Nowy Volkswagen Polo w polskich salonach

Nowy Volkswagen Polo w polskich salonach11.08.2009
Na Genewskim Salonie Samochodowym, na początku marca zadebiutował całkowicie nowy pod względem optycznym i technicznym Volkswagen Polo. Po uroczystej światowej premierze najmłodszy Volkswagen dostępny jest już w salonach sprzedaży ...

„Nowe Polo spełnia wysokie wymagania motoryzacyjne naszych czasów. Ekstremalnie efektywne technologie napędowe, najlepsze z możliwych bezpieczeństwo aktywne i bierne, jakość dotychczas niespotykana w tej klasie oraz wyjątkowa stylistyka piątej generacji tego popularnego modelu wytyczają nowe standardy.” – mówi prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG. „Polo bez wątpienia jest właściwą odpowiedzią na obecne potrzeby rynku. Dowodzą tego aktualne dane dotyczące przedsprzedaży. Stworzyliśmy Volkswagena, który przenosi doskonałą koncepcję Golfa do swojej klasy – klasy Polo“.

Nowy Volkswagen Polo w polskich salonach 1 „Nie ulega przy tym wątpliwości, że Polo w swojej klasie od nowa definiuje wiele pojęć, szczególnie w kwestii ochrony zasobów naturalnych.“ – uzupełnia dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego Marki Volkswagen. „Nowe Polo BlueMotion z silnikiem o mocy 90 KM zużywa zaledwie 3,6 litra paliwa na 100 km. Nowy silnik TSI o mocy 105 KM spala tylko 5,5 litra. Przy wszystkich silnikach benzynowych udało nam się osiągnąć redukcję zużycia odpowiednio od 8 do 20 procent, przy silnikach wysokoprężnych jest to od 5 do 15 procent. To na prawdę dobry wynik“.

Żaden inny samochód tej klasy nie sprawia wrażenia równie przemyślanego i wartościowego, jak nowe Polo. Komfort, jakość i bezpieczeństwo nabrały nowego wymiaru. Duży wpływ na jego właściwości ma również lepsza wytrzymałość struktury nadwozia. W obrębie przestrzeni na nogi udało się obniżyć stopień deformacji przy zderzeniu czołowym aż o 50 procent! W przypadku zderzenia bocznego wartość ta została zmniejszona o 20 procent. Nowy VW Polo jest tak zaprojektowany, aby między innymi uzyskać pięć gwiazdek w nowych testach EuroNCAP.

Seryjnie bezpieczny

Oferowane w Polsce Polo będzie wyposażone seryjnie w ABS, zestaw poduszek powietrznych o bardzo wysokiej skuteczności, obejmujący także poduszki typu Thorax chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich siedzeń), napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów, a także zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa, trzy zagłówki na tylnej kanapie oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.

Nowy Volkswagen Polo w polskich salonach 2 Do seryjnego wyposażenia Polo Trendline należą również elementy poprawiające komfort, takie jak elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane przednie okna, centralny zamek, oświetlenie i zaczepy w bagażniku, regulacja wysokości fotela kierowcy, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych oraz szyby termoizolacyjne w odcieniu zielonym. We wnętrzu wysoką jakość podkreśla kolor wykończenia czarny Titan i tkanina Metric.

Indywidualnie łączone rozwiązania Hightech

Opcjonalnie klienci mogą zamówić Polo z takimi rozwiązaniami jak: statyczne światła doświetlające pobocze, światła do jazdy dziennej, kurtyny powietrzne (system poduszek chroniących głowy dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu) czy nawigacja. Później oferta zostanie uzupełniona o szklany podnoszony dach panoramiczny i reflektory bi-ksenonowe.

Niższa masa i spalanie

Mimo znaczących udoskonaleń we wszystkich dziedzinach udało się obniżyć masę nadwozia Polo o 7,5 procent. Dzięki zastosowaniu nowych silników TDI i TSI oraz 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni DSG uzyskano znaczną redukcję spalania i emisji CO2. Nowy silnik 1.2 TSI – czterocylindrowa jednostka napędowa doładowywana turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem benzyny uzyskuje moc 77 kW / 105 KM zużywając tylko 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów (129 g/km CO2), czyli o 20 procent mniej, niż silnik o tej mocy stosowany w poprzednim modelu.

Pięć nowych silników dla Polo

W pierwszym roku obecności na rynku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami – czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi, o spektrum mocy od 44 kW / 60 KM do 77 kW / 105 KM.

