Wyprawa -Move the World- zakończona

Wyprawa -Move the World- zakończona12.08.2011
Od dziesięciu lat Joachim Franz zwraca uwagę społeczeństwa na problemy związane z AIDS spektakularnymi akcjami. Ukończona właśnie wyprawa "Move the World" odniosła duży sukces. Zespół Joachima Franza, wspierany przez markę Volkswagen ...

...Samochody Użytkowe, był w podróży przez 111 dni. Przejeżdżając przez 54 kraje na pięciu kontynentach pokonał 64.452 kilometry. Celem ekspedycji było zachęcenie ludzi do dyskusji na temat HIV/AIDS oraz zebranie pieniędzy na projekty edukacyjne.

Wyprawa -Move the World- zakończona 1 Joachim Franz i jego współpracownicy większą część wyprawy spędzili w pięciu Volkswagenach Amarok. Seryjne samochody z pakietem Offroad były dla nas salonami, sypialniami, jadalniami i pokojami do pracy. Mimo ekstremalnych obciążeń dla zawieszenia – przede wszystkim na Czarnym Lądzie – Amarok przez całą trasę nie wykazał żadnych oznak zmęczenia. Zadziwiający jest także fakt, że po prawie 65.000 kilometrów siedzi się w nim dokładnie tak samo wygodnie, jak na początku. Aż do samego końca żaden z uczestników wyprawy nie skarżył się na kłopoty z kręgosłupem, mimo że przejeżdżaliśmy nieraz nawet 1400 kilometrów dziennie – chwali samochody szef ekspedycji.

W 92 dniu ekspedycji – 17. lipca – uczestnicy dotarli do Polski. Z Wilna przez Suwałki i Łomżę dojechali do Warszawy, gdzie następnego dnia odbyła się dyskusja przy okrągłym stole z udziałem przedstawicieli prasy. Dyskusję prowadziła Anna Marzec-Bogusławska - Dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS; udział w niej wzięli Podsekretarz Stanu Andrzej Włodarczyk oraz przedstawiciele organizacji ds. AIDS: Sieć Plus, SKA i Program Stacja. {

Wyprawa -Move the World- zakończona 2 Po zakończeniu wyprawy samochody w celach badawczych zostały całkowicie rozebrane. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyczynu Amaroka. Pojazdy doskonale zaliczyły test wytrzymałości. Sprawdzamy teraz, jakie części auta były szczególnie obciążone – wyjaśnia Harald Schomburg, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Wraz z powrotem do Frankfurtu wyprawa dobiegła końca, nie skończyła się jednak akcja World Aids Awareness Expedition. Teraz trzeba zamienić sukces przedsięwzięcia w realne środki finansowe. Środki te będą wykorzystane do wspierania różnorodnych projektów oraz stworzenia platformy internetowej, która jak „giełda wymiany” będzie udostępniać wszystkim zainteresowanym organizacjom pomocowym koncepcje i propozycje walki z HIV/AIDS. W najbliższych tygodniach zespół Franza przedstawi ocenę wyników dyskusji przy okrągłym stole i zaprezentuje konkretne pomysły na następne dwa lata akcji „Move the World”.

Źródło: Volkswagen