Nowe Renault Austral 2025 - wyrazisty design i jeszcze wyższy komfort

Nowe Renault Austral 2025 - wyrazisty design i jeszcze wyższy komfort30.04.2025
Nowe Renault Austral posiada całkowicie przeprojektowany przód i tył nadwozia oraz nową sygnaturę świetlną, która nadaje mu styl spójny z modelami Rafale i Nowym Renault Espace.

Wprowadzone do sprzedaży w 2022 roku Renault Austral jest jedynym w swoim rodzaju SUV-em. Ten model – kompaktowy z zewnątrz, przestronny i modularny wewnątrz – wyróżnia się bezkonkurencyjną w segmencie C wszechstronnością i stanowi wraz z Renault Espace i Renault Rafale wzajemnie uzupełniającą się gamę hybrydowych modeli Renault, mającą zapewnić marce zapowiedziane w planie strategicznym Renaulution odzyskanie pozycji w segmentach C i D.

Nowe Renault Austral zostało gruntownie zmodernizowane wzorem jego całkowicie zmienionego przodu. Poprzez zastosowanie w nim nowych kanonów stylistycznych Renault, widocznych na większości elementów nadwozia, jego design stał się spójny z designem pozostałych hybrydowych modeli marki z segmentów C i D – Rafale i Nowego Espace.

Renault Austral 2025

Nowe Renault Austral jest dostępne w trzech wersjach: Evolution, Techno i Esprit Alpine i trafi do sprzedaży na rynki kilku krajów europejskich latem bieżącego roku.

"Renault Austral, flagowy model umacniania pozycji marki wśród aut z segmentu C, jest unikalną ofertą na rynku. Pomimo kompaktowych wymiarów Austral mierzy wysoko – oferuje nadzwyczaj przestronne wnętrze dzięki przesuwanej tylnej kanapie, wyjątkowo efektywny energetycznie zespół napędowy E-Tech o mocy 200 KM i szereg godnych wyższego segmentu systemów pokładowych, takich jak: 4Control advanced, rozpoznawanie kierowcy umożliwiające automatyczną aktywację jego profilu czy openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google. Niezwykle wszechstronne i jeszcze bardziej pożądane dzięki unowocześnionemu designowi Nowe Renault Austral posiada wszelkie atuty, aby zdobyć jeszcze większe uznanie wśród klientów." - Bruno Vanel, wiceprezes ds. produktów marki Renault

Design nadwozia: wyszukany styl i rasowa elegancja

Całkowicie zmieniona linia nadwozia

Design nadwozia nowego Renault Austral został dogłębnie zmodernizowany. Design nowej maski, przedni zderzak i grill podkreślają przebojowy temperament auta, podobnie jak Rafale i Nowy Espace. Małe romby 3D wkomponowane w zderzak otaczają logo marki umieszczone centralnie i dodatkowo uwydatniają tożsamość auta. Precyzja wykonania tych detali idzie w parze z mocno technologicznym designem nowych przednich i tylnych świateł. Modernizacja stylistyczna objęła także szereg innych elementów nadwozia. W szczególności górna i środkowa część tylnej klapy zyskały bardziej elegancki wygląd.

Renault Austral 2025

Nowe Renault Austral jest nadal dostępne w kolorach szarym schiste, czarnym etoile, białym perłowym i czerwonym flamme, a od teraz również z dwoma nowymi kolorami nadwozia: niebieskim naxos i białym perłowym satin. Kolory szary schiste satin i biały perłowy satin są zarezerwowane dla poziomu wyposażenia esprit Alpine. Oferta nadwozi dwukolorowych z dachem wykończonym w kolorze czarnym etoile, ciesząca się powodzeniem wśród klientów, jest teraz dostępna już od wersji techno.

Tylne błotniki zyskują ochronę przed rozpryskami żwiru w postaci poziomych listew umieszczonych przy dolnych bocznych krawędziach nadwozia, wykończonych w kolorze czarnym Grand Brillant. Dzięki ich kształtom sylwetka nowego Renault Austral zyskuje bardziej sportowy wygląd. Nadkola i dolne pasy nadwozia są również wykończone w kolorze czarnym Grand Brillant, natomiast grill jest oferowany w kolorze szarym Métal w wersji wyposażenia techno i w kolorze Ice Black (czarnym błyszczącym metalizowanym) w wersji esprit Alpine.

