazdy przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa.

Design: Dynamiczny z klasycznymi proporcjami coupe
Z boku nowe coupe fascynuje kompaktowymi proporcjami, niską sylwetką (o 41 mm niższą od limuzyny) z muskularnym tyłem i wąskim słupkiem C w klasycznej trójbryłowej formie. Typowe cechy charakterystyczne dla nadwozia coupe to: krótki zwis z przodu, długa maska, mocno pochylona szyba przednia i długi, wyciągnięty dach. Przeszklona przestrzeń pasażerska, sięga daleko za tylną oś i przez płasko ustawioną tylną szybę przechodzi w krótki, sportowy tył.

Doskonały w formie: Mercedes Klasy C Coupe 1 Podczas gdy unosząca się do tyłu charakterystyczna linia zdradza pokrewieństwo z Klasą C, dynamicznie poprowadzone krawędzie boczne słupka C stanowią element zupełnie indywidualny. Ciekawy element stanowią również boczne listwy ozdobne.

Przód i tył: Typowe coupe, typowa Klasa C
Z przodu nowe coupe ukazuje typowe oblicze Klasy C, wzbogacone jednak o indywidualne akcenty. Dominującą rolę odgrywa tu atrapa, jako element centralny wyraźnie wspierana przez zderzak. Od centralnej gwiazdy Mercedesa odchodzą w każdą stronę dwa typowe dla coupe chromowane żebra, które podnosząc się na zewnątrz potęgują sportowe wrażenie rozciągniętego w poziomie, niskiego przodu. W linii głównej widać wyraźne wyostrzenie przodu pojazdu, które jest przejmowane i kontynuowane przez partie boczne. Następnie lampa przyjmuje kształt linii bocznej, łącząc w ten sposób łagodnie przód z bokiem. Dynamiczny kształt reflektorów z przezroczystego szkła razem z maską, atrapą i osłoną zderzaków podkreśla wyostrzony charakter przedniej partii samochodu.

Linia dachu nad tylną osią z mocno pochyloną szybą i opływowymi słupkami C skraca optycznie tył. Szerokie sfazowanie górnej krawędzi pokrywy bagażnika, wzmacnia kompaktowy charakter tyłu, a przesunięte daleko na zewnątrz światła tylne optycznie go poszerzają. Poziome światła podkreślają wrażenie szerokiej, nisko osadzonej sylwetki. Dyfuzor w dolnej części tylnego zderzaka i układu wydechowego nadaje tyłowi lekkości i dodatkowo podkreśla jeszcze sportowy, dynamiczny charakter.

Doskonały w formie: Mercedes Klasy C Coupe 2 Wnętrze: Najwyższa jakość z ekskluzywnymi akcentami barwnymi
Deska rozdzielcza otrzymała sportowy, szlachetny charakter. Trzy okrągłe zegary z ozdobnymi pierścieni prezentują kierowcy sportowe ambicje coupe. Seryjna jest również nowa generacja trójramiennej kierownicy z chromowanym środkiem, wprowadzona wraz z nowym CLS. Centralne dysze nawiewu powietrza w kształcie trapezów i okrągłe zewnętrzne dysze podkreślają elementy ozdobne. Panel obsługi zespołu komunikacyjno-informacyjnego należy do nowej generacji przyrządów z powiększonymi srebrnymi klawiszami. Razem z matowymi przyciskami, partiami błyszczącymi i nowym pokrętłem obsługi podkreślają one wrażenie wnętrza wysokiej jakości.

Wspaniałym detalem deski rozdzielczej jest duży element ozdobny, sięgający od środkowych dysz nawiewu powietrza przez część przeznaczoną dla pasażera aż po prawą zewnętrzną dyszę nawiewu, który podkreśla charakter wnętrza zaprojektowany we wspaniałym stylu. Klasa C Coupe to pełnowartościowy samochód czteroosobowy z komfortowymi, sportowymi, integralnymi siedzeniami dla wszystkich osób. Opcjonalnie dostępne są składane oparcia tylne, zwiększające pojemność bagażnika.

