Polo w wersji sedan

Polo w wersji sedan01.11.2002
Optycznie Polo Sedan różni się od klasycznej wersji całkowicie nową linią dachu w formie łuku, który od środkowego słupka przechodzi elegancko w lekko opadający tył z dużymi światłami ...

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Sao Paulo, miała miejsce światowa premiera Volkswagena Polo w wersji sedan. Nowa wersja początkowo dostępna będzie tylko na rynku południowoamerykańskim, gdzie modele typu sedan, także w niższych klasach samochodów, cieszą się bardzo dużą popularnością. Polo "Sedan" dzięki swojej eleganckiej linii, starannie wykończonemu nadwoziu i wygodnemu wnętrzu może stanowić wzór do naśladowania w swojej klasie.

Polo w wersji sedan 1 Model ten, oparty na najnowszej generacji Volkswagena Polo, ma 4.179 mm długości i jest tym samym o 28,2 cm dłuższy od znanej w Europie wersji hatchback. Optycznie Polo Sedan różni się od klasycznej wersji całkowicie nową linią dachu w formie łuku, który od środkowego słupka przechodzi elegancko w lekko opadający tył z dużymi światłami.

Pojemność bagażnika w modelu sedan wynosi 432 litry i może być powiększona dzięki składanemu oparciu tylnej kanapy. Wysoka jakość materiałów, staranność wykończenia i komfort wnętrza są takie same jak w Polo hatchback.

Polo Sedan będzie wyposażone w jedną z dwóch benzynowych jednostek napędowych: silnik o pojemności 1,6 litra osiągający moc 74 kW / 101 KM i silnik 2-litrowy – 85 kW / 115 KM. Obie jednostki napędowe pozwalają Polo Sedan na uzyskanie maksymalnej prędkości 201 km/h i są dostępne przy wariantach wyposażenia Basis i Highline.

Polo w wersji sedan 2 Wersja sedan nowego Polo będzie produkowana równolegle z wersją hatchback w brazylijskich zakładach Volkswagena w Anchieta. Rozważana jest możliwość eksportu do poszczególnych krajów Europy oraz produkcji tego modelu w fabrykach koncernu na innych kontynentach.

Zakład Anchieta jest największym z pięciu brazylijskich zakładów Volkswagena. Udział Volkswagena w rynku brazylijskim wynosi około 28 procent, do dnia dzisiejszego koncern sprzedał tam 12,5 miliona pojazdów – więcej niż jakikolwiek inny producent działający w Ameryce Południowej.