Unikalna sygnatura świetlna

Nowe Renault Austral wyróżnia się całkowicie nowymi sygnaturami świetlnymi, tworzonymi przez nowe klosze przednich i tylnych lamp oraz świateł do jazdy dziennej (DRL) w kształcie półrombów wbudowanych w zderzaki. Przednie światła oferowane są w dwóch różnych technologiach, w tym w technologii LED Adaptative Vision dostępnej w standardzie. Technologia LED Matrix Vision steruje inteligentną aktywacją zwiększonej liczby segmentów diod, aby zapewnić optymalną skuteczność oświetlenia i wysoki komfort widzenia bez oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka. Kierowca ma też możliwość jazdy ze stale włączonymi światłami drogowymi, które zapewniają maksymalne oświetlenie drogi niezależnie od natężenia ruchu.

Renault Austral 2025

Po włączeniu nowe tylne światła tworzą geometryczne kształty podzielone na siedem części, co stanowi nawiązanie do chińskiej łamigłówki – tangramu. Po wyłączeniu światła te tworzą bardzo nowoczesny efekt „pływających kostek lodu”.

Za kierownicą – większa przyjemność prowadzenia i podróżowania

Komfort w centrum uwagi

Kierowca i pasażerowie Nowego Renault Austral mogą się cieszyć wyższym komfortem za sprawą nowych foteli zapewniających lepsze podparcie boczne i w obrębie barków, a co za tym idzie – lepszą pozycję za kierownicą. Dodatkowo poprawiono ergonomię usytuowania dźwigni zmiany biegów po prawej stronie kierownicy, aby uniknąć mylenia jej z manetką wycieraczek.

Poprawa komfortu akustycznego jest wyraźnie odczuwalna natychmiast po uruchomieniu silnika. Za sprawą nowego koła pasowego wału korbowego wraz z osłoną oraz dzięki umieszczeniu materiału wygłuszającego w przegrodzie czołowej i przepustach kablowych udało się obniżyć o sześć decybeli poziom hałasu emitowanego na zewnątrz na wolnych obrotach (1400 obr./min).

Poprawa aeroakustyki dostrzegalna jest także podczas jazdy w kabinie. Nowe uszczelki drzwiowe i bardziej aerodynamiczne, przeprojektowane lusterka przyczyniły się do zmniejszenia o dwa decybele hałasu w kabinie generowanego przez przepływ powietrza. W wersji wyposażenia esprit Alpine klejone szyby boczne z przodu, dzięki trójwarstwowej budowie i zwiększonej grubości, obniżają hałas słyszalny przez pasażerów z przodu o sześć decybeli.

Wszystkie wymienione powyżej ulepszenia techniczne umożliwiły zmniejszenie poziomu hałasu aeroakustycznego pochodzącego z układu napędowego o połowę.

Renault Austral 2025

Do lepszego wyciszenia kabiny przyczynia się także obniżenie poziomu drgań mechanicznych. Nowe poduszki mocowania silnika i zmiana kalibracji układu hybrydowego w zależności od zakresu prędkości obrotowej silnika umożliwiły zmniejszenie hałasu o osiem decybeli przy stałej prędkości.

Zwiększona przyjemność prowadzenia

Nowe Renault Austral, nadal wyposażone w system 4Control advanced i ustawienia Multi Sense, wyznacza nowe wzorce w zakresie dynamicznej jazdy dzięki ogranicznikom skoku przejętym z Renault Rafale oraz dzięki zupełnie nowym amortyzatorom. Specjalna konfiguracja amortyzatorów przekłada się zarówno na skuteczniejsze tłumienie drgań, jak i na lepsze utrzymanie toru jazdy.

