Najbardziej wyjątkowy Beetle w historii

Najbardziej wyjątkowy Beetle w historii26.01.2005
Model studyjny New Beetle Ragster z obniżonym o 150 mm dachem. Duży rozsuwany dach "ragtop", nowe wnętrze, sportowe kubełkowe fotele, powierzchnia bagażowa ...

Wolfsburg / Detroit. To samochód - symbol, będący wyrazem stylu życia. Ponad 800.000 osób jeździ Volkswagenem o bodajże najbardziej znanej na świecie stylistyce: modelem New Beetle. Teraz niemiecki koncern zaprezentował na North American International Auto Show w Detroit potencjał stylistyczny tego auta - model studyjny New Beetle Ragster. Cecha charakterystyczna, której nie sposób nie zauważyć: wyraźnie obniżony, duży, rozsuwany dach typu ragtop.

Najbardziej wyjątkowy Beetle w historii 1 Ragtop + Speedster: zespół konstruktorów projektując Ragstera bazował na wzmocnionym kabriolecie, skrócił przednie słupki o ok. 90 milimetrów i stworzył jako ramę dla rozsuwanego dachu pochylony pałąk dachowy w kształcie litery U. Od razu widać, dlaczego ten "hot rod" z rozsuwanym, miękkim dachem i o cechach speedstera tak nazwano.

Nowa stylistyka: Ragster wytycza nowe drogi w dziedzinie stylistyki. I nie chodzi tutaj tylko o dach. Nowoczesną i sportową formę otrzymały również błotniki, zderzaki, reflektory przednie, światła tylne i 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Wewnątrz też widać dużo nowości: sportowe składane fotele kubełkowe, sportowa kierownica z wbudowanym przyciskiem uruchamiającym silnik (z prawej strony) i przyciskami do obsługi rozsuwanego dachu (z lewej strony), konsola środkowa i przejrzyście zaprojektowana powierzchnia bagażowa.

Power? Wszystko jest możliwe: Jako jednostkę napędową - nawet jeżeli nie podjęto jeszcze decyzji ani o seryjnej produkcji tego prototypu, ani o typach silników - można doskonale wyobrazić sobie zarówno mocny silnik benzynowy jak i silnik TDI o wysokim momencie obrotowym. Wszystko jest możliwe. Tak, jak to było z Concept 1 - prototypem New Beetla. Wtedy także wszystko zaczęło się w Detroit. Dobre miejsce na światową premierę.

Źródło: Kulczyk Tradex