Nowa generacja telematyki: Większy komfort obsługi, atrakcyjny wygląd
Klasa C Coupe dysponuje nową generacją telematyki, która swoją światową premierę miała w limuzynie i kombi. Do głównych nowości należą: większy komfort obsługi, większe wyświetlacze, wyświetlanie SMS oraz bezprzewodowe odtwarzanie muzyki przez Bluetooth i złącze USB, umieszczone teraz w podłokietniku.

Doskonały w formie: Mercedes Klasy C Coupe 3 Multimedialny system COMAND Online oferuje po raz pierwszy dostęp do internetu. Klient może swobodnie serfować po stronach internetowych podczas postoju albo przeglądać strony Mercedes-Benz Online, łączone bardzo szybko i łatwe w obsłudze także podczas jazdy. Do zintegrowanych usług należą informacje pogodowe i wyszukiwanie celów specjalnych przez Google oraz wprowadzanie trasy, skonfigurowanej uprzednio w komputerze przez Google Maps. Także nawigację COMAND Online wzbogacono o nowe funkcje. Nowością jest optyka 3D z plastycznymi makietami miast oraz możliwość zapamiętywania przejechanych tras i ich późniejszego powtarzania, zapisywania osobistych celów specjalnych lub importowania ich przez kartę SD oraz sygnalizowania czterech tras alternatywnych na mapie nawigacyjnej, w tym wariantu szczególnie ekonomicznego.

Becker® MAP PILOT to korzystna cenowo oferta nawigacji dla najprostszego urządzenia Audio 20 CD, dostępna też jako wyposażenie opcjonalne. Zalety w stosunku do rozwiązań dostępnych na rynku stanowią między innymi: zintegrowany układ obsługi z centralnego panelu i ekranu Audio-20, ukryte miejsce montażu w schowku pod szybą przednią oraz możliwość aktualizacji przez portal internetowy.

Napęd: Wielka moc, niskie zużycie
Trzy silniki benzynowe i dwa agregaty wysokoprężne, do wyboru, zapewniają Klasie C Coupe mocny napęd. Wspólną cechą ich wszystkich jest bezpośredni wtrysk paliwa i funkcja ECO start/stop. Wszystkie silniki posiadają odznakę BlueEFFICIENCY, co sygnalizuje ich wyjątkowo ekonomiczne i ekologiczne gospodarowanie paliwem.

Doskonały w formie: Mercedes Klasy C Coupe 4 Wszystkie wersje automatyczne dysponują teraz udoskonaloną siedmiostopniową skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS (seryjna dla samochodów z silnikami benzynowymi C 250 i C 350). Warianty z silnikami wysokoprężnymi C 220 CDI i C 250 CDI oraz bazowy wariant benzynowy C 180 są wyposażone seryjnie w sześciostopniową mechaniczną skrzynię biegów. Topową jednostką w ofercie jest silnik benzynowy V6 w technologii C 350 BlueEFFICIENCY z wydajnym wtryskiem bezpośrednim BlueDIRECT. Jego moc wynosi 225 kW (306 KM) przy momencie 370 Nm. Zużycie: w trybie mieszanym 6,8 l/100 km.

Czterocylindrowe silniki benzynowe dysponują bezpośrednim wtryskiem oraz turbodoładowaniem i charakteryzują się wysoką mocą przy ogromnej oszczędności paliwa. Najoszczędniejszym modelem Coupe jest C 220 CDI BlueEFFICIENCY z mechaniczną skrzynią sześciostopniową i montowaną seryjnie funkcją ECO start/stop.

Zużywa on przeciętnie 4,4 l oleju napędowego na 100 km. Oznacza to emisję 117 g CO2 na kilometr. C 250 CDI BlueEFFICIENCY wystarcza 4,9 l oleju napędowego/100 km w mieszanym cyklu zużycia paliwa. Oznacza to emisję 128 g CO2 na kilometr.