Zwiększony rozmiar opon wpływa na lepsze trzymanie się drogi. W wersji wyposażenia evolution mają one teraz średnicę 18 cali. Aby zwiększyć wszechstronność zastosowań, system Extended Grip jest teraz kompatybilny z oponami w rozmiarach 18 i 20 cali. W wersji 20 calowej oferowane są także zupełnie nowe opony całoroczne spełniające wymogi stawiane oponom zimowym i w niewielkim stopniu wpływające na emisję CO2 przez samochód (maksymalnie o jeden gram na kilometr więcej).

Zespół napędowy full hybrid E Tech 200 KM, w który wyposażono nowe Renault Austral, został poddany ulepszeniom względem pierwotnej wersji wypuszczonej na rynek. Z kolei automatyczna bezsprzęgłowa skrzynia biegów otrzymała nowe oprogramowanie, które gwarantuje krótsze czasy reakcji i eliminuje wszelkie wrażenie bezwładności, zwłaszcza w przypadku wymuszonej redukcji biegów (kickdown pedału przyspieszenia) lub przy przyspieszaniu na wyższych biegach. Prowadzenie jest jednocześnie płynniejsze, bardziej dynamiczne i przyjemniejsze, zwłaszcza podczas przyspieszania od 40 do 80 km/h.

Renault Austral 2025

Dla przypomnienia zespół napędowy full hybrid E Tech 200 KM składa się ze spalinowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1,2 l o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm oraz z dwóch silników elektrycznych:

  • głównego silnika elektrycznego o mocy 50 kW (70 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, zasilanego z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh/400 V, który zapewnia napęd podczas jazdy w trybie elektrycznym;
  • oraz dodatkowego silnika elektrycznego, tzw. rozrusznika wysokonapięciowego (HSG – High voltage Starter Generator) o mocy 25 KM i momencie obrotowym 50 Nm, który odpowiada za rozruch silnika spalinowego i zmianę biegów.

Zespół napędowy full hybrid E Tech 200 KM, plasujący się w awangardzie osiągów i zgodności z regulacjami (spełnia wymogi przyszłej normy czystości spalin Euro 6e bis), pozwala ograniczyć zużycie paliwa w Nowym Renault Austral w cyklu mieszanym WLTP do 4,7 l/100 km (przy emisji 106 g CO2 na km).

Inteligentna automatyczna skrzynia biegów samoczynnie wybiera jeden z poniższych trybów pracy zespołu napędowego E Tech full hybrid:

  • w 100% elektryczny (koła napędza wyłącznie silnik elektryczny);
  • hybrydowy dynamiczny (koła są napędzane wspólnie przez silniki spalinowy i elektryczny);
  • e drive (silnik elektryczny napędza koła, silnik spalinowy doładowuje akumulator trakcyjny);
  • spalinowy (pracuje wyłącznie silnik benzynowy, który napędza koła i/lub doładowuje akumulator trakcyjny);
  • rekuperacyjny (koła napędzają silnik elektryczny, który doładowuje akumulator trakcyjny).
Renault Austral 2025

Dzięki skróconym czasom zmiany przełożeń i inteligentnemu sterowaniu automatyczna skrzynia biegów zapewnia bardzo atrakcyjne przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca (od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy) i na wyższych biegach (od 80 do 120 km/h w 5,6 sekundy). Zoptymalizowana zmiana biegów sprawia, że osiągi te nie mają ujemnego wpływu na komfort jazdy.

Zespół napędowy mild hybrid 160 KM – dostępny na wybranych rynkach

W zależności od kraju gama Renault Austral może obejmować drugi zespół napędowy mild hybrid 160 KM (niedostępny we Francji). Składa się on z nowego czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,3 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, współpracującego z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów typu CVT, litowo-jonowego akumulatora 12 V i rozruszniko-alternatora. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,2 l/100 km, a emisja CO2 140 g/km.

Większa zwrotność auta i przyjemność z jazdy za sprawą systemu 4Control advanced i ustawień Multi Sense Nowe Renault Austral, wyposażone w system czterech kół skrętnych 4Control advanced, jest bardziej dynamiczne na drodze i zwrotniejsze w mieście. To unikatowe w segmencie C rozwiązanie, połączone z wielowahaczową tylną osią, zapewnia jednocześnie większą przyjemność jazdy, większe bezpieczeństwo i mniejszy promień skrętu. Skuteczniejsze tłumienie bocznych przechyłów nadwozia sprawia, że zachowanie samochodu przy pokonywaniu zakrętów i zmianach kierunku jest znacznie pewniejsze i bardziej dynamiczne.

