Renault Megane R.S. Trophy na Nordschleife

Renault Megane R.S. Trophy na Nordschleife20.06.2011
23 czerwca 2008 roku Renault Sport wyznaczyło swój pierwszy rekord przejazdu jednego okrążenia na Nordschleife należącej do słynnego toru Nürburgring przez produkcyjny pojazd z napędem na przednią oś. Było to Megane R26 R, ...

...a jedno okrążenie toru zabrało mu wtedy 8 minut i 17 sekund. 17 czerwca tego roku nowa limitowana edycja Megane R.S. – Trophy, o której pisaliśmy niedawno (tutaj można przeczytać artykuł na ten temat) okazała się lepsza o 9 sekund na tym samym odcinku. Ten wynik, to efekt zwiększenia mocy silnika do 265 KM, oraz optymalnego doboru opon.

Laurent Hurgon (kierowca testowy Renault Sport): Nordschleife to legendarny tor. Jego długość i charakterystyka różnią się od konwencjonalnego toru, czyniąc go wyjątkowym wyzwaniem, także od strony technicznej. Jest bardzo różnorodny, mamy odcinki, na których można jechać szybko, a nawet bardzo szybko oraz etapy z wieloma zakrętami, na których trzeba zwalniać. Zakręty takie, jak „Karusell” i „Pflanzgarten” na przykład są trudne zarówno dla pojazdu, jak i kierowcy. Jednak Megane R.S. Trophy było tam w swoim żywiole i jazda nim dawała poczucie pewności i bezpieczeństwa mimo trudnych warunków. Precyzyjnie ustawione zawieszenie Cup, amortyzatory, wytrzymałe hamulce, fotele Recaro, 195 kW mocy silnika, szybka dostępność maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 5000 obr./min. i opony Bridgestone RE 050A (235/35 R19) sprawiły, że mogłem w pełni wykorzystać potencjał tego samochodu. Z takim pakietem mogłem osiągnąć szybki czas okrążenia na torze, do którego należy zawsze podchodzić z pewną dozą pokory.

Źródło: Renault, opracowanie: BM