Nowy Volkswagen Polo w polskich salonach 3Pięć z nich jest całkiem nowych lub po raz pierwszy oferowanych w Polo. Do nowych silników należą trzy jednostki wysokoprężne. Dzięki wtryskowi Common Rail, zastosowanemu po raz pierwszy w Polo, pracują one wyjątkowo efektywnie i komfortowo. O tym, jaki potencjał tkwi w nowych silnikach TDI pokazuje Polo 1.6 TDI o mocy 66 KW / 90 KM – w połączeniu z pakietem „BlueMotion Technologies” spala średnio 3,6 litra na 100 kilometrów i emituje 96 g/km CO2. Wynik ten czyni nowe Polo najoszczędniejszym i najczystszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie.

Polo na iPoda i iPhona

Wraz ze światową premierą Polo na Genewskim Salonie Samochodowym w Apple Store pojawiła się gra – wyścigi Polo na iPhon i iPod touch. Już po dwóch tygodniach w 39 krajach Volkswagen tą nowoczesną formą marketingu znalazł się na pierwszym miejscu w Download-Charts, wszedł nawet do Top Ten amerykańskiej listy pobranych plików. W przypadku nowego Polo Volkswagen postawił nie tylko na tradycyjną formę reklamy, lecz również na interaktywne media skierowane do użytkowników iPhonów i iPodów touch. Ponad 1,4 miliona pobrań w Apple Store w ciągu czterech tygodni świadczy o ogromnym zainteresowaniu, jakie na całym świecie wzbudziła nowa gra „Volkswagen Polo Challenge“.

Fakty w zestawieniu

Wersje wyposażenia

- Trendline
- Comfortline
- Highline

Silniki na początku sprzedaży w 2009

- 1.2 MPI o mocy 44 kW / 60 KM
- 1.2 MPI o mocy 51 kW / 70 KM
- 1.4 MPI o mocy 63 kW / 85 KM
- 1.6 TDI o mocy 55 kW / 75 KM
- 1.6 TDI o mocy 66 kW / 90 KM
- 1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 KM

Połączenia: silnik / przekładnia / wersja wyposażenia dla silników benzynowych

- 1.2 MPI o mocy 44 kW / 60 KM, SG-5* / Trendline
- 1.2 MPI o mocy 51 kW / 70 KM, SG-5 / Trendline, Comfortline, Highline
- 1.4 MPI o mocy 63 kW / 85 KM, SG-5, DSG-7* / Trendline, Comfortline, Highline
- 1.2 TSI o mocy 77 kW / 105 KM, SG-6, DSG-7 / Comfortline, Highline

Połączenia: silnik / przekładnia / wersja wyposażenia dla silników wysokoprężnych

- 1.6 TDI o mocy 55 kW / 75 KM, SG-5* / Trendline, Comfortline, Highline
- 1.6 TDI o mocy 66 kW / 90 KM, SG-5, DSG-7* / Trendline, Comfortline, Highline
- 1.6 TDI o mocy 66 kW / 90 KM, SG-5 / z pakietem „BlueMotion Technologies” dla Comfortline, Highline
- 1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 KM, SG-5 / Comfortline, Highline

* SG = przekładnia manualna, DSG = przekładnia dwusprzęgłowa

Ważne zmiany w porównaniu z poprzednim modelem

- Nowe silniki TDI Common Rail i TSI
- Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5
- Zużycie paliwa mniejsze nawet o 20 procent
- Wariant BlueMotion ze spalaniem 3,6 litra wytycza nowe standardy
- Po raz pierwszy innowacyjna 7-biegowa DSG w Polo
- Pierwszy samochód klasy A0, który ma spełniać nowe, zaostrzone wymagania
- 5 gwiazdek EuroNCAP
- 7,5 procent mniejsza masa nadwozia, o 2,5 procent mniejsza masa całkowita
- Seryjne ABS - na całym świecie
- Statyczne światła oświetlające pobocze wbudowane w reflektory przeciwmgielne
- Systemy audio i nawigacja z samochodów wyższej klasy (Golf, Passat)
- Zupełnie nowy poziom jakości w klasie A0

Wymiary

- długość: 3.970 mm (+54 w porównaniu z poprzednikiem)
- szerokość: 1.682 mm (+32 w por. z poprzednikiem)
- wysokość: 1.485 mm (-18 w por. z poprzednikiem)
- rozstaw osi: 2.470 mm (+4 w por. z poprzednikiem)
- rozstaw kół: 1.463 mm przód (+29 w por. z poprzednikiem) 1.456 mm tył (+30 w por. z poprzednikiem)

Źródło: Volkswagen