Renault Austral 2025

Zmienny kąt skrętu kół w tylnym zawieszeniu pozwala uzyskać optymalne ustawienie wszystkich czterech kół względem drogi na nierównych i zniszczonych nawierzchniach. Tak wyjątkową stabilność udało się uzyskać poprzez dodanie siłownika, który podczas szybkiej jazdy lub przy pokonywaniu zakrętów z prędkością ponad 50 km/h powoduje mikroskręt tylnych kół (maksymalnie o jeden stopień) w tym samym kierunku co koła przednie. Przy małych prędkościach tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do kół przednich, o kąt do pięciu stopni, co zapewnia autu niezrównaną zwrotność, zwłaszcza podczas jazdy w mieście. Średnica zawracania Australa z systemem 4Control advanced wynosi zaledwie 10,1 m, wobec 11,2 m w wersjach bez tego systemu (z dwoma kołami skrętnymi).

Ustawienia Multi Sense, dostępne z poziomu ekranu multimedialnego, pozwalają spersonalizować wrażenia z jazdy (siła oporu kierownicy, szybkość reakcji silnika, zwrotność układu jezdnego), zmienić kolor oświetlenia we wnętrzu i podświetlenie zespołu zegarów zgodnie z jednym z czterech trybów: Eco, Sport, Comfort i Perso.

Wnętrze: więcej przydatnych technologii pokładowych

Unikalny system rozpoznawania kierowcy

Nowe Renault Austral jest wyposażone w unikalny w tej gamie system rozpoznawania kierowcy. Jest on obsługiwany za pośrednictwem kamery wbudowanej w lewy słupek przedniej szyby (słupek A). Po aktywacji profilu użytkownika (użytkownik musi na początek zarejestrować się za pośrednictwem ekranu multimedialnego) możliwa staje się automatyczna aktywacja następujących spersonalizowanych ustawień przy wsiadaniu do samochodu: menu powitalnego, ulubionych stacji radiowych i multimediów, ustawień pozycji za kierowcą (elektryczna regulacja ustawień fotela kierowcy i bocznych lusterek) oraz aplikacji w systemie openR link ze zintegrowanymi usługami Google.

Renault Austral 2025

Przy każdym otwarciu drzwi kierowcy następuje także aktywacja funkcji rozpoznawania twarzy. Do jej działania niezbędne jest uprzednie utworzenie profilu użytkownika za pośrednictwem ekranu multimedialnego i zarejestrowanie obrazu twarzy za pomocą kamery pokładowej. Dane nie są przesyłane do serwera, pozostają zapisane wyłącznie w pamięci komputera pokładowego.

Bardziej przyjazne wnętrze

Oprócz atrakcyjnego wyglądu, nowe przednie fotele zapewniają również lepsze podparcie z boku i w obrębie barków. W ofercie pojawiają się nowe rodzaje tapicerki, w tym tapicerka „Egée” wykorzystująca tkaninę pochodzącą w 98% z recyklingu (dostępna w wersjach wyposażeniowych evolution i techno).

Niespotykana w segmencie C przestronność i modularność wnętrza

Nowe Renault Austral wyróżnia się w swoim segmencie kanapą w drugim rzędzie siedzeń przesuwaną w zakresie 16 cm, odchylaną do trzech położeń (25°/27°/29°) i składaną w układzie 2/3–1/3. Pasażerowie na tylnych miejscach dysponują promieniem 27,4 cm na wysokości kolan i ponad 90 cm odległości od siedzisk do dachu, co zapewnia wygodną pozycję ciała, sprzyjającą podróżowaniu na długich trasach.

Łatwy dostęp do bagażnika zapewnia automatycznie otwierana klapa. Pojemność przestrzeni bagażowej różni się w zależności od zespołu napędowego: w przypadku mild hybrid 160 KM wynosi ona od 555 do 1761 litrów (w zależności od konfiguracji tylnej kanapy), a w przypadku full hybrid E Tech 200 KM – od 527 do 1736 litrów. Ponadto w bagażniku zamontowane jest także gniazdo 12 V.