Zawieszenie: Ogromna zwrotność i wysoki komfort
Z dynamicznymi silnikami perfekcyjnie harmonizuje seryjne zawieszenie AGILITY CONTROL. Bazuje ono na systemie amortyzatorów o zmiennej charakterystyce. W normalnym trybie jazdy i przy niewielkim pobudzaniu amortyzatorów siły tłumiące zmniejszają się automatycznie, co ma wyraźny wpływ na komfort jazdy – bez strat w zakresie bezpieczeństwa jazdy. Przy wyższych siłach działających na amortyzatory, na przykład podczas dynamicznego pokonywania zakrętu lub przy szybkich zmianach kierunku jazdy, aktywowana jest natomiast maksymalna siła tłumiąca, efektywnie stabilizująca pojazd. Uzupełnieniem zawieszenia AGILITY CONTROL jest opcjonalnie dostępny dynamiczny układ kierowniczy.

Doskonały w formie: Mercedes Klasy C Coupe 5 Precyzyjne prowadzenie kół: Oś przednia z potrójnym wahaczem, oś tylna prowadzona przestrzennie
Na osi przedniej zastosowano konstrukcję potrójnego wahacza z kolumnami McPhersona. Dolny poziom wahaczy składa się z dwóch pojedynczych elementów wykonanych z aluminium. Wzmocniony stabilizator jest połączony z amortyzatorem, który też aktywnie uczestniczy w prowadzeniu przednich kół.

W prowadzonej przestrzennie osi tylnej koło jest zamocowane na pięciu niezależnych od siebie, elastycznie łożyskowanych wahaczach. Dzięki takiej inteligentnej konstrukcji każde koło osi tylnej ma w zasadzie swobodę tylko jednego ruchu: kontrolowanego resorowania. Oprócz seryjnego zawieszenia AGILITY CONTROL Coupe może być wyposażony opcjonalnie w obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie z twardszymi, krótszymi sprężynami, sztywniejszymi amortyzatorami i silniejszymi drążkami skrętnymi. W jego skład wchodzi też sportowy dynamiczny układ kierowniczy.

Systemy asystenckie: Ostrzegają i pomagają
Seryjne poduszki powietrzne, napinacze i ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa przy wszystkich siedzeniach stanowią bogate wyposażenie bezpieczeństwa Klasy C Coupe. W razie wypadku błyskawicznie napełniają się przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszka kolan po stronie kierowcy oraz poduszki głowy.

Ochrona boczna złożona z poduszek powietrznych głowy i klatki piersiowej umożliwia dokładną ochronę poszczególnych części ciała. Przechodniów chroni w Coupe aktywna aluminiowa maska.

Liczne systemy pomocnicze, od układu rozpoznawania zmęczenia ATTENTION ASSIST do automatycznego utrzymywania odległości DISTRONIC PLUS, pomagają kierowcy Coupe i wszechstronnie go chronią. Systemy bazują na radarach, kamerach oraz czujnikach najnowszej technologii i reagują na najczęstsze przyczyny wypadków: zbyt małą odległość, przemęczenie i ciemność.

Doskonały w formie: Mercedes Klasy C Coupe 6 Zestawienie systemów pomocniczych, które w newralgicznych sytuacjach tylko ostrzegają albo aktywnie ingerują:

  • Układ zapobiegający blokowaniu kół ABS
  • Adaptacyjny asystent świateł drogowych
  • Aktywny asystent pasa ruchu
  • Aktywny asystent kąta martwego
  • ATTENTION ASSIST
  • DISTRONIC PLUS z BAS PLUS
  • Elektroniczny program stabilizacji ESP®
  • Asystent świateł drogowych
  • Asystent limitu prędkości
  • Intelligent Light Systems ILS
  • PARKTRONIC ze wspomaganiem parkowania
  • PRE-SAFE®
  • Hamulec PRE-SAFE®
  • Asystent pasa ruchu
  • Asystent kąta martwego

Klasy C Coupe będzie wprowadzany na rynek od czerwca 2011 roku.

Źródło: Mercedes-Benz