Panamera i Panamera 4, światowa premiera w Pekinie

Panamera i Panamera 4, światowa premiera w Pekinie23.02.2010
Od maja br. w ofercie Porsche znajdą się nowe, podstawowe wersje Gran Turismo: Panamera i Panamera 4. Oba będą napędzane nowym, 3,6-litrowym silnikiem V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, rozwijającym moc 300 KM (220 kW) ...

...i dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Zgodnie ze stosowanym przez Porsche oznaczeniem typów, Panamera ma napęd na tylne koła, natomiast Panamera 4 będzie wyposażona seryjnie w aktywny napęd na wszystkie koła.

Wprowadzenie na rynek nowych modeli Gran Turismo jest doskonałym przykładem konsekwentnej realizacji strategii „Porsche Intelligent Performance”: oba modele z dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) i funkcją Auto Start-Stop zużywają znacznie poniżej dziesięciu litrów paliwa na 100 kilometrów według NEFZ (nowego europejskiego cyklu jazdy). Panamera zadowala się 9,3 litrami na 100 kilometrów, Panamerze 4 spala niewiele więcej - średnio 9,6 litra na 100 kilometrów. Zoptymalizowane pod względem oporów toczenia, 19-calowe opony (dostępne jako opcja) obniżają wartości spalania o dalsze 0,2 litra. Emisja CO2 w przypadku obu wersji wynosi odpowiednio 213 g/km (Panamera) i 220 g/km (Panamera 4). Oba silniki V6 spełniają surowe normy emisji spalin EU5 w Europie i LEV w USA.

Oszczędność i typowe dla Porsche imponujące osiągi, w przypadku nowych Gran Turismo z silnikiem V6, absolutnie nie wykluczają się wzajemnie. Jest to między innymi efektem konsekwentnego stosowania lekkich elementów konstrukcji samochodu. Drzwi, pokrywa silnika, elementy zawieszenia, błotniki i pokrywa bagażnika wykonane są z aluminium lub jako mieszane konstrukcje aluminiowo - magnezowe. Zupełnie nowy, produkowany w fabryce w Zuffenhausen silnik V6, o kącie rozchylenia cylindrów 90 stopni, jest o około 30 kilogramów lżejszy, niż ośmiocylindrowa jednostka napędowa z Panamery S i 4S. Dzięki tym rozwiązaniom waga nowych wersji Panamery wynosi zaledwie 1 730 kg.

Podobnie jak sprawdzone modele V8, także Panamera i Panamera 4, jako rasowe Gran Turismo, łączą w sobie sportowy charakter z wysokim komfortem i przydatnością w życiu codziennym. Obok seryjnie stosowanego klasycznego zawieszenia (dostępnego opcjonalnie także z PASM – aktywną regulacją tłumienia amortyzatorów), na życzenie oferowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z dodatkowym zasobnikiem powietrza. Umożliwia ono uzyskanie bardzo szerokiego zakresu charakterystyki prowadzenia samochodu, łącząc jeszcze większy komfort jazdy z ekstremalnie sportową dynamiką.

Światowa premiera Panamera i Panamera 4 odbędzie się na Salonie Samochodowym w Pekinie, rozpoczynającym się 23 kwietnia 2010 r. Obie nowe wersje pojawią się na polskim rynku w maju br.

Zdjęcia Porsche Panamera i Panamera 4 na naszym fotoblogu.

Źródło: Porsche