Trzy wersje wyposażenia o specyficznej charakterystyce

Nowe Renault Austral evolution z 18 calowymi obręczami kół dysponuje wnętrzem wyposażonym w: system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google, fotel pasażera z regulacją w pionie, płaty drzwi ze wstawkami w kolorze czarnym Grand Brillant i środkową konsolę obitą skórą ekologiczną (TEP).

Renault Austral 2025

Wersja wyposażenia techno obejmuje chromowane relingi dachowe, pakiet bezpieczeństwa (system monitorowania martwego pola, system wspomagania nagłego hamowania na wstecznym biegu i system ostrzegania o przeszkodach przy wyjeździe z miejsca postojowego na biegu wstecznym) oraz chromowane matowe wstawki na płatach drzwi.

Wersja esprit Alpine staje się pełnoprawnym poziomem wyposażenia i obejmuje czarne relingi dachowe, czarne obramowania szyb i nowe 20 calowe obręcze kół „Altitude” o kształcie przypominającym płatek śniegu. W jego kabinie panuje sportowa atmosfera. Tapicerka „twill”, z motywem wzorowanym na włóknach węglowych, jest wzbogacona przeszyciami na siedzeniach i oblamowaniami pasów bezpieczeństwa w kultowym niebieskim kolorze marki Alpine. Przednie fotele, z literą „A” wyhaftowaną na oparciach, są podgrzewane i wyposażone w elektryczną regulację ustawienia. Uzupełnieniem tej ekskluzywnej wersji wnętrza są obicia z Alcantary (w górnej części siedzeń, dolnej części kierownicy, na desce rozdzielczej i na płatach drzwi), progi drzwi z logo Alpine oraz aluminiowe sportowe pedały.

Komfortowy dostęp do Internetu i technologie mobilne

Podwójny ekran openR łączy 12 calowy cyfrowy zespół zegarów z 9 lub 12,3 calowym ekranem multimedialnym (w zależności od wersji). Całkowita powierzchnia ekranów, łącznie z wyświetlaczem przeziernym o przekątnej 9,3″, wynosi prawie 1000 cm2, czyli tyle co trzy tablety.

Oprócz ulepszonej łączności przez Bluetooth oraz systemy Carplay i Android Auto system multimedialny zyskuje nową szatę graficzną oraz powitalną sekwencję dźwiękową opracowaną we współpracy z Jeanem Michelem Jarrem.

Środkowa konsola jest wyposażona w ładowarkę indukcyjną, dwa gniazda USB C i gniazdo 12 V. Pasażerowie z tyłu mogą korzystać z dwóch gniazd USB C i gniazda 12 V umieszczonego z tyłu środkowego podłokietnika.

Renault Austral 2025

Bogata oferta akcesoriów

Wygląd zewnętrzny nowego Australa można spersonalizować przy pomocy pakietów kolorystycznych do wykończenia przodu nadwozia, dolnego pasa tylnego zderzaka i obudów bocznych lusterek. Pakiet jest dostępny w dwóch wersjach: „efekt karbonowy” i „jasnoszary”.

Przestrzeń ładunkową można zwiększyć przez zamontowanie na haku holowniczym kufra aero cargo box™ Renault,który pozwala zwiększyć tę przestrzeń o dodatkowe 310 litrów. Jego starannie dopracowany design pozwala zachować dostęp do tylnej części auta i nie zakłóca jego aerodynamiki, co oznacza, że zasięg Renault Austral pozostaje niezmieniony.

W ofercie dostępne są również metalowe stopnie i relingi dachowe, które podkreślają wygląd SUV a charakterystyczny dla Renault Austral.

Oferta akcesoriów kabinowych obejmuje organizer i matę na konsolę środkową, nakładkę na zagłówek przedniego fotela z wbudowanym uchwytem na iPada dla wygody pasażerów siedzących z tyłu, a także sportowe nakładki na pedały, podświetlane nakładki na progi oraz nakładkę na próg bagażnika i wkład ochronny na podłogę bagażnika.

Źródło: Renault